Denso Iridium
Fra : albert

Dato : 03-01-02 13:47

Jeg har læst meget godt om disse tændrør, og læst meget skidt om NGK, så nu
var det jo, at jeg overvejede
Men da jeg fik prisen mistede jeg pusten et kort øjeblik (180kr/stykket mod
35 for standardudgaven)

Så er spørgsmålet: Nogen der har kørt med dem og kan overbevise mig om, at
de er 514% mere værd ?!

mvh Albert
CBR1K

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-01-02 02:47

> [...]
> 35 for standardudgaven)
> Så er spørgsmålet: Nogen der har kørt med dem og kan overbevise mig om, at

Da jeg spurgte forhandleren om det, fik jeg at vide, at de kan give en lidt
bedre motorgang og ydelse, men det kan kun mærkes på de mest højtydende
sportscykler.

Jeg ved ikke om CBR1000 kvalificerer som en af dem, men hvis det er en lidt
ældre model, så gør den nok ikke..
Det er nok nærmere noget i retningen af ZX-12 og lign.

Det lød ikke umiddelbart som om, at de var merprisen værd i forhold til
Densos normale (også ret gode) tændrør.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-01-02 10:04

> [...]
> 35 for standardudgaven)
>
> Så er spørgsmålet: Nogen der har kørt med dem og kan overbevise mig om, at

I et amerikansk forum læste jeg at den eneste fordel ved Iridium røret er
længere holdbarhed - op til 120.000 km. Samtidig blev der sagt at de skulle
ud og støves af for hver 30-40.000 km for ikke at "brænde" fast i
topstykket.

Fra Factory Pro's hjemmeside - http://www.factorypro.com/ - har jeg lige
snippet denne kommemtar, citat
"We have been using Denso spark plugs in our AMA Supersport bikes since
Denso was NipponDenso and ND. We have found that some standard, <$10, off
the shelf, Denso spark plugs work as well as $125 special spark plugs - on a
professional roadrace level!"

Langt henad vejen er det nok mest et tros spørgsmål om man får noget for de
sidste kr. 140,-

Allan Bojesen

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-01-02 11:44

Allan Bojesen wrote:

> Langt henad vejen er det nok mest et tros spørgsmål om man får noget for
> de sidste kr. 140,-

Min filosofi er at bruge de billigste tændrør jeg overhovedet kan, og så
bare bruge masser af dem. Jeg har heller ingen problemer med NGK.

/Rune

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-01-02 12:09

> Min filosofi er at bruge de billigste tændrør jeg overhovedet kan, og så
> bare bruge masser af dem. Jeg har heller ingen problemer med NGK.

Det lyder som en dyr filosofi

Jeg har heller ikke haft problemer med NGK, men skiftede til Denso sidste
gang. Der kan jo godt være noget om snakken , og når prisen er den samme
kan man lige så godt gå efter det mere sikre.

Allan Bojesen

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-01-02 13:43

Allan Bojesen wrote:

> Det lyder som en dyr filosofi

Ikkr når et _komplet_ tændrørsskift kan foretages for 32 kr.

> Jeg har heller ikke haft problemer med NGK, men skiftede til Denso sidste
> gang. Der kan jo godt være noget om snakken , og når prisen er den
> samme kan man lige så godt gå efter det mere sikre.

Whatever works for You. NGK virker fint i min, så jeg ser ingen grund til
at skifte, og måske netop introducere problemer.

/Rune

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-01-02 17:21

"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Whatever works for You. NGK virker fint i min, så jeg ser ingen grund til
> at skifte, og måske netop introducere problemer.

Lige min holdning.
NGK er måske nok lav-kvalitet, men selvom jeg brugte ND ville jeg nok skulle
skifte jævnligt alligevel (på mine 2-taktere, på 4-takterne holder selv NGK
stort set evigt).

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 09-01-02 11:24

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3c3879ed$0$237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
skulle
> skifte jævnligt alligevel (på mine 2-taktere, på 4-takterne holder selv

Jep, og til 16 kroner stykket kan man næsten ikke klage...
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : RpR

Dato : 10-01-02 01:22

> Jep, og til 16 kroner stykket kan man næsten ikke klage...

Hvor får i dem til den pris? Forhandlere rundt om på egnen tager mellem 25,-
og 35,- stykket for NGK rør (som jeg nu heller aldrig har haft problemer
med).

Denso har jeg faktisk haft problemer med på min scooter jeg havde. Holdt ca.
20km, så begyndte den at fejltænde, og det dur ik. Varmetallet var det samme
som de NGK'er som jeg ellers bruger.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com