Temaet fra serien - forsvundne danskere?
Fra : Henning L.Andersen

Dato : 23-01-01 21:19

Stykket er med Mark Knofler, men hva´er det nu lige det hedder?

--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-01-01 21:36

Henning L.Andersen skrev:

>Stykket er med Mark Knofler, men hva´er det nu lige det hedder?

Irish Boy - fra filmen Cal.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 23-01-01 22:53

"Henning L.Andersen" <rammemc@city.dk> skrev i en meddelelse

> Stykket er med Mark Knofler, men hva´er det nu lige det hedder?

Måske skulle alle i denne gruppe splejse til portoen til et brev til
Danmarks Radio, hvor vi beder speakeren nævne hvilket nummer det er de
bruger i Forsvundne Danskeres som tema - gerne før udsendelsen, under
udsendelsen og efter udsendelse - som jo altså er Irish Boy af Mark Knopfler
fra filmen Cal, og som er at finde på soundtracket til samme film.... Det
var bare en tanke jeg fik....og det er såmænd ikke for at svine stakkels
Henning, der sikkert bare synes det er et fedt nummer....og det kan han da
ha´ ret i

Kåre
- der mener at sprøgsmålet skal nomineres i kategorien Frequently Asked
Questions når den årlige Spørge Jørgen uddeles i juni

Fra : Peter G.

Dato : 23-01-01 23:13

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> Kåre
> - der mener at sprøgsmålet skal nomineres i kategorien Frequently Asked
> Questions når den årlige Spørge Jørgen uddeles i juni

Jahhh. Lad os lave en fugging fed "FAK'ker" også kendt som en OSS
Vi kan jo lave en brainstorm i en tråd med spørgsmål vi mener skal med.
Senere kan vi nok finde en som er villig til at finpudse den og poste den en
gang om ugen fremover

?) Hvad hedder og hvem har skrevet tema-musikken, der bliver spillet i
TV-udsendelsen "Forsvundne Danskere". Hvor kan jeg finde den henne?
!) Tema-musikken er nummeret "Irish Boy" med Mark Knopfler som findes på
soundtracket til filmen "Cal"
http://allmusic.com/cg/x.dll?p=amg&sql=A84221 ) eller på cd'en
"Screenplaying" ( http://allmusic.com/cg/x.dll?p=amg&sql=A190288 )
indeholdende filmmusik skrevet af føromtalte hr. Kartofler.

?) Hvem er den bedste nulevende guitarist?
!) Keith Moon!

/Peter
--
Andelslejlighed omkring Kbh søges.
Omkring 50 m², brutto pr måned maks. 2200, andel op til 350.000

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-01-01 23:39

Den Tue, 23 Jan 2001 23:12:36 +0100, skrev "Peter G."
<PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com>:
> [...]
>Senere kan vi nok finde en som er villig til at finpudse den og poste den en

Den er jeg 100% med på (stadigvæk). Her er lidt flere kategorier
(udfyld venligst):

?Hvor kan jeg købe musik på nettet?
! www.bol.dk, www.cdon.dk, www.101cd.com ...

?Hvor kan jeg læse mere om [band]?
! www.allmusic.com, www.ubl.com ...

? Hvor kan jeg finde akkorderne / teksten til [sang]?
! www.olga.net ..... (mange flere, er der nogen, som har en liste?)

Som sagt: Bare fyld på, både nye spørgsmål og flere svar.

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 23-01-01 23:45

www.amacon.co.uk www.909shop.dk

> ?Hvor kan jeg læse mere om [band]?
> ! www.allmusic.com, www.ubl.com ...
>
> ? Hvor kan jeg finde akkorderne / teksten til [sang]?
> ! www.olga.net .....

www.harmony-central.com - eller er det det samme som olga.....?

Kåre
- der måske engang vil købe soundtracket til Cal

Fra : Peter G.

Dato : 24-01-01 00:24

Fint! Så er vi i gang. Jeg skal nok samle op på posterne de første par uger
medmindre der er andre som gerne vil.

?) Hvor kan jeg købe musik på nettet?
!) Danske websteder: www.909shop.dk , www.bol.dk , www.cdon.dk ,
www.rillen.dk
Europæsike websteder: www.101cd.com , www.amacon.co.uk
Andre websteder: www.cdnow.com

?)Hvor kan jeg læse mere om [band]?
!) På www.allmusic.com og www.ubl.com som er de to hovedsteder. UBL
(Ultimate Band List) "linker"
videre til hjemme- og fansider om et band. Allmusic er en glimrende og
omfattende database.
For danske bands: www.bandlist.dk

[...]

?) Hvilken kunstner/band har solgt flest plader?
!) Det ved vi ikke endnu. Nogen, som har en kilde?

?) Hvad kendetegner [musikgenre]?
!) Se på www.allmusic.com

Tilføj endelig!!

M.v.h.
Peter
--
Andelslejlighed omkring Kbh søges.
Omkring 50 m², brutto pr måned maks. 2200, andel op til 350.000
Beliggenhed gerne udenfor, men maks. ca. 10 km fra centrum
Seksuelle ydelser kan indgå ved nærmere aftale *G*

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-01-01 13:41

"Peter G."
> ?) Hvilken kunstner/band har solgt flest plader?
> !) Det ved vi ikke endnu. Nogen, som har en kilde?

Nej - jeg har simpelthen søgt og søgt, fordi jeg også selv er interes-
seret i en officiel kilde.
Men man kunne foreløbig skrive:
"På verdensplan er det almindeligt anerkendt, at Michael Jacksons
Thriller-album er det mest solgte, (vistnok) fulgt af Eagles' Greatest
Hits.
I USA er det mest solgte album Eagles' Greatest Hits fulgt af Michael
Jacksons Thriller. De amerikanske tal kan ses på http://www.riaa.com."

Er der nogen, der har en ny Guinness Rekordbog, og som kan se,
hvad der står der af forskellige oplysninger?

Desuden:
?) Hvor finder jeg hitlister fra ind- og udland?
!) Danmark http://www.musik.org, Storbritannien f.eks.
http://www.dotmusic.com/charts, USA http://www.billboard.com/charts
--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-01-01 14:49

"Peter Brandt Nielsen"

> Nej - jeg har simpelthen søgt og søgt, fordi jeg også selv er interes-
> seret i en officiel kilde.
[snip]

Jeg har spurgt i nogle udenlandske nyhedsgrupper, men har ikke fundet
de store åbenbaringer. Jeg har fået en henvisning til officielle Billboardbøger,
men tror ikke rigtig på, at disse har det, jeg har ledt efter.
Følgende info kunne dog også inkluderes:

The N°1 top selling album of all times is........
WEST SIDESTORY (54 weeks at N°1)
Thriller (37 weeks at N°1)
South Pacific (musical) (31 weeks)
Calypso (H.Belafonte) 31 weeks
Rumours (Fleetwood Mac) 31 weeksSatruday Night Fever (24 weeks) etc.....

Most N°1 weeks at the top by artists
Beatles 119 weeks
elvis 64
M.Jackson 47
Kingston Trio 46
Elton John 39
Rolling Stones 38 and on and on and on

Det er altså en lidt anderledes opgørelse, men tager svjv stadig udgangs-
punkt i Billboard-tal, altså USA.
Det kunne også være interessant med danske historiske tal.

Forslag til (foreløbig) samlet ordlyd:

?) Hvilke plader har solgt allerbedst?
!) USA: 1. The Eagles: Greatest Hits, 2. Michael Jackson: Thriller, 3. Pink Floyd:
The Wall, 4. Led Zeppelin: LZ IV, 5. Billy Joel: Greatest Hits - http://www.riaa.com.
Verden: 1. Michael Jackson: Thriller. Ingen kilde. Vistnok fulgt af Eagles' Greatest Hits.
Flest uger på nr. 1 i USA: 1. West Side Story (54 uger), 2. Michael Jackson:
Thriller (37 uger), 3. South Pacific / H. Belafonte: Calypso,
Fleetwood Mac: Rumours (alle 31 uger).

?) Hvilken kunstner/band har solgt flest plader?
!) USA: The Beatles 151,5 mio., Led Zeppelin 100,5 mio., Garth Brooks 100 mio.,
Elvis Presley 86,5 mio., Billy Joel 75,5 mio. Se http://www.riaa.com.
Verden: The Beatles.
Flest uger på nr. 1 i USA (samlet): Beatles 119 uger, Elvis Presley 64, Michael
Jackson 47.

Fra : Niels Nørskov

Dato : 24-01-01 13:01

> ?Hvor kan jeg læse mere om [band]?
> ! www.allmusic.com, www.ubl.com ...

www.tunes.com, som har stort set alt udgivet af alle bands (undtagen -
af mærkelige årsager - Black Sabbath)

mvh Niels
- som er ny i denne ng, men alligevel synes han har hørt
Knopfler-spørgsmålet før ;)

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-01-01 18:15

?(!): [kunstner/gruppe] er noget skod!!!!!
!: Tak, fordi du deler din mening om [kunstner/gruppe] med os. Vi vil
meget gerne diskutere emnet med dig, hvis du vil være så venlig at
uddybe dit indlæg. Hvad får dig til at synes, at netop
[kunstner/gruppe] er noget skod? Hvis du insisterer på at fastholde
det nuværende niveau kan du sikkert finde nogen i
dk.snak.mudderkastning som vil være med.

Er den for grov?

/Nikolaj

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-01-01 00:34

Kåre Weng Madsen skrev:

> [...]
>udsendelsen og efter udsendelse - som jo altså er Irish Boy af Mark Knopfler

DR skriver faktisk på rulleteksterne "Mark Kopfler", ellers er det et
andet bogstav der mangler. Tsk tsk!
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 24-01-01 05:59

Mange tak for hjælpen, lige efter serien står der bare at det er Hr.
Knofler som spiller, så jeg vil godt med til at skillinge sammen til
portoen

Fra : Frank Dyring

Dato : 24-01-01 22:22

Mark Knopfler spiller nummeret "Irish Boy" som bl.a. findes på cd'en "No
Stress" - en c opsamlings cd med diverse afslapningsmusik (der er flere af
slagsen, men denne er nr. 1 med et brunligt cover).

Frank

Fra : Chris

Dato : 23-01-01 22:07

On Tue, 23 Jan 2001 21:18:40 +0100, "Henning L.Andersen"
<rammemc@city.dk> wrote:

>Stykket er med Mark Knofler, men hva´er det nu lige det hedder?

"Cal", måske??? Den er i hvert fald fra film soundtracket.

kh
Chris