Indregistrering af bil
Fra : Flemming Hansen

Dato : 03-01-02 10:32

Jeg er af min revisor blevet rådet til at købe en firmabil i december måned,
hvilket jeg har gjort.

Ideen er herefter at bilen skal overgå til privat eller blandet drift - jeg
ved det ikke lige helt.

Mit spørgsmål er derfor: Skal bilen omregistreres igen så bilen er
indregistreret på mit cpr nr. istedet som nu på se nr.? Eller er det uden
betydning?

Mvh.
Flemming

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-01-02 12:27

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mit spørgsmål er derfor: Skal bilen omregistreres igen så bilen er
> indregistreret på mit cpr nr. istedet som nu på se nr.? Eller er det uden

Da registreringsattesten er juridisk adkomst til bilen, bør den
omregistreres i dit navn og cpr-nr. på det pågældende tidspunkt. Medens den
er registreret i firmaets navn kan det af forsikringsmæssige grunde være
nødvendigt at registrere dig selv som bruger, hvor firmaadresse og
brugeradresse afviger fra hinanden, da forsikringspræmie kan afhænge af
bruger adresse (postnummer).

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 03-01-02 13:59

Flemming Hansen wrote:

> [...]
> hvilket jeg har gjort.
>
> Ideen er herefter at bilen skal overgå til privat eller blandet drift - jeg

Er din virksomhed etableret som selvstændig juridisk enhed ?
Ex A/S, Aps, I/S eller lign.
Så kan blandet drift kun etableres med kørebog (afhænger lidt af forholdene).

> Mit spørgsmål er derfor: Skal bilen omregistreres igen så bilen er
> indregistreret på mit cpr nr. istedet som nu på se nr.? Eller er det uden
> betydning?

Er virksomheden alene skattemæssig, ex i VS-ordning, betyder det intet.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Flemming Hansen

Dato : 03-01-02 16:02

"Erik G Christensen" skrev i en meddelelse >
> [...]

> Adviser for danish farmers, economy
> ICQ # 59294864
> Prepare for the worse - always hope for the best

Hej Erik

Det er en enkeltmandsvirksomhed (lille fritidslandbrug), som bliver
beskattet via virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen.

Hvis det ikke har den store betydning kan jeg jo lige så godt spare de 370
kr. til omregistrering.

mvh.
Flemming

Fra : Erik G Christensen

Dato : 03-01-02 18:04

Flemming Hansen wrote:
klip

> [...]
> beskattet via virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen.
>
> Hvis det ikke har den store betydning kan jeg jo lige så godt spare de 370

Så har det ingen betydning, og så er du mest fritstillet med CPR-nr.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-01-02 23:45

> [...]
> beskattet via virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen.
>
> Hvis det ikke har den store betydning kan jeg jo lige så godt spare de 370

I fortsættelse af min tidligere posting har det i så tilfælde ingen praktisk
betydning.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Flemming Hansen