pudsning af malet gasbeton
Fra : Søren

Dato : 03-01-02 09:21

Hej NG.

jeg har en væg af gasbeton som den tidligere ejer af huset har malet
(jeg tror det er plasticmaling). Det virker som om malingen sidder
godt fast (den skaller ikke af). Men kan jeg pudse direkte på malingen
eller skal jeg fjerne den.

Hvis malingen skal fjernes hvordan gør jeg det så ?

Problemet er at gasbetonnen er rillet så jeg kan ikke bare slibe. Jeg
har overvejet at smørre brunsæber på for at afsyre det (sådan har jeg
engang afsyret et malet plankegulv, men det er en helt anden
historie).

Er der nogen der har nogle ideer ?

På forhånd tak, Søren

Fra : Ivan Jakobsen

Dato : 06-01-02 13:21

Hej

Du kan "pudse" ovenpå plastmalingen, hvis den er helt fastsiddende, med et
produkt kaldet svummemørtel f.eks af fabrikat Fosroc .

Hvis du vil have den afrenses kan det sandsynligvis klares med
hedvandsrensning.
Hedvandsrensere kan lejes hos de fleste materieludlejninger.

Jeg vil anbefale dig at behandle facaden med siloxanmaling på
terpentinbasis.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du kontakte mig pr. mail.
maler@ivanjakobsen.dk

m.v.h.

Malermester Ivan Jakobsen.