Sang om vandkunstens cafe, elvira og nero
Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 22-01-01 20:13

Hej,

Jeg husker at jeg i min tidlige barndom (så det vel 10-20 år siden) hørte et
program i radioen der vist nok hed "For vise venner". De spillede tit en
sang om 4 personer (tror jeg). De arbejde på vandkunstens cafe, mener jeg.
De var forelskede i hinanden i en ring.. Der var bla Nero, negerportien, der
var forelsket i Elvira.

Hvad hedder den sang? Hvor kan jeg finde den?

Venlig Hilsen

Christian Worm

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 23:28

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 23:28

Fra : Mads Pedersen

Dato : 22-01-01 23:28

"Kirsten Jespersen og Kim Liebum" <kli@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news1b6.344$LN5.11691@news.get2net.dk...

> Såvidt jeg husker, så var det nummer på den LP der hed "Tilfældigt Forbi"
> som kom efter hun hittede med "Se Venedig og Dø" og jeg mener at kunne
huske
> at vi er i 1979.

Jeg kan af én eller anden grund ikke finde starten af denne tråd, men jeg
kunne forestillie mig at det er noget Lone Kellermann vi er ovre i. Hvis det
er, hedder nummeret "Vandkunstens lille café" og stammer fra LPen "Før
natten bliver til dag" med Lone Kellermann og Rockbandet. På LPen findes
blandt andet også "Se Venedig og dø" med Gasolin' på kor. LPen er fra 1978
og burde med lidt ihærdighed være til at finde i antikvariater rundt omkring
i det ganske danske land.

.....og nu vi er ved Lone Kellermann og Rockbandet : på ovennævnte LP
medvirker Bjørn Uglebjerg på trommer. Er det mig der husker helt forkert
eller var der engang en revyskuespiller der hed Preben Uglebjerg? Er de i
givet fald i familie med hinanden? Kan jeg eventuelt være stødt på Bjørn
Uglebjerg i andre musikalske sammenhænge...altså, ikke personligt
men....ooorrh, I ved jo godt hvad jeg mener

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 22-01-01 23:35

"Mads Pedersen" wrote...

> [...]
> Uglebjerg i andre musikalske sammenhænge...altså, ikke personligt
> men....ooorrh, I ved jo godt hvad jeg mener

Jeg ved ikke om de er i familie. Preben Uglebjerg, som bl.a. blev berømt på
"Gyngerne og karussellen", blev dræbt ved et trafikuheld engang i 60'erne.
Bjørn Uglebjerg var Gasolin's første trommeslager, og spillede bl.a. med
Skousen og Ingemann (vistnok dengang de hed Musikpatruljen). Bjørn Uglebjerg
døde for efterhånden en hel del år siden, hvis jeg ikke husker fejl.

mvh. Lars

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 23-01-01 06:08

"Lars D. Christensen" <slet-disse-ord-ldch@private.dk> wrote in
message news:SZ2b6.1313$LK6.41500@news101.telia.com...
> [...]
berømt på
> "Gyngerne og karussellen", blev dræbt ved et trafikuheld engang i

Er ikke 100% sikker, men er/var de ikke simpelthen far og søn?

Mvh
Anders B

Fra : Uffe Christensen

Dato : 23-01-01 08:57

Bjørn og Preben Uglebjerg var ikke far og søn. Og ikke umiddelbart i
familie.
Skuespilleren Preben Uglebjerg blev dræbt en tidlig morgen på en motorvej,
da han mødte en folkevogn (en bobbel) der kørte i modsat retning i
motorvejssporet. Der var enkelte vidner, men folkevognen og flugtbilisten
blev aldrig fundet.

Og det er korrekt, at Bjørn Uglebjerg er død. Det gjorde han 21. juni 1994.
Uglebjerg startede karrieren i 1963 sammen med blandt andre guitaristen
Peter Frost i Foottrappers, der siden blev til Les Rivals. Uglebjerg gik ud
og bandet blev fast backing for Peter Belli. Men efter adskillige omveje
blev han i 1966 medlem af Seven Sounds (der også talte en organist ved navn
Wili Jønsson, Peter Ingemann m.fl.) Gruppen var Peter Bellis backinggruppe.
Inden Gasolin (1969) spillede han med flere forskellige bands. Uglebjerg
forlod - blev smidt ud af - Gasolin i 1970/71 (Gasolin tolerede ikke, at
medlemmerne spillede med andre, og det havde Uglebjerg et stærkt behov for)
og spillede med Skousen og Ingemann. Han har siden spillet med Clausen &
Petersen og.. og.. you name it.. Var aktiv i Svendborgs musikliv og fik
blandt andet et musikhus op at stå. Den store sal hedder her Bjørn
Uglebjerg-salen.

UffeC

.. I sine sidste år var han aktiv indenfor det musikpolitiske, og som det er
skrevet, så var han udover ovrige

Fra : Kæld Gydum

Dato : 23-01-01 08:41

Hej Uffe Christensen ...

Jeg er helt enig med dig om Familien Uglebjerg men er der
ikke noge at Preben Uglebjerg fik en søn som hedder Peter ?

Ingen kan vel tænke sig til hvad Preben Uglebjerg kunne ha'
drevet det til hvis ikke han var blevet dræbt ved dette traffikuheld.

Kan nogen hjælpe mig med en MP3 udgave af :

"Gyngerne og karussellen"

Vil jeg blive meget glad.

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
ICQ : 103686793

Fra : Uffe Christensen

Dato : 23-01-01 10:31

Hmm. nu spørger du om mere end jeg kan svare på... Men han har vist en søn.
Og var han forresten ikke gift med Puk Schauffus?

UffeC

Fra : Kæld Gydum

Dato : 23-01-01 10:01

Uffe Christensen skriver bla.:

> Og var han forresten ikke gift med Puk Schauffus?

Det ved jeg ikke der er noget "der riger" - men jeg ved
at han var gift med Kate Mundt ....

Se i øvrigt på www.yahoo.dk den bedste søgemaskine
til mange af vores spørgsmål ...

Rigtig god fornøjelse ... !!!

[...]

Undskyld mit private Mail men jeg kunne pludselig
ikke svare i gruppen ...

Fra : Jürgen Bau

Dato : 24-01-01 01:42

Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> wrote in article
<RQ9b6.13$xU6.600@news.get2net.dk>...
> [...]
ud
> og bandet blev fast backing for Peter Belli. Men efter adskillige omveje

- omveje, der bl.a.tæller bandnavne som

Corny Corporation
Hey Joe's Ballonrute og
Swing-Jørgens Rytmecirkus

' kæft, de ku' lave bandnavne dengang ......

/Jørgen Bo Jensen

- som også er den lykkelige ejer af Politikens Dansk Rock - en sand
guldgrube af viden, som absolut ingen hjemmeside eller søgemaskine kan
konkurrere med.
Og så skal den ikke sættes til en stikkontakt, og der kommer aldrig
fejlmeldinger mens man læser.

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 23-01-01 09:04

Hej

Forbi"

> Jeg kan af én eller anden grund ikke finde starten af denne tråd,

Den startede jeg, men jeg kan ikke finde det du citerer ovenfor :-|

Men jeg kan ikke forestille mig at den er med Lone Kellerman.. Jeg husker
den lydende som noget meget gammelt og er næsten sikker på at det er mand
der synger..

Venlig Hilsen

Christian Worm

Fra : Kæld Gydum

Dato : 23-01-01 09:22

Hej Christian Worm Mortensen

Se lige engang her ....

http://hjem.get2net.dk/joern/pladind3.htm

Jeg var også sikker på at Vandkunstren lille Cafe var indsunget
af en dansk folkesanger men er nu blevet klogere ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 23-01-01 09:40

Hej,

> Se lige engang her ....
>
> http://hjem.get2net.dk/joern/pladind3.htm

Mange tak, meget interessant

> Jeg var også sikker på at Vandkunstren lille Cafe var indsunget
> af en dansk folkesanger men er nu blevet klogere ...

Måske der blot er tale om en genindspilning?

Venlig Hilsen

Christian Worm

Fra : Kæld Gydum

Dato : 23-01-01 11:08

Davs ingen Christian Worm Mortensen

Er Internet ikke fantastisk ...

Du skriver bla...:

> Måske der blot er tale om en genindspilning?

Ja men du har helt ret det er en genindspilning og
jeg har fundet to kunstnere som har indsynget den
nemlig :

Mogens Wieth udgivet på CD "Dansk Underholdning 1943-60"

og så ...

Kjeld Ingrich - på LP som hedder "Mit eget land" ....

Se nu nærmer vi os noget der ligner noget ...
Begge udgaver findes på Århus Bibliotek og på
det store Bibliotek i København ...

Så kan jeg vis ikke hjælpe mere ..

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 23-01-01 12:55

Hej,

> [...]
>
> og så ...
>
> Kjeld Ingrich - på LP som hedder "Mit eget land" ....

Takker ydmygst

Venlig Hilsen

Christian Worm

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 24-01-01 22:39

Hej,

> Mogens Wieth udgivet på CD "Dansk Underholdning 1943-60"

Og sørme om ikke også den fantes på en Mogens Wieth CD som de havde på det
lokale bibliotek

Venlig Hilsen

Christian Worm