Aktindsigt ?
Fra : Christian

Dato : 02-01-02 22:35

Hej NG og godt nytår!

Jeg har igennem Holstebro politimester forsøgt at få aktindsigt i en sag,
hvor jeg har anmeldt en person for chikane og anmodet om at samme gav
vedkommende en advarsel jvfr. Straffelovens § 265.

Politiet var så 4 mdr. om at meddele at man ikke ville meddele nogen
advarsel.

Da jeg har vidner som ikke er blevet afhørt af politiet, kan jeg naturligvis
ikke forstå politiets afslag, og anmoder derfor om en aktindsigt, idet jeg
vil påklage afgørelsen til Statsadvokaten.

Politimesteren i Holstebro vil så kun imødekomme min anmodning om aktindsigt
ved gennemsyn af sagens dokumenter på stationen. Og samme henviser så til
Forvaltningslovens §18, stk. 3. idet man mener der er tale om en straffesag.

Er en anmeldelse af chikane og anmodning om advarsel efter Straffelovens
§265 en straffesag når man ikke meddeler vedkommende en advarsel ?

Det er noget jeg ikke rigtig forstår, herunder hvorfor man ikke blot
udlevere afskrift af de omhandlende dokumenter.

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Christian

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-01-02 23:11

"Christian" <ctacta@forum.dk> wrote in message
> Er en anmeldelse af chikane og anmodning om advarsel efter Straffelovens
> §265 en straffesag når man ikke meddeler vedkommende en advarsel ?

Det er i hvert fald i det øjemed, at sagens akter overhovedet befinder sig
hos politiet, så det må man da sige. Indholdet i en straffesag ændrer ikke
karakter af, at der er truffet beslutning om, ikke at gribe til nogen form
for sanktioner.

Fra : Christian

Dato : 02-01-02 23:41

Okay, det forklarer jo alt. Jeg er bare lidt "dum" hvad fortolkning angår
: )