Hvem er bedst??!
Fra : Kristian Andreasen

Dato : 21-01-01 17:07

Hejsa... jeg kunne godt tænke mig at vide hvem der egentlig var verdens
bedste guitarist, bassist osv..
Er der nogle der kender en side hvor man se det eller er der nogle der ved
noget om det ???!

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 21-01-01 17:34

"Kristian Andreasen" <Metallica@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedste guitarist, bassist osv..
> Er der nogle der kender en side hvor man se det eller er der nogle der ved

Jeg kender ingen side, men mener også at det må være meget afhængig af hvem
man er....

Af guitarister tænker jeg selv lige på Joe Satriani, Santana, men da der
sikkert findes et hav af jazz guitarister, klassiske for slet ikke at tale
om blues guitarister, som BB King. Der er jo hver for sig fremragende, men
til hver sin ting.

Apropos, så var der en gang en der sagde, at Uffe Steen kunne være balndt de
bedste Jazz guitarister, hvis han ellers havde været til strækkeligt kendt -
og det fører mig frem til, at mange af de sikkert bedste i vernde måske ikke
har fået et kommersielt gennembrud og derfor ikke vil blive regnet som
balndt de bedste.

Det var så min holdning...

Kåre

Fra : Lars Bargmann

Dato : 24-01-01 09:44

Det kommer jo helt an på hvem man er.....
Min egen holdning er at Dimebag Darrel fra Pantera helt klart aspirerer til
titlen som bedste guitarist, tæt fulgt af Nuno Bettencourt fra det nu
hedengangne Extreme....
Derudover er der jo et hav af andre guitarister, som på hver deres "felt"
nok er sublime....
Man kunne i flæng nævne Satriani, Vai og Zakk Wylde....

Fra : Rick Madsen

Dato : 24-01-01 16:54

Kristian Andreasen spurgte:

> [...]
> bedste guitarist, bassist osv..
> Er der nogle der kender en side hvor man se det eller er der nogle der ved

Guitar: Jimi Hendrix
Bas: Jaco Pastorius
Trommer: John Bonham

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 21:14

Hejsa!

Jeg vil nu gøre som bladet "guitarist" har gjort det hvert år...hvis de
stadig gør det..
Deler dem op!
Det er jo ikke muligt at sammenligne en klassisk guitarist med en klassisk
guitarist, de spiller jo med meget forskellige teknikker i to meget svære
genrér.
Joe S..har været nummer et og Brian May var nummer 2 under rock i 95.
Så kan man lige bide mærke i at de også kårer årets mest overvirderet
guitarist... årets bedste/dårligste solo mv!
Kunne ikke lade være meda at smile da det blev Slash som vr årets mest
stjælende guitarist..da det meste af hans riffs enten er klichéer eller
hugget fra en anden guitarist!

Michael

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 21:48

øhhhh
man kan ikke sammenligne en klassisk med en jazzguitarist!
Sorry!

Michael
"Michael Andersen - Musikfabrikken.dk" <info@musikfabrikken.dk> skrev i en
meddelelse news:96mmc9$1t7i$1@news.cybercity.dk...