DDV
Fra : Katjastrofen

Dato : 02-01-02 21:01

Ja...

har set folk spørge omkring dem før, men nu prøver jeg også lige, grundet de
holder info møde her i odense! - og ja, jeg tager selvfølgelig med, men det
er altid rart at have undersøgt lidt hjemmefra :) høre andres meninger osv

Men jeg vil bare høre, hvad folks mening er om dette fænomen, altså
vægtvogterne, om det er pengene værd! osv! - personligt er jeg studerende,
og håber selvfølgelig på råd og vejledning omkring kost osv. men har jo ikke
muligheden for at lave underlige retter osv med underlige og dyre
ingredienser osv - desuden er jeg meget kræsen af natur osv ! - dette er
måske ikke relevante tanker overhovedet, men aner som sagt ikke noget om dem

så istedet for at komme ind på andre forvirrende tankespind osv .. vil jeg
egentlig hellere høre om I kære nyhedsgruppebrugere, har nogle erfaringer,
gode som dårlige i vil dele med os andre :)

Katja

Fra : Camilla Larsen

Dato : 02-01-02 23:09

On Wed, 2 Jan 2002 21:00:58 +0100, "Katjastrofen" <katja.bk@email.dk>
wrote:

Hejsa Katja

Vægtkonsulenterne som de korrekt hedder ) er billigere end
f.eks.Vægtvogterne( Weight Watchers) er. Og her mener jeg i
indmeldelsesgebyr og ugelig gebyr til vejningen.

Kostplanen hos DDV er nem og du bruger stort set kun de madvarer du
kan få herhjemme så der bliver ingen underlige varer eller retter du
skal lave. Dog skal du vide at man skal spise mange grønsager i alt
600g pr dag !!
En af de ting man skal ud og investere i hvis ikke det er i køkkenet i
forvejen er en køkkenvægt da al mad og det er alt der skal vejes,
kostplanen er nemlig indrettet således at du ikke må tage på slump.

Om du synes det er pengene værd er op til dig selv at vurdere, nogen
trives på den kostplan andre gør ikke sååå..prøv at tage til mødet og
hør om det er noget for dig...og ikke mindst spørg løs af alle mulige
spørgsmål til konsulenten også af de dumme spørgsmå for intet er for
dumt til at blive besvaret )

Camilla

--
Camilla

Fra : Katjastrofen

Dato : 02-01-02 23:11

Hehe.. havde lige selv fundet ud af det *GG* da dit svar kom på .. det med
konsulenterne *G*

men tak alligevel

Det du siger, lyder jo meget fornuftigt men også lidt som et målehelvede,
men det er vel en vanesag!

Har du selv deltaget i DDV eller ? - vil mægtigt gerne høre om personlig
erfaring nemlig!

katja

Fra : Camilla Larsen

Dato : 03-01-02 08:08

Hejsa igen Katja

Jow jeg har været ved DDV engang.

Deres kostplan er meget alsidig og vejning af maden er nemt og lige
til, men jeg må sige at for mit vedkommende blev det lidt for kedeligt
og jeg personligt ikke fandt vejning af mad osv særlig udfordrende.
Så nu er jeg istedet startede ved Vægtvogterne..kosten og principperne
er det samme som DDV. Det der er det udfordrende i Vægtvogterne er at
du tæller points på hver fødevare og så du planlægger altså selv hvad
du vil bruge dine points på..lidt mere skægt synes jeg.

At være på kostomlægning skal være sjovt ellers er det dømt til at
mislykkes ..det er min erfaring

Camilla
--
Camilla

Fra : Susan Nilsson

Dato : 03-01-02 00:01

Hej Katja.

Jeg har været med hos Vægtkonsulenterne i 7 uger nu og jeg er MEGET
begejstret. Jeg er også utroligt kræsen, men her kan man bare vælge de ting
man har lyst til. (Dog skal man have lever en gang om ugen og da jeg ikke
kan lide leverpostej er det lidt en kamp, men det er dog kun 80-100g om ugen
og jeg er ved at vænne mig til det.)
Jeg har tabt i gennemsnit lidt over 1 kg om ugen, så det er virkeligt noget
jeg kan anbefale.
Masser af lækker mad og så kan man endda bage både kager og småkager, som
kan spises med god samvittighed og som er fuldt ud lovlige på denne
kostplan.
Vejning af maden synes jeg hurtigt at man vænner sig til, især også fordi
man efterhånden lærer hvor meget de forskellige ting vejer, og derfor kun
lige skal tjekke at det passer.
Spørg endeligt hvis der er mere du vil vide.
Tjek evt. www.vaegtkonsulenterne.dk hvis du vil se nærmere på det.

Masser af glade hilsner
Susan

Fra : Merete

Dato : 03-01-02 10:17

Hej Katja

Jeg prøvede vægtkonsulenterne forrige år og var meget glad for dem i starten
og helt fanatisk med at holde kostplanen. Desværre gik det galt fra
starten - jeg kom ned efter en uges mad-vejning og leverspisning og blev
vejet selv og der havde jeg ikke tabt et gram. Meget deprimerende, også
fordi jeg kunne høre folk i køen snakke om ugen 'synder' og de havde tabt
sig alligevel, og her havde jeg fulgt den slavisk og så skete der ingenting
*GGG* Tarveligt! Næste uge havde jeg tabt 1,4 kg, og derefter tabte jeg ca.
½ kg om ugen i de 14-16 uger, jeg fulgte kuren.

Tilsidst blev jeg træt af, at kostplanen ikke var variabel nok - den blev
nærmest betragtet som magisk: "ja, hvis du kombinerer lige præcis alle de
her ting, så taber man sig 1 kg om ugen". Andre, jeg har snakket med, synes
netop det var godt, at den var så udpenslet, så de ikke behøvede spekulere
over, hvad de skulle spise. Jeg tror meget, det er en individuel smagssag,
også om man er til økologi og sundhed, mens man er på kur.

Jeg tabte 8 kg - det tog 2 måneder, så var de på igen + 3 ekstra, fordi jeg
spiste 'normalt' igen

Sidste år fik jeg så anbefalet en diætist af min svigermor og har nu fået
lavet en individuel kostplan, hvor jeg kan flytte rundt på kalorierne som
jeg vil, så længe jeg kun spiser 1200 om dagen. Den passer bedre til mit
temperament, og kombineret med motion har jeg nu tabt 19 kg i løbet af 2001.
Diætister er dog meeget dyre, så hvis du har temperament til
vægtkonsulenterne, skal du nok vælge dem. De har haft mange successer.

Håber du kunne bruge min historie

Hilsen
Merete

Fra : Anja

Dato : 03-01-02 10:04

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> wrote

> Men jeg vil bare høre, hvad folks mening er om dette fænomen, altså
> vægtvogterne, om det er pengene værd! osv!

Med fare for at gentage mig selv: jeg tabte 30 kg på 30 uger i år 2000, og
vægttabet holder endnu. Jeg bruger stadig de fleste af principperne i
kostplanen i min daglige kost, og for mig har det derfor været en reel
kostomlægning og ikke "bare" en kur.

Den største ulempe ved forløbet (ud over de indlysende at man ikke drikker
spiritus og æder slik) var faktisk at jeg ikke kunne spise ude, men altid
skulle have spist hjemmefra eller have mad med selv. Men da det kun var et
halvt år, var det jo ikke så forfærdelig mange fester og restaurantbesøg jeg
gik glip af, og fordelene opvejede det i høj grad.

Det primære "gode" ved kuren er at kosten er sund, også over lange perioder,
man får så vidt jeg kan bedømme de proteiner og vitaminer (selv fedtstoffer)
man bruge. Halvdelen af min familie og omgangskreds har desuden prøvet kuren
efter mine gode resultater, og jeg har endnu ikke mødt nogen det ikke
virkede for (dvs 1/2 til 1 kg pr uge).

Nogen har i gruppen har dog givet udtryk for at de ikke kan snuppe
konsulenternes stil (nogen kan være skrappe og "bedrevidende"), men efter de
indledende møder er der faktisk ikke noget i vejen for at følge planen uden
de ugentlige vejninger. Spørg evt her i gruppen i stedet hvis du er i tvivl
om noget.

--
mvh Anja

Fra : Mirian

Dato : 03-01-02 11:32

hej alle jer der har været på slankekur med vægtvogterne/konsulenterne.
Har i kun tabt jer ved at lægge jeres kost om eller har der også været
motion indvolveret?
MVH Mirian

Fra : Katjastrofen

Dato : 03-01-02 14:58

Jeg takker meget for jeres flotte og venlige besvarelser og er blevet noget
mere hooked på det! - det lyder til at være en god ide, selvom det
selvfølgelig stadigvæk kræver den her manglende viljestyrke *GG*

mit næste spørgsmål er så nu.. lige som Mirians - Motion! - hvordan er det
lige med det! - jeg går selvfølgelig udfra at de ikke fraråder man går en
tur osv! - men, er der nogle krav omkring motionen, kan man undvære den
eller hvordan ?

og især jer med de flotte resultater! - hvor meget motion har i måtte "gøre"
?

Katjastrofen

Fra : Camilla Larsen

Dato : 03-01-02 16:27

Hej Katja

Min DDV konsulent frarådede at jeg dyrkede motion idet vægttabet ville
tage længere tid. Hos WW bruger man motionen til at få ekstra points
til kostplanen..dvs du kan tillade dig lidt ekstra.

Camilla
--
Camilla

Fra : Katjastrofen

Dato : 03-01-02 16:33

nu spørger jeg lidt dumt

men det vil jeg gerne have uddybet hvis nogle kan, hvordan motion kan
forlænge tiden... ang smidningen af kilo

Fra : Anja

Dato : 03-01-02 18:32

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> wrote in message

> og især jer med de flotte resultater! - hvor meget motion har i måtte
"gøre"

Desværre absolut ingenting. Jeg havde meget travlt med min Phd afhandling.
Den ekstra tid jeg skulle bruge på madlavning (og spisning) var rigeligt for
mig.

Vi fik skam motion anbefalet der hvor jeg gik (Frederiksberg.) Vægttabet kan
gå langsommere hvis man opbygger meget muskelmasse, men selvfølgelig er det
bedre på længere sigt og giver en pænere figur indenunder fedtet. Men det er
altså ikke nødvendigt for resultatet. Desuden blev min figur nu meget pæn
alligevel, og det med motionen er langt nemmere nu, det er nu federe at vise
sig i motionscenteret i ålestram latex end i str XXL joggingbuks

De bedste ønsker, uanset hvad du vælger!

--
Anja

Fra : Katjastrofen

Dato : 03-01-02 21:39

hehe... kender problematikken omkring netop det med størrelse XXL .. man ved
sgu at man ikke ser så smart ud.. ved siden af de der "smarte typer" som
står der og ser lækre ud, selvom de sveder og hvad har vi *GG*

Jeg er da glad for at motion, også bliver anbefalet - selvom jeg er
imponeret af 30 kilo på 30 uger, uden motion :)

det undrer mig dog.. at vægttabet kan gå langsommere.. fordi man
motionere.. - jeg ved godt, at man istarten bør opbygge noget muskelmasse,
når man træner.. men samtidig sætter træning/motion jo ekstra gang i
forbrændingen :)

og tjaeh... har nemlig også en angst, for hvordan eller hvor meget "slasket"
jeg bliver - hvis hehe... jeg får tabt mig en masse - men jeg skal også
nærmere smide 50 kilo :( - men nu må vi se.. ellers må jeg jo bare u nder
kniven *GGG*

Katja

som sgu stadig er imponeret! over jeres flotte resultater