Hvilket grafikkort til TV-kort???
Fra : Brian Pedersen

Dato : 02-01-02 19:13

Hej gruppe og godt nytår.

Jeg har lige købt mig et brugt TV-kort (Terratec - TerraTVvalue) og vil
gerne i den nærmeste fremtid
anskaffe mig et nyt grafikkort i stedet for mit nuværende
kort (Matrox Productiva G100 8MB).

Nu er det så bare at jeg ikke helt ved hvilket kort jeg skal
anskaffe mig, det behøver jo ikke at have TV in/out og Video in det har
TerraTVvalue kortet, men jeg vil meget gerne have et kort som kan bruges til
billedbehandling i Adobe Photoshop og andre grafikprogrammer, jeg vil da
også gerne have et kort som kan bruges til spil også gerne et godt et, men
det er ikke spil jeg sætter højst.

Jeg har en AMD Thunderbird 1333MHz computer med 512 MB SD-RAM og et 133/256
PSU bundkort.

Jeg ved ikke helt hvad prisen må være, men jeg vil nok ikke betale mere end
2000 kr.

Mvh

Brian

Fra : Mogens

Dato : 02-01-02 21:06

On Wed, 2 Jan 2002 19:12:47 +0100, "Brian Pedersen"
<kex@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>PSU bundkort.
>
>Jeg ved ikke helt hvad prisen må være, men jeg vil nok ikke betale mere end

Jeg har næsten samme maskine og mit Terratec kort kører fint
sammen med et Asus 7100 Geforce 2 MX kort som koster et
pænt stykke under 1000 kr. Et Geforce 2 MX kort er rigeligt til
det du beskriver og kan da også klare selv de nyeste 3D spil.

Mvh Mogens

Fra : Cleaner

Dato : 03-01-02 14:25

<kex@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>PSU bundkort.
>
>Jeg ved ikke helt hvad prisen må være, men jeg vil nok ikke betale mere end

Hej

I og med at du skal lave billedbehandling i PhotoShop, kan jeg
anbefale grafikkort af mærkerne Matrox & ATI. Geforce-kort har den
ulempe at de ikke kan køre i særlig høje opløsninger i 2D, dvs. det
bliver grimt at se på. På mit tidligere arbejde brugte man Matrox G450
til PhotoShop, hvilket virkede ganske fortrinligt.....

Cleaner

Fra : Madsen

Dato : 03-01-02 16:26

On Thu, 03 Jan 2002 14:24:57 +0100, Cleaner <cleanerm@hotmail.com>
wrote:
>Geforce-kort har den ulempe at de ikke kan køre i særlig høje opløsninger i 2D,
>dvs. det bliver grimt at se på.

Hvem har dog bildt dig det ind ?

Jeg kører da fint 2D grafik og billedbehandling med mit Geforce 2 MX
kort, endda i 1600 x 1200 på en 19" skærm og det ser nydeligt ud.

Mvh Madsen

Fra : Cleaner

Dato : 03-01-02 16:52

>Hvem har dog bildt dig det ind ?
>
>Jeg kører da fint 2D grafik og billedbehandling med mit Geforce 2 MX
>kort, endda i 1600 x 1200 på en 19" skærm og det ser nydeligt ud.
>
>Mvh Madsen

Det er der igen der har, jeg har selv erfaret det.....

Cleaner