Nyinstallering af OS 9 med OS X
Fra : Zorilla

Dato : 02-01-02 19:11

Min Classic Mode starter på på 1 min og 40 sek. Uha, det er længe.
http://www.macosxhints.com nævnes det at man kan installere OS 9 kun med
det allermest nødvendige og dermed få opstarten af Classic ned på 20-30 sek.

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg bare boote i OS 9 og så lave en "Clean install"
uden at der sker noget med min OS X som kører rigtig godt ?
Skal der bootes fra cd for det kan lade sig gøre, og i så fald kan også
dette gøres uden at jeg ødelægger OS X delen ?

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 20:19

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> det allermest nødvendige og dermed få opstarten af Classic ned på 20-30 sek.

Hvor ofte starter du Classic?

Lad dog Mac OS X køre døgnet rundt og sæt istedet din mac på vågeblus.
Classic kan du også lade køre hele døgnet uden problemer

> [...]
> Skal der bootes fra cd for det kan lade sig gøre, og i så fald kan også
> dette gøres uden at jeg ødelægger OS X delen ?

Det kan du sagtens, Mac OS 9 og Mac OS X piller ikke ved hinanden.
Hvorfor ikke gøre, som du ville have gjort hvis du skulle skære dit mac
OS 9 system ned?

Fjern _alt_ fra /Systemmappe/Udvidelser og /Systemmappe/Kontrolpaneler
og minimuer altallet af skrifter der bruges.

Boot Classic, de nødvendige Mac OS 9 emner vil blive kopieret til din
Mac OS 9 installation. Hvis du vil skære så kraftigt ned som du henviser
til skal du fjerne OpenTransport fra den Mac OS 9 systemmappe Classic
bruger.

....eller start Classic uden udvidelser (fanebladet "advanced")

<icq:131382336>

Fra : Zorilla

Dato : 04-01-02 00:16

On 02/01/2002 20:18, in article 1f5efpw.ziqmv1jofok3N%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> bruger.
>
> ...eller start Classic uden udvidelser (fanebladet "advanced")

Tak for svaret. Jeg har i stedet prøvet som du foreslog og slettet alle
udvidelser og kontrolpaneler og lod så OS X selv installere hvad der skulle
bruges for at afvikle Classic.
Desværre starter den ikke hurtigere alligevel. Mærkeligt nok.
Okay, ikke det store problem da jeg efterhånden bruger OS X 90%-95% af
tiden. Det var mest for forsøgets skyld.

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-01-02 01:05

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> Desværre starter den ikke hurtigere alligevel. Mærkeligt nok.
> Okay, ikke det store problem da jeg efterhånden bruger OS X 90%-95% af
> tiden. Det var mest for forsøgets skyld.

Slå "Open Transport" og "Open Transport ASLM Modules" fra, men så
mister Classic sin vigtigste funktion: afvikling af MacSOUP.

hvsi du ikke skal bruge netværk eller udvidelser i Classic, kan du boote
classic uden udvidelser. Så går det meget stærkere.

<icq:131382336>