Hvilken brænder skal købes?
Fra : Lasse Benjaminsen

Dato : 02-01-02 17:21

Jeg skal have investeret i en extern USB-brænder. Til af brænde CDere og et
par playstationspil til sommerhuset. Hvad skal jeg købe og hvor er de bedste
priser. Jeg tror ikke jeg behøver RW..? Hvilke programmer er lettest at gå
til?. iMac 266, OS 9.1.

Venlig hilsen, Lasse Benjaminsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 17:45

Lasse Benjaminsen <lasse@teliamail.dk> wrote:

> Jeg skal have investeret i en extern USB-brænder. Til af brænde CDere og et
> par playstationspil til sommerhuset. Hvad skal jeg købe

Køb den billigste US brænder du kan få, som er understøttet af Authering
support - se <http://www.apple.com/itunes/notes.html>. Du kan under alle
omstændigheder ikke brænde med højere hastighed end 4x fra USB porten.

> hvor er de bedste priser.

prøv <http://edbpriser.dk>

eller kig hos <http://www.3g.dk> og <http://www.nemdirect.dk> hvis du
vil være sikker på at USB brænderen understøttes af Mac OS.

> Jeg tror ikke jeg behøver RW..?

Du kan nok slet ikke få en der ikke kan genskrive

> Hvilke programmer er lettest at gå til?. iMac 266, OS 9.1.

Apples egen DiscBurn/iTunes (Autherring Support) som er inkluderet med
Mac OS 9.1 og nyere (opgrader til 9.2x ved lejlighed, USB og brænder
understøttelsen er bedre)

Alternativet er Toast deluxe, som er et købe program. Til en del
brændere følger Toast OEM med, men den kan ikke meget mere end
DiscBurn/iTunes.

Til at kopierer PS spil mener jeg, at du skal have fat i Astarte CD-copy
som ikke længere er på markedet (købt af Apple)

<icq:131382336>

Fra : Per Madsen

Dato : 03-01-02 01:23

ren understøttes af Mac OS.

> Du kan nok slet ikke få en der ikke kan genskrive

Jeg har en Iomega USB CDR/CDRW, så jo de findes og kan stadigt købes

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-01-02 12:57

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> ren understøttes af Mac OS.

> Jeg har en Iomega USB CDR/CDRW, så jo de findes og kan stadigt købes

Hvilket jo er en genskriver!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-01-02 13:42

> Jeg har en Iomega USB CDR/CDRW, så jo de findes og kan stadigt købes

??? er det ikke det jeg skriver?

Dit iomega drev kan skrive CD-RW, jeg stiller mig tvivlende over om man
anno 2002 kan få et USB drev der _ikke_ kan skrive CD-RW.

<icq:131382336>

Fra : Per Madsen

Dato : 03-01-02 17:10

> ??? er det ikke det jeg skriver?
>
> Dit iomega drev kan skrive CD-RW, jeg stiller mig tvivlende over om man
> anno 2002 kan få et USB drev der _ikke_ kan skrive CD-RW.

Sorry Morten !!!! Jeg overså et "ikke", sorry.. Det er portvinen )

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-01-02 18:56

Er der ikke firewire på din Imac? FW er en hel del mere stabil end USB er.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 02-01-02 19:15

thomas schreiber wrote:

> Er der ikke firewire på din Imac? FW er en hel del mere stabil end USB er.

> [...]

Så vidt jeg ved er der ikke FireWire på iMac 266, kun på DV-modellerne.

//Emil Jelstrup