IRC? Socket programmering??
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 02-01-02 16:23

Hej,

Jeg vil gerne lave et program der kan "tale" med en IRC server.
Jeg har læst diverse RFC'er om IRC og har rimelig styr på IRC.
Jeg kan connecte og kommunikere med en IRC server gennem telnet.

Men nu kommer problemet så. Er der mulighed i pascal/delphi for at
programmere til dette formål? Hvad skal jeg have fat i? Er det raw socket
programmering jeg skal bruge eller hvad er det? Er der lavet "komponenter"
til formålet eller lign. til Delphi?

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 02-01-02 17:28

On Wed, 2 Jan 2002 16:22:31 +0100, "Thomas Damgaard"
<foo@fjerritslev-gym.dk> wrote:

> [...]
> programmering jeg skal bruge eller hvad er det? Er der lavet "komponenter"

Det er såmænd bare at gå i gang med TClientSocket. Den kan alt hvad du
har brug for og er samtidigt ret let at bruge.

- Thomas

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 04-01-02 22:14

On Wed, 02 Jan 2002 17:28:07 +0100, Thomas Finnerup <TF@Picco.dk>
wrote:

>Det er såmænd bare at gå i gang med TClientSocket. Den kan alt hvad du
>har brug for og er samtidigt ret let at bruge.

Generalt bør du bruge INDY, specielt til IRC programmering er INDY
meget god/nem at bruge.