Treeview spørgsmål. Simpelt... tror jeg.
Fra : Mads M.

Dato : 02-01-02 14:00

Hej NG

Jeg har en typisk mængde data, som kan beskrives som strenge af denne
form:

1
1.1
1.2
2
2.1
2.1.1
2.1.2

osv...

Dem vil jeg gerne stoppe i et treeview. Har arbejdet med det før, så
jeg har en ide, men jeg tror ikke det er den nemmeste. Derfor vil jeg
høre om der er nogen der har en ide til at organisere data så de er
til at fylde i træet. Evt. noget med at gruppere dem i lister ol..
....eller skal man rende træet igennem for hver indsætning, for at se
om det er en parent til hver streng?

/Mads N

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 07-01-02 10:05

Mads M. <waup@punkass.com> wrote in message news:<mq063uga3k6oc2kccho7rvc0v0mkgj6nhj@4ax.com>...
> [...]
> til at fylde i træet. Evt. noget med at gruppere dem i lister ol..
> ...eller skal man rende træet igennem for hver indsætning, for at se

Det er faktisk ikke så svært med lidt recursiv programmering.

Noget i denne retning.
(* Utestet kode, jeg fornemmer at der er et problem med nedenstående
*)
procedure Add(AString : String);

procedure Insert(ANode : TTreeNode; ANiveau : Integer; AString :
String);
var
wValue : Integer;
wNode : TTreeNode;
begin
wValue := FindNiveauValueInString(ANiveau, AString);
ANode := wNode;
while Assigned(wNode) do begin
if wValue = GetNiveauValueFromNode(wNode) then begin
if ANiveau < MaxNiveauOfString(ANiveau) then begin
Insert(wNode.GetFirstChild);
end else begin
wNode := TreeView.Items.Add(wNode);
wNode.Text := AString;
end;
end;
wNode := wNode.GetNextSibling;
end;
end;

begin
Insert(TreeView.Items.GetFirstNode, 0, AString);
end;

Bemærk at ovenstående forventer at alle tidligere niveauer allerede
findes, samt at den nye streng ikke allerede findes.

/Casper