David Silverspares
Fra : albert

Dato : 02-01-02 13:16

Man kan slå et hondanr op og så finde en pris, meeeeeeen hvor får man så de
der hondapartnr fra ??!

mvh Albert

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 02-01-02 14:12

du tager bare din haynes og scanner billedet ind af den del du vil have
sender det til dem og spørger på pris.....eller forklare og de vil gøre det
omvendte (det gjorde de til mig) de sendte et billede og bad mig cirkle ind
på bileldet hvad jeg ville have...

Lasse
57 dage endnu

Fra : boe

Dato : 02-01-02 14:13

"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message
> Man kan slå et hondanr op og så finde en pris, meeeeeeen hvor får man så
de
> der hondapartnr fra ??!

Fra en microfiche, som din forhandler er i besiddelse af. Men det er ikke
sikkert, at han synes det er sjovt at bruge tid på at give dig partnumre,
når du kun skal bruge det til at skaffe stumper selv
Jeg ved ikke, om man kan købe micro fiches nogen steder, jeg tror det
faktisk ikke. Men du behøver heller ikke nummeret - du kan bare sende en
mail til DS, så har du svar i morgen

Bo, VF1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-01-02 14:37

On Wed, 2 Jan 2002 13:16:20 +0100, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:

>Man kan slå et hondanr op og så finde en pris, meeeeeeen hvor får man så de
>der hondapartnr fra ??!

Tjah, strengt taget er det slet ikke nødvendigt, idet DSS svarer
(oftest) venligt og hurtigt på alle forespørgsler pr. email eller
tlf.Men du kan jo f.eks købe mikrofilmen eller genuine parts bogen
) (muligt mange steder).Der findes nogle steder på nettet hvor
visse dele af mikrofilm med tilhørende reservedelsnumre kan ses,men
jeg har ikke lige links liggende ATM.

Det omvendte er dog muligt,hvis du kan bruge det til noget og under
alle omstændigheder er der en masse interessant info om de forskellige
modelvarianter.

http://www.partspartners.com/html/honda.asp

Det skulle også være muligt at få adgang til _en_ online-parts bog via
et _gratis_ medlemsskab og til en hel masse mod et gebyr,jeg har dog
ikke prøvet denne funktion.Se mere her :

http://www.partspartners.com/html/fees.html

-M

Fra : albert

Dato : 02-01-02 15:43

> [...]
> ) (muligt mange steder).Der findes nogle steder på nettet hvor
> visse dele af mikrofilm med tilhørende reservedelsnumre kan ses,men

Det kan man på http://www.motofiches.com/, men partnr er fjernet af en
eller anden grund

Ja, hvem der bare havde de CDer MC forhandlerne har (med
priser/partnr/tegninger). Jeg giver gerne en hund for en sådan

> Det omvendte er dog muligt,hvis du kan bruge det til noget og under
> alle omstændigheder er der en masse interessant info om de forskellige
> modelvarianter.
>
> http://www.partspartners.com/html/honda.asp

Hmm, Tydligvis ligger deres database på Access (HVEM bruger
dog det lort professionelt? ups - OT , men den gav bare en
masse ODBC fejl... Prøver senere...

mvh Albert

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-01-02 16:33

On Wed, 2 Jan 2002 15:43:16 +0100, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:

>Det kan man på http://www.motofiches.com/, men partnr er fjernet af en
>eller anden grund

Den kender jeg nu godt,men den var netop ikke nævnt p.g.a mangel på
parts no. Men der findes også andre,jeg var forbi et site i sidste md.
der havde et væld af Honda-modeller med tilhørende fiche/parts
no....gider dog ikke lede efter det,det må du selv gøre )

>Ja, hvem der bare havde de CDer MC forhandlerne har (med
>priser/partnr/tegninger). Jeg giver gerne en hund for en sådan

Også mig hvis nogen tilfældigvis skulle finde den crackede
Priller-disc ...jeg ved den findes

>Hmm, Tydligvis ligger deres database på Access (HVEM bruger
>dog det lort professionelt? ups - OT , men den gav bare en
>masse ODBC fejl... Prøver senere...

'K.... jeg var ikke inde at lede selv,så skal ikke kunne sige hvor
godt den virker,men da sitet også har en del øvrig nyttig parts-info
er det under alle omstændigheder et besøg værd.

-M

Fra : Foo Bar

Dato : 02-01-02 19:36

"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message
> Man kan slå et hondanr op og så finde en pris, meeeeeeen hvor får man så
de
> der hondapartnr fra ??!

Nu må jeg jo erkende om jeg ikke ved med sikkerhed om det er de 'rigtige'
partnumre (noget andre måske kan oplyse ved denne lejlighed?) - men et par
dejlige steder at lede efter microfiches er:

1) http://www.partsfish.com

eller

2) http://www.motofiches.com/

- Der er billeder af alle de gode sager - og heller ikke kun til Honda..!

Happy hunting!

Claus (som har hentet alle microfiches til sin CBR600F2)

Fra : albert

Dato : 02-01-02 20:24

> [...]
> partnumre (noget andre måske kan oplyse ved denne lejlighed?) - men et par
> dejlige steder at lede efter microfiches er:

YEEEES, der var den!!! Tusinde tak. Har siddet og ledt forgæves de sidste
tre timer på nettet, men her er hvad jeg skal bruge (dog kun for
Yamaha/Honda, men det kan jeg sagtens leve med

> 2) http://www.motofiches.com/
>
> - Der er billeder af alle de gode sager - og heller ikke kun til Honda..!

Jep, men ingen partnr...

mvh Albert

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-01-02 22:50

On Wed, 2 Jan 2002 20:24:20 +0100, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:

>YEEEES, der var den!!! Tusinde tak. Har siddet og ledt forgæves de sidste
>tre timer på nettet, men her er hvad jeg skal bruge (dog kun for
>Yamaha/Honda, men det kan jeg sagtens leve med

Ja det er faktisk skidesmart (pardon my french)...dog godt lige at
være opmærksom på at nogle partsfish parts no. ikke er updated,det kan
du f.eks se på partspartners ved at lave en Hondafind-a-part og DSS
lister ikke nødvendigvis begge.

Eks.
Kåbestativ til CBR600F2

64501MV9000 og updated : 64501MV9610

DSS lister kun det opdaterede nummer....

Man kan nu på en enkel måde vælge at finde prisen hos DSS først hvis
de har delen på lager, inden man tøffer ned og betaler typisk 2-3
gange så meget i DK )...hmmm måske man snart skulle få sig en Honda
igen.

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-01-02 22:20

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> 1) http://www.partsfish.com
> 2) http://www.motofiches.com/

Det var sgi et par gode links!
Takker.

Rittig

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 03-01-02 11:11

> Man kan slå et hondanr op og så finde en pris, meeeeeeen hvor får man så
de
> der hondapartnr fra ??!

hvor på siden kan man det?

Fra : albert

Dato : 03-01-02 11:20

Andet punkt : "Download over 50,000 genuine Honda part numbers, discounted
price and quantity of our stock UPDATED 26/11/01" ...

mvh Albert

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-01-02 11:25

On Thu, 3 Jan 2002 11:11:15 +0100, "Martin Schjoldager" <fd@ihg.dk>
wrote:

>hvor på siden kan man det?

Du kan DL deres database (som dog ikke er helt up to date) her :

http://www.davidsilverspares.com/files/download.html

Ligger jo som Microsoft Excel spreadsheet og har du ikke en viewer til
..xls filer kan du hente en lille en hos microsoft :

http://www.microsoft.com/office/000/viewers.htm

Så du finder parts. no hos Partsfish,tjekker at det er det nye nummer
hos Partspartners og finder prisen i DSS' database hvis de har den
)....nemt faktisk.

-M