Jeg vil gerne se Jesus for mig
Fra : LaPPe

Dato : 02-01-02 02:27

Hej, en veninde viste mig for et stykke td siden et postkort med nogle
underlige sorte og hvide plamager.
Disse plamager skulle man stirre på i et stykke tid, hvorefter man skulle
man skulle kigge op i luften eller sådan noget - og nu skulle man så
tydeligt kunne se en skikkelse/Jesus for sig.

Er der nogen, der ved om dette postkort/motiv kan findes på nettet - eller
om der findes andre af disse typer plamager med eller uden kristent indhold?

--
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467

Fra : Jens B.

Dato : 02-01-02 11:09

"LaPPe" <lars@[removethis]lappe.dk> wrote in message
> [...]
> man skulle kigge op i luften eller sådan noget - og nu skulle man så
> tydeligt kunne se en skikkelse/Jesus for sig.

Den slags postkort virker bedst efter indtagelse af en ikke uvæsentlig
mængde af psilocybinsvampe.

-Jens B.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-02 11:31

"Jens B." <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> writes:

> Den slags postkort virker bedst efter indtagelse af en ikke uvæsentlig
> mængde af psilocybinsvampe.

Utroligt, hvilke hovmodige tåbeligheder man skal høre fra folk, der
ikke ved nok om øjets og hjernens synscentres fysiologi.

Øjet har en kompleks kontrastbehandling, som har mange sjove
konsekvenser, når man misbruger den korrekt.

Effekten i postkortet er sikkert i familie med effekten her:

http://www.eyetricks.com/0101.htm

Nej, der er ingen sorte prikker
--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 02-01-02 12:25

"LaPPe" <lars@[removethis]lappe.dk> skrev...

> Er der nogen, der ved om dette postkort/motiv kan findes på nettet -
eller
> om der findes andre af disse typer plamager med eller uden kristent
indhold?

Der findes en tilsvarende (om ikke den samme) på denne side:
http://www.trinityumc.net/youth/cool.htm

Man skal fokusere blikket på fire prikker i midten af billedet i 30
sekunder og derefter lukke øjnene. Og så ser du Jesus for dig!

Christina

Fra : LaPPe

Dato : 02-01-02 17:42

JADA, du vandt

Mange tak skal du have, det var lige præcis dén, jeg ledte efter.

Mange tak...

--
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-01-02 19:06

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man skal fokusere blikket på fire prikker i midten af billedet i 30
> sekunder og derefter lukke øjnene. Og så ser du Jesus for dig!

Den er godt nok temmelig skræmmende!

Een ting er at man ser et negativbillede af de obskure former, man sidder og
stirrer på, hvilket i sig selv er meget logisk, men at disse former ligefrem
bliver til et ret klart defineret ansigt (med bla.øjne) er temmelig
uhyggeligt...

Og dèt er vel snarere ens hjerne, der spiller een et puds end et rent
teknisk/optisk synsbedrag?

Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 02-01-02 23:59

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> wrote in message
> Der findes en tilsvarende (om ikke den samme) på denne side:
> http://www.trinityumc.net/youth/cool.htm
~~~~~~~~
Ja, den er god nok - Jesus med skæg og det hele.

jørgen.

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 03-01-02 16:33

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a103c9$j4t$1@sunsite.dk...

> "Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> wrote in message
> ~~~~~~~~
> Ja, den er god nok - Jesus med skæg og det hele.

Jeg synes nu det ligner Bin Laden, som jeg så ham den anden dag i tv

Marina

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 02-01-02 14:47

"LaPPe" <lars@[removethis]lappe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der ved om dette postkort/motiv kan findes på nettet - eller
> om der findes andre af disse typer plamager med eller uden kristent

Dette link fører til Gert Grube, som har mangfoldiggjort et billede af Jesus
som skulle være ægte. Du kan kontakte Bibelland, eller jeg sender gerne en
kopi til dig.
http://www.bibelland.kirkerne.dk/FORSIDEN.132.0.html

mv..
Ernst