Lyd ind via USB
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-01-02 01:18

Hejsa,

Jeg står og skal invistere i et eller andet produkt, som kan give mig
lyd ind i min Cube. Jeg har allerede et headset med mikrofon til alm.
lydindgang, så det bliver nok en USB mikrofon-adapter, medmindre jeg
bliver frarådet dette.

Hvad har I derude prøvet? MacXpres sælger MacAlly iVoice og Griffin iMic
til stort set samme pris, men hvis der ikke er nogen
funktionalitetsforskel, så ser iMic'en altså noget federe ud.

Er der andre produkter på markedet og hvor kan man købe dem? Vil denne
typer produkter bare virke i OS X?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-01-02 01:20

in article 1f5cz9u.1dph4v0e2bi5oN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at
rfn@altavista.net wrote on 02/01/02 1:17:

> Hvad har I derude prøvet? MacXpres sælger MacAlly iVoice og Griffin iMic
> til stort set samme pris, men hvis der ikke er nogen
> funktionalitetsforskel, så ser iMic'en altså noget federe ud.

Jeg har 2 venner der benytter iMic og er meget glad for den. Jeg er dog ikke
klar over om den uden videre vil funegere i OS X.

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-01-02 18:09

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1f5cz9u.1dph4v0e2bi5oN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at

> Jeg har 2 venner der benytter iMic og er meget glad for den. Jeg er dog ikke
> klar over om den uden videre vil funegere i OS X.

Jeg har nu kigget lidt grundigere på Griffin's hjemmeside og de skriver,
at den virker med OS X. Hvis der ikke er andre der melder sig, så bliver
det den...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 02-01-02 20:36

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> bliver frarådet dette.(...)

> Er der andre produkter på markedet og hvor kan man købe dem? Vil denne

Det ser ud som om du kun er interesseret i 16 bit lyd stereo - så er det
nok ok med en iMic eller iVoice.

Hvis det USB-2-lyd dimsen skal yde mere (fx. digital koax eller optisk
digital) skal du hoste op med en mindre formue. En Ego Sys  U2A Mac
koster for tiden ca. EUR 290 og fås der hvor en Excel har 6 strenge
(musikerforretning). Der findes et mindre hav af USB-2-lyd dimser,
Emagic Audiowerk et andet

hilsen
Sebastian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-01-02 00:43

Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:

> Det ser ud som om du kun er interesseret i 16 bit lyd stereo - så er det
> nok ok med en iMic eller iVoice.

Jeg skal bare bruge en simpel-lydindgang, så de to ovenstående rækker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Horn

Dato : 15-01-02 22:43

> Det ser ud som om du kun er interesseret i 16 bit lyd stereo - så er det
> nok ok med en iMic eller iVoice.
Dette er mac's alm standard og højeste på Itunes. - Imic understøtter 24 bit

> [...]
> koster for tiden ca. EUR 290 og fås der hvor en Excel har 6 strenge
> (musikerforretning). Der findes et mindre hav af USB-2-lyd dimser,

/Michael