Grafikkort til en tusse
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 01-01-02 18:19

Jeg har besluttet at opgradere min PC fra det nuværende TNT2 M64 til et
hurtigere grafikkort. Jeg har derfor kig på et Palit Daytona Geforce 2 TI
til 995,- kr hos bl.a. Compumail.

Er dette et fornuftigt grafikkort - til prisen? Og er Palit af en ordentlig
kvalitet?

Prisen er absolut i overkanten af, hvad jeg har tænkt mig at investere i et
nyt grafikkort. Alternativet er altså ikke et Geforce 3 eller tilsvarende,
men snarere et Geforce MX400 eller tilsvarende evt. af et andet fabrikat.

Jeg overvejer desuden at købe noget mere RAM. Vil det give nogen effekt, når
jeg kører Windows ME, som vel ikke udnytter RAM'en bedst. Og er der nogen
fælder, jeg skal være opmærksom på.

På forhånd tak for de forhåbentligt gode svar.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-01-02 20:07

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> til 995,- kr hos bl.a. Compumail.
>
> Er dette et fornuftigt grafikkort - til prisen? Og er Palit af en

Jeg synes jeg har set en del med problemer med Palit kort. Det er vist
kølingen der kan være et problem. Prøv og kik tilbage her i gruppen eller
søg lidt her:
http://groups.google.com/groups?hl=en&group=dk.edb.hardware.grafikkort
Om min fornemmelse har nogen hold i virkeligheden aner jeg intet om

> [...]
> men snarere et Geforce MX400 eller tilsvarende evt. af et andet fabrikat.

Nej, hold du ved et GF2. Det er i øjeblikket, nok det bedste kort til
prisen.

> [...]
når
> jeg kører Windows ME, som vel ikke udnytter RAM'en bedst. Og er der nogen

Prøv og spørg om det i news:dk.edb.system.ms-windows og husk at forklare
hvor meget RAM du har i øjeblikket og hvad du bruger maskinen til

- Lars

Fra : Jakob M

Dato : 01-01-02 23:04

> Jeg overvejer desuden at købe noget mere RAM. Vil det give nogen effekt,
når
> jeg kører Windows ME, som vel ikke udnytter RAM'en bedst.

Kommer an på hvor meget du har i forvejen og hvad du bruger computeren til.

> Og er der nogen fælder, jeg skal være opmærksom på.

Du skal selvfølgelig have fat i den rigtige type.

Mvh
Jakob

Fra : allan

Dato : 02-01-02 02:13

har et pailit gf2 pro kort det kre upåklageligt

mvh

Allan