Problemer med brændekedel ??
Fra : Holten

Dato : 01-01-02 18:31

Problemer med Brændekedel Sole Plus MK 2 fra HS Tarm Kedler.

Den er 4 år, og fik sidste vinter nye keramiske sten. Da brændte den
perfekt.

I denne vinter brænder den dårligt. By-pass klappen renses jævnligt med
stålbørste på boremaskine.Blæser holdes ren med trykluft. Der er monteret
ny pakning i øverste låge nu.

Problemet er at den kun brænder perfekt i 5 til 10 minutter efter påfyring.
Den bliver gradvis ringere, som om en utæthed forhindrer kedlen i at holde
trykket. De sidste 14 dage har kedlen brændt i døgndrift uden at nå
driftstemperaturen. Der er en 1200 liter akkumuleringstank tilsluttet. Jeg
fyrer med bøgebrænde i rimelig små stykker som er tørret i to år. Godt råd
søges.

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 02-01-02 20:56

"

> [...]
> fyrer med bøgebrænde i rimelig små stykker som er tørret i to år. Godt råd

Hejsa

Nu kender jeg ikke lige den type kedel men for mig lyder det som om
at en røg kanal er stoppet.
Jeg har tit haft noget af det samme problem med et halm fyr jeg
selv fyre i

Mv Jens.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 04-01-02 14:33

Det er garanteres fordi ALLE flader skal renses for sod/aske, jeg havde selv
et lign. problem i min tasso A34 kedel. Efter en grundig rengøring kunne jeg
igen få varme på.

/HHA