NetbankŠ?
Fra : Kristian Stange

Dato : 01-01-02 18:31

Min store datter flytter hjemmefra og vil købe MAC.

Kan man køre NORDEA, DanskeBank på MAC?

Hjemme kører vi Nordea over min hustrus PC.

Hvis ikke, hvilke pengeinstitutters net-løsninger kan køres på MAC?

vgst
kristian stange

Fra : Michael Horn

Dato : 01-01-02 18:45

> [...]
>
> Hjemme kører vi Nordea over min hustrus PC.
>
> Hvis ikke, hvilke pengeinstitutters net-løsninger kan køres på MAC?

Hej Kristian.

Som Mac adgang gør Jyskebank i hvert fald.
Hvis man installere Virtual PC fra Connectix.com kan man emulere wintell og
komme på alle netbanker.

Mvh
michael horn

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-01-02 19:20

Kristian Stange <stange@post3.tele.dk> wrote:

> Min store datter flytter hjemmefra og vil købe MAC.
>
> Kan man køre NORDEA, DanskeBank på MAC?

Så vidt jeg ved, vil dette forudsætte, at hun anskaffer såkaldt 'Virtual
PC' (VPC) - så burde det kunne lade sig gøre; jeg mener også at have
hørt, at én af de store banker (Danske Bank?) i enkelte tilfælde har
betalt for kundens VPC?

> Hvis ikke, hvilke pengeinstitutters net-løsninger kan køres på MAC?

Jeg har i flere år brugt Jyske Netbank, som uden videre kører på alle
platforme, herunder Mac - kan varmt anbefales!! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 01-01-02 21:57

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg har i flere år brugt Jyske Netbank, som uden videre kører på alle
> platforme, herunder Mac - kan varmt anbefales!! :)

Enig!

Nextbank (dvs. Laan og Spar bank) kører også på Mac. Jeg tror de fleste
her i gruppen bruger Jyske Bank, men de har altså ikke monopol.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-01-02 22:34

Thorkil Olesen <thorkil.spam-block@pip.dknet.dk> wrote:

> Enig!
>
> Nextbank (dvs. Laan og Spar bank) kører også på Mac. Jeg tror de fleste
> her i gruppen bruger Jyske Bank, men de har altså ikke monopol.

Dér behøver du heller ikke installere alt muligt software = kan bruges
fra alle computere og ikke kun din egen.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jens

Dato : 02-01-02 03:13

Hvis du går efter Danske Netbank, så læs lige artiklen på MacNyt og
den tilhørende diskussion inden du investerer i VPC. Det _kan_ lade
sig gøre at få en gratisudgave af VPC, hvis man har den rigtige
bankrådgiver:

http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20011215184026

Mvh. Jens

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-02 12:50

Jens <webdezign@ofir.dk> wrote:

> [...]
> den tilhørende diskussion inden du investerer i VPC. Det _kan_ lade
> sig gøre at få en gratisudgave af VPC, hvis man har den rigtige

Jeg har læst om Danske Netbank og at de "måske" betaler for VPC for at
man kan benytte deres netbank.

Generelt synes jeg at det er komplet idiotisk at skulle investere i et
program, som er dyrt og generelt kører meget langsomt for at kunne
benytte en netbank !!! Du gør jo banken en bjørnetjeneste - de forstår
ikke at der er kunden som bruger andre computere end PC med IE på. Det
er banken, der har et problem og ikke kunden der bruger Mac og derfor
skal den rammes der hvor der gør ondt.

Et skift til Jyske Bank, som har en optimal løsning: virker på alle
computere, kræver ikke installation af software, nye koder til hver
transaktion + en administrerende direktør som går mod strømmen, er den
bedste måde at få bankerne på andre tanker. Det er jo kun i DK at det er
et problem. I andre lande virker de fleste netbanker på både Mac og PC.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jens

Dato : 02-01-02 14:11

Jeg er helt enig! Men hvis man af den ene eller anden grund føler sig
bundet til Danske Netbank, er det da rart at man ikke skal betale for
VPC.

Fra : Helle Birk

Dato : 01-01-02 22:57

Jeg kører Nordea med VPC uden problemer -
desværre har Nordea ikke betalt for programmet )-;