/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
gsf 1200 + gsx-r forgaffel
Fra : carlo


Dato : 01-01-02 17:33

Hej og godt nytår.
Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en gsx-r upsidedown forgaffel
på en lille cykel som gsf 1200. (1998)
Samt hvad er tykkelsen på standard 1200 forgaffelrør?

MVH 2 x CBP




 
 
Armand (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-01-02 21:11


carlo <carlo_pedersen@hotmail.com> skrev i en
news:3c31e401$0$5505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en gsx-r upsidedown
forgaffel
> på en lille cykel som gsf 1200. (1998)

Tjaeh; eftersom at bl.a. Ducati's Monster 600 har Up Side Down (USD)
forgaffel, og for at bevæge os over i ekstremerne, så har selv en Puch
Maxi det, Så det har altså ikke noget med størrelsen at gøre!
Og alligevel: For at kunne forsvare handlingen bare nogenlunde, bør man
lige sikre sig at forgaflens længde (målt fra øvre bro til akslen)
matcher tæt til den originale

> Samt hvad er tykkelsen på standard 1200 forgaffelrør?

P.g.a. de omvendte forhold der ligger i konstruktionen er der på ingen
måde plads til rørene i de originale forgaffelbroer, hvorfor man man for
ombygning nødvendigvis må anskaffe sig en komplet USD-gaffel incl.
broerne.
Og så vil det endvidere være enklest at skifte hvis man fik de
tilhørende hjul (akseldimension) med tilhørende skiver (størrelse i
forhold til caliber-monteringen) endsamt calibre med tilhørende
hovercylinder. Og slutteligt vil den tilhørende forskærm ligeledes være
den der passer bedst
Indkøb af det nævnte eksteriør er ikke bydende nødvendigt; men forenkler
i ethvert henseende om-bygningen!
Men hermed er det ikke slut: Det vil blive nødvendigt at undersøge
(forinden?) om kronrørslejerne i USD-broen svarer til det pågældende
kronrør! Hvis ikke kan man være heldig at finde et lejesæt der holder de
fornødne inder/yder -mål og bruge :-/
Men holder man sig inden for samme mærke, som du påtænker, skulle
chancen for samme byggemål være rimelige!

--
Armand.




carlo (02-01-2002)
Kommentar
Fra : carlo


Dato : 02-01-02 09:51

Hold da kæft en smøre man skal igennem for at skifte en lille forgaffel, vi
takker mange gange for svaret og sætter det lidt i bero til vi er tilbage i
lille Danmark igen.

Mvh 2 X CBP ( talking from Bosnia)


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a0tbjc$16q2$3@news.cybercity.dk...
>
> carlo <carlo_pedersen@hotmail.com> skrev i en
> news:3c31e401$0$5505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en gsx-r upsidedown
> forgaffel
> > på en lille cykel som gsf 1200. (1998)
>
> Tjaeh; eftersom at bl.a. Ducati's Monster 600 har Up Side Down (USD)
> forgaffel, og for at bevæge os over i ekstremerne, så har selv en Puch
> Maxi det, Så det har altså ikke noget med størrelsen at gøre!
> Og alligevel: For at kunne forsvare handlingen bare nogenlunde, bør man
> lige sikre sig at forgaflens længde (målt fra øvre bro til akslen)
> matcher tæt til den originale
>
> > Samt hvad er tykkelsen på standard 1200 forgaffelrør?
>
> P.g.a. de omvendte forhold der ligger i konstruktionen er der på ingen
> måde plads til rørene i de originale forgaffelbroer, hvorfor man man for
> ombygning nødvendigvis må anskaffe sig en komplet USD-gaffel incl.
> broerne.
> Og så vil det endvidere være enklest at skifte hvis man fik de
> tilhørende hjul (akseldimension) med tilhørende skiver (størrelse i
> forhold til caliber-monteringen) endsamt calibre med tilhørende
> hovercylinder. Og slutteligt vil den tilhørende forskærm ligeledes være
> den der passer bedst
> Indkøb af det nævnte eksteriør er ikke bydende nødvendigt; men forenkler
> i ethvert henseende om-bygningen!
> Men hermed er det ikke slut: Det vil blive nødvendigt at undersøge
> (forinden?) om kronrørslejerne i USD-broen svarer til det pågældende
> kronrør! Hvis ikke kan man være heldig at finde et lejesæt der holder de
> fornødne inder/yder -mål og bruge :-/
> Men holder man sig inden for samme mærke, som du påtænker, skulle
> chancen for samme byggemål være rimelige!
>
> --
> Armand.
>
>
>



Armand (02-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-02 23:35


carlo <carlo_pedersen@hotmail.com> skrev i en
news:3c32c932$0$89070$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hold da kæft en smøre man skal igennem for at skifte en lille
forgaffel, vi
> takker mange gange for svaret og sætter det lidt i bero til vi er
tilbage i
> lille Danmark igen.

Det er ellers ikke det værste at sidde og bearbejde sådanne planer når
man er langt hjemmefra

Brug nu lejligheden til at inspicere monteringen intenst, når i måtte
støde på en USD'er undervejs!

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (02-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-01-02 16:08

"carlo" <carlo_pedersen@hotmail.com> wrote in message
news:3c31e401$0$5505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej og godt nytår.
> Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en gsx-r upsidedown
forgaffel
> på en lille cykel som gsf 1200. (1998)
> Samt hvad er tykkelsen på standard 1200 forgaffelrør?

Hej Carlo

Hvis du skal sætte en GSXR forgaffel på skal du også montre broerne (ågene)
med. En bedre ide er at bruge benene fra den nye model af RF900. Det er
samme diameter, men justerbar. En endnu bedre og billigere ide er at få
benene ordnet at et proffesionet affjedringsfirma som Racetech eller Maxton.
De skifter dæmperen i benene, og monterer nye fjedre og olie så det passer
sammen til dig din kørestil og vægt. Det spiller! Det koster omkring 3000kr
for et sæt gaffelben. Du burde skifte bagdæmperen også (3100 - 6000Kr). Jeg
ville skifte til en technoflex eller øhlins og få dæmperen afstemt din
kørestil og vægt igen. Med det samme under produktionen. Altså kan du får
fixet affjedringen på en 1200bandig for under 10.000kr så den er markant
bedre end standart.

Læs mere her:
http://members.accesstoledo.com/fastlarry/banditfaq.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste