Ændre skærmopløsning
Fra : Carsten Jessen

Dato : 01-01-02 16:35

Hej
Er der nogen der ved hvordan man ændre skærmopløsningen til fx 800x600x16
når et program startes. Det skal kun gælde for mit program dvs windows'
standard indstillinger må ikke ændres og hvis mit program afbrydes ved fx.
strømafbrydelse skal windows selvfølgelig vende tilbage til standard
indstillinger.

Jeg ved at forskellige spil er i stand til ovenstående så det kan lade sig
gøre.

MVH Carsten

Fra : Harald Staff

Dato : 01-01-02 23:13

Og hva tror du skjer om jeg har et regneark løpende i bakgrunden ? Og hva
tror du skjer på en laptop ? Og hva tror du skjer med din
Nobelpris-nominasjon ?
.... don't even think of it. Det lar seg absolut gjøre men ideen er
usedvanlig dum.

Beste hilsen Harald

Fra : Carsten Suurland

Dato : 02-01-02 10:43

Hej Harald

Hvis du har et svar på mandens spørgsmål, så giv det dog til ham i stedet
for at svine manden til... Du er jo ikke klar over hvilket miljø hans
applikation skal afvilkes i, og heller ikke hvorfor an gerne vil ændre
skærmopløsningen, vel?

Men du siger det sagtens kan lade sig gøre... Så fortæl ham hvordan

/Carsten Suurland

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 02-01-02 11:13

"Carsten Suurland" <carsten@suurland.dk> skrev i melding
> [...]
ændre
> skærmopløsningen, vel?
>
> Men du siger det sagtens kan lade sig gøre... Så fortæl ham hvordan

Er det bare jeg som føler at du ikke var spes hyggelig nå eller ... ?

Nå gjorde jeg noen søk, og jeg fant denne siden ...
http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.3322/lngWId.1/qx/vb
/scripts/ShowCode.htm ... Det eneste er bare at du må reboote
(ihvertfall hvis PCen ikke kan bytte uten ...). Håper det er til hjelp
.... :)

PS. Suurland, er ikke du en MS-mand ? ;)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Harald Staff

Dato : 02-01-02 11:45

Du har helt ret, Carsten. Unnskyld så meget alle sammen.

lese gjeldende setting:
http://www.mvps.org/vbnet/code/screen/displaysettings.htm
kontrollere mulige settinger:
http://www.mvps.org/vbnet/code/enums/enumdisplay.htm
endre dem:
http://www.mvps.org/vbnet/code/enums/enumdisplaychange.htm
http://www.vb-world.net/demos/changedispmode/
http://cuinl.tripod.com/Tips/changescreenres.htm

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Carsten Jessen

Dato : 03-01-02 22:04

Hej Harald
Tak for dine links jeg har nu løst mit problem. Som kommentar til dine
bekymringer ved at ændre skærmopløsningen, kan jeg nævne at jeg først søger
efter tilgængelige indstillinger og skifter herefter til den jeg ønsker af
de tilgængelige indstillinger. Samtidigt har jeg subclassed mit program og
via WM_AppActivate kan jeg skifte tilbage til standard indstillingen når mit
program mister focus, dvs. at de skærmindstillinger jeg definerer kun gælder
for mit program. Man kan fx. brug Alt+Tab og skifte til andre åbne vinduer
hvorved opløsningen blot ændres til standard. Når det gøres på denne måde
kan jeg ikke helt se dine tidligere bekymringer.

MVH Carsten

Fra : Harald Staff

Dato : 04-01-02 11:44

Utmerket, jeg beklager igjen min kritik. Jeg har vært utsat for en del
programmer som er mindre hensynsfulle enn det du beskriver her, derav min
fremadskredne paranoia.

La meg allikevel tilføye: Jeg arbeider på en Laptop med 1024x768 pixler
skjerm. Om dette endres, så fyller ikke bildet lenger skjermen. 640x480
resulterer i et lille frimerke midt på og en enorm sort ramme omkring, siden
en pixel er en pixel på en laptop. Jeg ville følt meg langt mer komfortabel
med et fixed size vindu.

Jeg har ingen ide om hvordan et program kan se forskel på en laptop og en
desktop computer. Om noen vet så blir jeg meget glad om de deler kunnskapen.

Beste hilsen Harald

Carsten Jessen <c.je@get2net.dkREMOVETHIS> skrev i