Sære regler
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-02 16:14

Greetings - og godt nytår!

Der er lavet en hjemmeside over alle de sære regler som forefindes rund om i
verden. Er der nogen der ved hvor jeg finder den?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 01-01-02 17:11

Det er vist lidt OT, er det ikke?
Men jeg tror du tænker på www.dumblaws.com (?)

Mvh
Thomas

Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 01-01-02 18:59

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist lidt OT, er det ikke?
> Men jeg tror du tænker på www.dumblaws.com (?)

Som er fuldstændig intetsigende. Her udplukket ang. Danmark, og der er næppe
et direkte "dum", selvmodsigende eller indlysende tåbeligt eksempel heri.
Tilmed er et par stykker direkte forkerte...

1. Before starting your car you are required to check lights, brakes,
steering and honk your horn. You also need to make a visual check to make
sure there are no children underneath the car.
2.If your vehicle stalls and you leave it on the side of the road, you must
mark the vehicle with a red, reflecting triangle. This equipment is only
mandatory when the car stalls, not at any other times, however.
3. If a horse drawn carriage is trying to pass a car and the horse becomes
uneasy, the owner of the car is required to pull over and if necessary,
cover the car.
4. Attempt to escape from prison is not illegal, however, if one he is
caught he is required to serve out the remainder of his term.
5. No one may start a car while someone is underneath the vehicle.
6. Encrypting data files, owning, distributing etc. of encryption programs
and creating such programs for any electronic medias is now against the law
in Denmark due to fear for terrorists, left and right wing extremist,
fundamentalists and distributors of illegal pornography.
7. Headlights must be on whenever a vehicle is being operated in order to
distinguish it from parked cars.
8. When driving, you must have someone in front of your car with a flag to
warn horse drawn carriages that a motorcar is coming.
9. Any carport added to a building increases the value of the building by
15.5 times the cost of building the addition.
10. There is a penalty of 20kr for not reporting when a person has died.

Hilsen

Jesper V. Larsen - jesper-m@larsen.dk

Fra : Mickey

Dato : 01-01-02 19:00

"Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mark the vehicle with a red, reflecting triangle. This equipment is only
> mandatory when the car stalls, not at any other times, however.

den der er da dum, indrøm det ;)
- en advarselstrekant er ikke påkrævet før du skal bruge den...

> 4. Attempt to escape from prison is not illegal, however, if one he is
> caught he is required to serve out the remainder of his term.

den er da også lidt kikset - men det er vist en sag for dk.politik

> [...]
> in Denmark due to fear for terrorists, left and right wing extremist,
> fundamentalists and distributors of illegal pornography.

æh... - må man ikke kryptere filer i DK ?

> 10. There is a penalty of 20kr for not reporting when a person has died.

nå ja, hvorfor ik ? ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-02 20:30

Mickey skrev:

>nå ja, hvorfor ik ? ;)

Fedt. Det giver 100 mio. i statskassen hver gang nogen dør.

--
Bertel

Fra : Mickey

Dato : 01-01-02 20:36

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt. Det giver 100 mio. i statskassen hver gang nogen dør.

hæhæ, tror ikke det var sådan den skulle forstås ;)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-02 23:19

Mickey skrev:

>hæhæ, tror ikke det var sådan den skulle forstås ;)

Næ, men når han selv jagter upræcise formuleringer, så burde han
udtrykke sig mere præcist selv. Men der er ingen grund til at
spilde mere krudt på sådan en samling fup.

--
Bertel

Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 01-01-02 21:41

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> must
>
> den der er da dum, indrøm det ;)
> - en advarselstrekant er ikke påkrævet før du skal bruge den...

Da ikke værre, end at du ikke får en bøde for ikke at køre på cykel med en
cykellygte i lommen, for det tilfældes skyld, at det skulle blive mørkt,
inden du når hjem... Du er bare ansvarlig for, at den er der, når der er
brug for den.

> den er da også lidt kikset - men det er vist en sag for dk.politik

Præcist. Der er intet selvmodsigende eller absurd i sig selv. Det er et rent
holdningsspørgsmål.

> law
>
> æh... - må man ikke kryptere filer i DK ?

Jeg bliver dig svar skyldig lige på denne her.

> nå ja, hvorfor ik ? ;)

Og...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-01-02 22:12

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
> den der er da dum, indrøm det ;)
> - en advarselstrekant er ikke påkrævet før du skal bruge den...

Hvorfor er det dumt? Det gør jo ikke nogen forskel.

Fra : Mickey

Dato : 01-01-02 22:08

> Hvorfor er det dumt? Det gør jo ikke nogen forskel.

nu har de fleste vel en advarselstrekant, men tror du ikke det ville være
smartere bare at sige den er påkrævet uanset hvad ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-02 23:22

Mickey skrev:

>nu har de fleste vel en advarselstrekant, men tror du ikke det ville være
>smartere bare at sige den er påkrævet uanset hvad ?

Hvorfor smartere?

Idioten ville så bare godte sig over at der var en pligt til at
køre rundt med en advarselstrekant selvom man slet ikke skulle
bruge den.

--
Bertel

Fra : Mickey

Dato : 02-01-02 00:01

> [...]

> Idioten ville så bare godte sig over at der var en pligt til at
> køre rundt med en advarselstrekant selvom man slet ikke skulle

du skal jo netop bruge den hvis du møder et havari og stopper eller selv er
udsat for havari.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-01-02 11:24

Mickey <003@susie.dk> skrev i artiklen
<a0t8qv$g27$1@egon.worldonline.dk>...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nu har de fleste vel en advarselstrekant, men tror du ikke det ville være
> smartere bare at sige den er påkrævet uanset hvad ?

I grunden kan jeg ikke se, hvilken forskel, det skulle gøre, ud over at vi
i så fald risikerede flere bøder, fordi politiet kunne holde razziaer, hvor
de checkede, om vi havde advarselstrekanter liggende i bagagerummet på
tidspunkter, hvor vi ikke har brug for dem.

I reguleringsmæssig henseende er det jo netop underordnet, fordi så godt
som alle har en advarselstrekant, og det er jo det, der er sagens kerne,
uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg synes nærmest, det ville være mere åndssvagt at udstede bøder for
fraværet af sikkerhedsudstyr, folk ikke har brug for.

Fra : John. Madsen.

Dato : 01-01-02 19:58

> 8. When driving, you must have someone in front of your car with a flag to
> warn horse drawn carriages that a motorcar is coming.

Den er da fra 18hvidkål.
John Madsen - Ejstrupholm
john.h@madsen.tdcadsl.dk
http://www.sitecenter.dk/mrmadsen

Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 01-01-02 21:43

"John. Madsen." <john.h@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den er da fra 18hvidkål.

Ja, men den er formodentlig pr. automatik gjort ugyldig med de senere
færdselslove (nogen der kan korrigere hvis det er forkert?). Da den kom
frem, var den sikkert mere meningsfyldt.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 02-01-02 23:42

On Tue, 1 Jan 2002 18:58:32 +0100, "Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Tilmed er et par stykker direkte forkerte...

Ja, det var da en sær samling af myter, fejl og misforståelser.

Lad os om ikke andet huske at inden vi griner af de andre lande
og deres dumme love, så er oplysningerne om disse sikkert lige så upålidelige og
fejlbehæftede som dem om Danmark.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 01-01-02 21:10

Hmm....
Det er da ikke ulovligt at kryptere data eller lave eller være i besidelse
af programmer til at kryptere med(?)