Andet multimedie
bentjuul 3670
RGB og CMYK
Fra : Marianne

Dato : 01-01-02 16:09

Hej

Hvordan kan jeg 'oversætte' fra RGB-farver til CMYK ? Det skal ikke være
100% overensstemmende, men alligevel nogenlunde. Findes der en hjælp på
nettet a la http://www.colorschemer.com ?

mvh

Marianne

Fra : Ammitz

Dato : 01-01-02 17:48

"Marianne" skrev d. 01-01-02 16:09 dette indlæg :
> [...]
være
> 100% overensstemmende, men alligevel nogenlunde. Findes der en hjælp

Bruger du til Photoshop til billedredigering? - det er det bedste
program du kan vælge hertil, du dobbeltklikker på forgrundsfarve i
menuen farver, og tal-værdierne (blande-værdierne) for både HSB RGB CMYK
og LAB kan aflæses i den menu, som kommer frem. De er ikke 100% hvad
angår mætning og toning, - men det tætteste du kan komme herpå.
Måske kan du gøre noget i samme retning, i andre
billedbehandlingsprogrammer.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne

Dato : 01-01-02 18:11

> [...]
> angår mætning og toning, - men det tætteste du kan komme herpå.
> Måske kan du gøre noget i samme retning, i andre

Det er glimrende. Tak for tippet

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 01-01-02 17:51

Hvilket grafikprogram vil du benytte?