Opstilling af indlæg i Entourage
Fra : Zorilla

Dato : 01-01-02 15:37

I Outlook Express til PC kan man få indlæggene opstillet med tråden
underneden. Er dette muligt i Entourage X ? Pt. får jeg hver enkelt mail for
sig, og det gør det svært at se hvor diskussionen starter og hvordan den
fortsætter. Håber nogle kan hjælpe.

mvh
Peter

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 01-01-02 18:31

On 01/01/2002 15:36, in article
wOjY7.10028$Zm5.915016@news000.worldonline.dk, "Zorilla" <zorilla@mac.com>
wrote:

> [...]
> sig, og det gør det svært at se hvor diskussionen starter og hvordan den

Prøv view, threaded

Eller er der noget, jeg misforstår?

-pst

Fra : Zorilla

Dato : 01-01-02 21:02

"Zorilla" <zorilla@mac.com>

> Prøv view, threaded
>
> Eller er der noget, jeg misforstår?
>
> -pst

Eneste ulempe er bare at hvis jeg vælger view,threaded så kan jeg ikke
sortere efter dato ? Det er som om der ved denne måde kun accepteres
sorteret på subject. Forhåbentlig er det bare mig der overser et eller andet
indlysende...med hvad ?

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-01-02 21:16

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> Forhåbentlig er det bare mig der overser et eller andet
> indlysende...med hvad ?

En rigtig news reader.

OE og Entourage er begge elendige newsreadere.

<icq:131382336>

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 01-01-02 23:10

On 01/01/2002 21:16, in article 1f5cocl.s9131q1klhdygN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> En rigtig news reader.
>
> OE og Entourage er begge elendige newsreadere.

Men hvad findes der til OSX? Jeg har prøvet Toth og MacSoup i klassisk, men
sidstnævnte er da for meget (mindede mig om DOS - ved ikke helt hvorfor). Så
jeg bruger Entourage, for mail vil ikke vide af news.

Mvh. Pst

Fra : Zorilla

Dato : 01-01-02 23:19

> [...]
> sidstnævnte er da for meget (mindede mig om DOS - ved ikke helt hvorfor). Så
> jeg bruger Entourage, for mail vil ikke vide af news.

Ja, der kan jeg kun være enig. Jeg synes heller ikke rigtig pt. der er andre
ordentlige alternativer til OS X.

Peter

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-01-02 23:54

On 1.1.2002 23:10, in article B857F25E.A96%skovmand@mac.com, "Poul Skovmand
Thingholm" <skovmand@mac.com> wrote:

> Men hvad findes der til OSX? Jeg har prøvet Toth og MacSoup i klassisk, men
> sidstnævnte er da for meget (mindede mig om DOS - ved ikke helt hvorfor).
Whoa, du er modig! Ved du ikke, at de alle sammen her er suppe-fanatikere?
> Så
> jeg bruger Entourage, for mail vil ikke vide af news.
>
> Mvh. Pst

- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 02-01-02 12:26

> Whoa, du er modig! Ved du ikke, at de alle sammen her er suppe-fanatikere?

> - David

Hæ - jeg bruger også Entourage til news !

Jeg vægter funktionerne Find og filter højest. samt datoorden

De fleste indlæg er under 10 stk hvilket man forholdvis hurtigt kan overse..

Hvis man var supporter kan jeg fint se behovet for totalt overblik - som
mac-soup har (her må lige takkes - de fleste i denne gruppe er ivrige
supportere og er meget hjælpsomme) Men der må jo også være plads til lidt
holdnings divergens...

Fordelen ved Entorage er at man hele tiden kan følge med i strømmen af news
OG mails på samme tid.

Det var bare det jeg ville sige !

/MH

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-01-02 00:43

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> Så jeg bruger Entourage, for mail vil ikke vide af news

Hvilket heller ikke forekommer mig helt ulogisk!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 00:54

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> Men hvad findes der til OSX? Jeg har prøvet Toth og MacSoup i klassisk, men
> sidstnævnte er da for meget (mindede mig om DOS - ved ikke helt hvorfor).

Hvordan mindede macsoup dig om DOS ? Er det fordi der ikke er "knapper"
du kan klikke på? MacSOUP er menustyret og stort set alle funktioner har
logiske genveje, trådningen er grafisk og kan styres med mus eller
piletaster.
De fleste bliver meget glade for MacSOUP når de får vænnet sig til
MacSOUP's interfjæs. brugerfladen er lyn hurtig når først tastatur
genvejene læres. Her er de mest almindelige:

naviger med piletaster og enter
svar med "F"
ny med "æble"+"N"
tilbage med "B"
rewrwap med "æble"+"R"
skift view med "1"-"6" (alle, læst, ulæst, markeret, nye, låst)
find og find igen med "F"/"G"
forbind med "æble"+"k"
Marker læst/ulæst med "æble"+"M"/"æble"+"alt"+M"
marker alle læst med "æble"+"E"
marker resten af tråden læst med "æble"+"-"
marker resten af tråden med "æble"+"+"

Efter kort tid sidder de i fingrene og så kan du arbejde hurtigere og
mere inituitivt end i noget andet newsprogram. desuden kan du overskue
lange tråde meget bedre og sidst men ikke mindst hjælper macSOUP dig med
at overholde netetiketten.

Thoth er et carbon program så det kan sagtens køre native under Mac OS
X. Thoth og NewsWatcher-X de eneste rene mac OS X native news klienter.
Hvis ikke du kan lide dem og _vil_ bruge en native news klient, vil jeg
anbefale dig at bruge Moxilla eller Netscape 6.2x til news (dvs. alt
andet en Entourage)

Til Classic/MacOS9 er der MacSOUP, Hogwasher (grafisk tråddning som i
suppen), Newswatcher, YA-NewsWatcher, MT-Newswatcher (og sikkert flere)
De fleste bruger MacSOUP, YA-Newswatcher og MT-Newswatcher. Her i
gruppen er macSOUP det dominrende program.

MacSOUP kører i øvrigt glimrende under Classic.

<icq:131382336>