oliefyret stopper - hjælp
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 01-01-02 15:22

Hej.

Da jeg er løbet tør for korn/træpiller til mit stokerfyr har jeg sat mit
oliefyr på min kedel.

Men øv. Det starter godt nok op, suger olie fra min 10liters dunk, køre op
til DTO'en slår fra på 60 grader, fyret køler ned, DTO'en kalder på varme,
brænderen prøver at starten, men får ikke flamme og går i stå og venter på
reset.

Hvis jeg så tager fødeslangen af kommer der en sjat olie ud af pumpen,
skruer slangen på igen og reset'er så køre det fint igen indtil næste gáng
det ikke starter op :(

Det er et fyr fra Q8, og er fra '98 og har næsten ikke kørt.

Er der nogle forslag ??

/HHA

Fra : Finn

Dato : 02-01-02 11:34

Hans-Henrik den er sku tricky men umiddelbart vil jeg tro at det kan have 2
muligheder for fejl men dine oplysninger er mangelfulde.
1st. problem kunne være at dine elektroder sidder på grænsen af hvor de
burde sidde, når kedlen så bliver varm har metallet/stålet udvidet sig pga.
varme påvirkning og gnisten springer op til din luft bremseplade i stedet
for ned over olietågen, men helt ærligt det er ikke et job for en gør det
selv mand du bliver nød til at ringe efter en service man der ved hvad han
laver for du skal også have en forbrændings test. Ligeledes er det et shell
brænderhoved eller en bremseplade brænder og under alle omstændigheder skal
alle justeringer testes bag efter ellers forurener du alt for meget og du
vil også bruge alt for mange penge til olie.

Cheers Finn

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 04-01-02 14:29

Hej Finn.

Jeg fik det faktisk til at køre. Jeg skilte det ad og rettede lidt på
elektroderne og 'vupti' så virkede det.

/HHA