Årets film 2001
Fra : Jakob Madsen

Dato : 01-01-02 14:18

Jeps, så går vi i gang.

http://zoidberg.dk/film/film.asp

Af hensyn til Biografklub Danmark medlemmerne er deadline rykket til den 13.

Afstemningen er lukket, og det vil derfor ikke være muligt at se
resultaterne før d. 14.

Skulle der opstå problemer med siden kan jeg kontaktes på jakob@zoidberg.dk

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-01-02 10:27

Idéen er god nok, men de valgmuligheder der er er ret dårlige efter min
mening. F.eks. er det jo helt til grin at Agent Catwalk og Swordfish er med
som Bedste Manuskript! Og Hvorfor er Unbreakable ikke med i årets film? Den
er bedre end nogen af de andre film man kan stemme på. I Bedste Musik
mangler jeg Harry Potter, som har rigtig flot musik. Jeg ved godt at man
ikke kan gøre alle tilfredse, men....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-01-02 11:07

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er bedre end nogen af de andre film man kan stemme på. I Bedste Musik
> mangler jeg Harry Potter, som har rigtig flot musik. Jeg ved godt at man

Det svier lidt til dig selv, Per. Du har jo haft alle muligheder for at
tilføje ovennævnte film på den liste, Ole oprettede til formålet på
dvd-basen.dk. Nu er det forsent.

Jeg synes, drengene har gjort et fantastisk arbejde. Når vi alligevel har
enkelte tekniske kategorier, så kunne jeg også savne nogle for klip og foto,
men det er en diskussion, jeg må bidrage med sidst på året.

MVH
Jens

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-01-02 11:37

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk>
> Idéen er god nok, men de valgmuligheder der er er ret dårlige efter min
> mening.

Valgmulighederne er bestemt af gruppens brugere. Du kunne så
nemt som ingenting have tilføjet film, men det er altså for sent nu.

> F.eks. er det jo helt til grin at Agent Catwalk og Swordfish er med
> som Bedste Manuskript!

Tja. Det er der åbenbart nogen, der har syntes, og så er det med
på listen. Resten af dine spørgsmål har lignende svar.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 03-01-02 06:37

Per Kristensen wrote:

> Idéen er god nok, men de valgmuligheder der er er ret dårlige efter min
> mening. F.eks. er det jo helt til grin at Agent Catwalk og Swordfish er med
> som Bedste Manuskript!

Fordi jeg bla. har tænkt mig at stemme på Agent Catwalk - hvis du
ikke har set den, så ligger der en perle og venter. Vanvittigt professionelt -
derfor.

> Og Hvorfor er Unbreakable ikke med i årets film?

Fordi den er dødkedelig.

Ulrik Magnusson

Fra : Per Kristensen

Dato : 03-01-02 13:54

LOL du bliver nok også voksen engang sønnike ;)

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-01-02 14:15

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> wrote in message
> Fordi jeg bla. har tænkt mig at stemme på Agent Catwalk - hvis du
> ikke har set den, så ligger der en perle og venter. Vanvittigt
professionelt -
> derfor.

Nu er den slags jo heldigvis en smagssag, men jeg syntes godt nok det var en
tynd kop tis. En ordentlig spandfuld klicheer og en babe eller to. Ikke en
decideret ringe film, men temmeligt intetsigende.

> Fordi den er dødkedelig.

ja, der er alt for lidt vold i den film. Det er en elendig actionfilm, og en
endnu ringere splatter-film eller romantisk komedie, for den sags skyld.
Personligt fandt jeg den aldeles fremragende

/Nikolaj

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 03-01-02 19:49

nikolaj borg wrote:

> [...]
> tynd kop tis. En ordentlig spandfuld klicheer og en babe eller to. Ikke en
> decideret ringe film, men temmeligt intetsigende.

Det havde jeg også regnet med, men jeg blev da godt nok taget på
sengen og grinte næsten al den tid, den varede. Det som jeg var meget
overrasket over var især replikkerne, hvor der lod til at være meget
få standardreplikker og overordentligt mange nye og grinagtige
vinkler. Og så udfylder Sandra Bullock rollen helt fantastisk - endnu
en overraskelse. Den sidste overraskelse, som gør at jeg må rose den
ind i himlen, er Michael Caine, som ikke har lavet noget som helst
godt siden "Fræk, frækkere, frækkest", og som jeg altid har haft en
enorm aversion overfor. Selv han var et plus for filmen - godt gået!

[snip]

> Personligt fandt jeg den aldeles fremragende

Hvorfor?

Ulrik Magnusson

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-01-02 21:56

Ulrik Magnusson skrev:

> Den sidste overraskelse, som gør at jeg må rose den
> ind i himlen, er Michael Caine, som ikke har lavet noget
> som helst godt siden "Fræk, frækkere, frækkest", og
> som jeg altid har haft en enorm aversion overfor.

Hm ... "The Cider House Rules" var da ellers fabelagtig!

Den er virkelig god. Bruce Willis spiller for en gangs skyld en anden og
mere afdæmpet helterolle, og filmens helt store styrke er dens tætte
forbindelse til tegneserie-traditionen, her ikke mindst amerikanske
superheltehistorier.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-01-02 00:37

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Hm ... "The Cider House Rules" var da ellers fabelagtig!

hm.. jeg hader ham så meget at jeg har undgået den - måske
skulle den have en chance..

> [...]
> mere afdæmpet helterolle, og filmens helt store styrke er dens tætte
> forbindelse til tegneserie-traditionen, her ikke mindst amerikanske

Tja, jeg sætter normalt stor pris på en god/anderledes idé og man må
sige at det havde de her. Problemet er sådan set bare at det hele
går så langsomt at man døser helt hen. Dette kunne have været en af de
helt store, men holdet bag den synes åbenbart at jo langsommere man
fortæller en historie, jo bedre bliver den - ikke altid, vil jeg sige. Jeg
føler nok at en god idé er blevet misbrugt og det er altid skuffende..

Ulrik Magnusson

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-01-02 09:55

Jeg nød den mere anden gang jeg så den.

PS. Jeg forstår ikke hvad du har imod Michael Caine, men må tilslutte mig at
Dirty Rotten Scoundrels er en kanon sjov film. Men han var jo også med i On
Deadly Ground med Steven Seagal og DEN var jo genial... NOT! :)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-01-02 11:43

> hm.. jeg hader ham så meget at jeg har undgået den - måske
> skulle den have en chance..

Jeg ved ikke im filmen er god, da jeg ikek har set den, men Caine vandt jo
en Oscar for hans rolle. Men OK, Russel Crowe vandt også en for Gladiator,
så hvad man kan bruge det til, ved jeg ikke ...

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-01-02 13:36

Skulle der nu være noget galt med Russel Crowe? Måske havde andre fortjent
den Oscar mere, men han var da ganske god i Gladiator.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-01-02 13:44

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Skulle der nu være noget galt med Russel Crowe? Måske havde andre fortjent
> den Oscar mere, men han var da ganske god i Gladiator.

Jeg har intet i mod Russel Crowe eller hans indstats i Gladiator. Jeg har
såmænd ikke engang noget i mod at Gladiator blev _nomineret_ til en Oscar
for bedste film og at Crowe blev _nomineret_ for bedste mandlige hoverolle,
for det gør "den salgs film". Men jeg mener ikke at Crowes indsats fortjente
at vinde også, ligesom jeg ikke mener at filmen fortjente at vinde (hvilket
den da heller ikke gjorde) Det var blot ment som en spydig kommetar, omkring
værdien af det at "vinde" en Osacar, læg i det hvad du vil ...

Joakim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-01-02 13:54

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> [...]
> at vinde også, ligesom jeg ikke mener at filmen fortjente at vinde (hvilket

Det gjorde den da? Konkurrenterne var nu heller ikke verdens mest
fantastiske film.

Sandt at sige var uddelingen sidste år præget af "Nåmen så giver vi
den til ham/hende/den, for det er vist på tide"-Oscars.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-01-02 14:25

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:
> Det gjorde den da? Konkurrenterne var nu heller ikke verdens mest
> fantastiske film.

Det kan godt være du har ret Peter, jeg tænkte nok på Bedste instruktør, for
jeg mente det var Traffic ...

> Sandt at sige var uddelingen sidste år præget af "Nåmen så giver vi
> den til ham/hende/den, for det er vist på tide"-Oscars.

Jeg er enig. Det var lidt for meget "la la" over det. Dene eneste som jeg
synes var 100% i orden Bedste instruktør til Steven Sodherberg (sp?) Om ikke
andet, så kombineret for Traffic og Erin B.

Joakim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-01-02 14:53

> [...]

> synes var 100% i orden Bedste instruktør til Steven Sodherberg (sp?) Om ikke
> andet, så kombineret for Traffic og Erin B.

Jeg syntes det var OK at Julia Roberts fik en Oscar. Ikke fordi Erin
B. var noget særligt, men fordi hun blev så glad. Dybest set var det
jo bare en slags tidlig "lifetime achievement"-ting.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 04-01-02 16:15

On 04 Jan 2002 14:53:03 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Jeg syntes det var OK at Julia Roberts fik en Oscar. Ikke fordi Erin
>B. var noget særligt, men fordi hun blev så glad. Dybest set var det
>jo bare en slags tidlig "lifetime achievement"-ting.

Ja. For hun har nemlig lavet mange dybt seriøse og vigtige værker
God skuespiller eller ej, IMHO fik hun den fordi hun er populær og
hendes film tjener mange penge. Ikke at jeg har noget imod hende, men
så mange gode film har hun altså ikke lavet. "I love trouble" og "I
seng med fjenden" er vist gode eksempler.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-01-02 17:15

> Jeg syntes det var OK at Julia Roberts fik en Oscar. Ikke fordi Erin
> B. var noget særligt, men fordi hun blev så glad. Dybest set var det
> jo bare en slags tidlig "lifetime achievement"-ting.

Det er faktisk lige præcis det jeg har imod den Oscar. Og det samme med
Crowes. Det var sådan en "Vi ved sgu ikke rigtigt hvem der har fortjent den,
så vi giver dem bare til dem der er mest populære"

Jeg har intet i mod JR eller hendes præstation i EB, men mener bare ikke at
det var en præstation til en Oscar, på samme måde som RC's præstation i
Gladiator ikke var det. Hun lavede intet specielt i den rolle, i mine øjne,
og jeg mener helle rikek tidligere hun har lavet noget særligt der
berettiger hende til en "lifetime achievement-ting".

At hun blev glad rager mig egetnlig en papand. Jeg synes hendes realtion var
alt or overgearet og belastende at se på, selvom den muligvis var reel. Og
så synes jeg det er næsten utilgeveligt at hun glemte Erin B i sin lange
liste af folk som hun takkede. Helt genrelt så kan jeg ikke klare når de
takker en asse folk som ikek har en fløjtende fis med filmen at gøre, men
det er hun jo ikek den eneste der har gjort.

Jaokim