Davs!
Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 11-01-01 19:04

Er der egentlig nogle Thomas Helmig fans i denne nyhedsgruppe?

Hvad synes I andre egentlig om hans musik over årene?

Hilsen

Gregers

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 21:10

Fra : KASPER

Dato : 11-01-01 21:10

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> Mere og mere poppet, jeg savner den gamle Thomas!

Mener du han er blevet /mere/ poppet, siden han "stod derude og bankede på"?
Er det i det hele taget muligt?

--
KASPER

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 00:02

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-01-01 00:02

In an article of 11 Jan 2001 x.man wrote:

> Jeg hader Thomas Helmig.

Hader er et så hårdt ord. Jeg synes bare han er kedelig.

--
Uffe Holst

Fra : Tomas O.

Dato : 12-01-01 15:57

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en

> Hader er et så hårdt ord. Jeg synes bare han er kedelig.

Mig irriterer han bare. Men gud hvor ville det klæde guppen her, hvis
man undlod at skrive noget, medmindre man vitterligt havde noget at
sige, som lignede argumenter i stedet for bare at skrive som Xman har
gjort det!

Hilsen
Tomas O.
PS Uffe. Kunne du ikke få din OE til at skrive Re: i stdet for Sv: (min
udbyders newsswerver smider en fejl i hobedet på mig og sunsite og
teliabrugere
kan end ikke se dine indlæg fordi de filtrerer SV: fra) og så lade være
med et bruge
quote printable? Hvis du vil vide hvordan så henvend dig i

Fra : Uffe Christensen

Dato : 12-01-01 12:07

Andrew <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> Mere og mere poppet, jeg savner den gamle Thomas!
>
> --
Det er da faktuelt forkert at hævde at Thomas Helmig er blevet mere poppet
med årene. Det er da lige det modsatte, hvis man sammenholder "Dream" med
hans første dansksprogede plader.

UffeC

Fra : Hanne V.

Dato : 12-01-01 10:20

GREGERS HANSEN <gregersh@get2net.dk> skrev i en

> Er der egentlig nogle Thomas Helmig fans i denne nyhedsgruppe?

Jeg ved ikke om man ligefrem kan kalde mig fan af Thomas Helmig, men jeg
kan godt lide hans musik og jeg synes at han er dygtig.

> Hvad synes I andre egentlig om hans musik over årene?

Jeg købte hans første plade "Thomas" i 85´. Specielt det nummer hvor han
synger duet med Mek Pek, var et rigtigt hit for mig dengang. "Kære
Maskine" har jeg også, og den synes jeg er rigtig god. Siden lavede han
3 plader som jeg ikke har givet den store opmærksomhed. "Say When" fra
93´ og "studid Man" fra 94´ er flotte albums - hvor han viser at han er
blevet voksen. "Groovy Day" bryder jeg mig ikke så meget om. Det er som
om at stilen er en anden. Men "Dream" er også et rigtigt flot album.
Hans sidste nye hit fra opsamlingsalbummet siger mig slet ikke noget.
Derimod kan jeg godt lide hittet fra det forrige opsamlingsalbum (kan
altså ikke lige huske hvad det hedder). Det var et rigtigt hit i mine
øre.

Jeg har siden 80´erne været ret vild med dansk musik. Her tænker jeg
primært på Sneakers, Tøsedrengene, Sanne Salomonsen, Lis Sørensen, Anne
Linnet, Blast, Thomas Helmig, TV2, News.

En generel betragtning:
I dag synes jeg stadig at jeg hælder til de goe gamle. Der er så meget
af de nye danske (og udenlandske, for den sag skyld) som ikke siger mig
nogen - det kan enten skyldes at der simpelthen er så mange, at det går
for stærkt til at kunne få et overblik. I "gamle dage" (gys ) kunne
jeg gå ind i en Guf og nogenlunde vide hvad der mødte mig. Hvis jeg går
i en pladeforretning i dag uden at have en indkøbtliste er jeg mere
forvirret når jeg går end da jeg kom. Det virker så uoverskueligt alt
det nye der kommer. Og jeg tror at der er mere lort end lagkage imellem.

Hilsen Hanne

Fra : Jan André Mortensen

Dato : 12-01-01 16:06

Hej !

Nogen går med små sko - men ikke thomas !!
Hvem kan matche hans soul-stemme herhjemme ?
Bare fortsæt Helmig - vi er mange som MEGET
gerne gider lytte !

cio Jan

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 15:35