/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
§§ der regulerer køb af web- og emailhotel~
Fra : Klaus Brakmann


Dato : 31-12-01 16:31

Hej gruppe

Jeg synes at jeg blev rigtigt godt snydt da jeg for nylig købte webhotel hos
www.azero.dk

Det første jeg konstaterede var at skidtet ikke virkede før 3 dage efter,
selvom de lover det skal virke på 1 time. Nå - skidt med det, den slags
vildledende salgsgas ses tit.

I den efterfølgende uge var uafbrudt bøvl med at logge på deres SMTP server.
De undskyldte det med at det var fordi der var mange brugere, og at man bare
skulle bruge sin ISP´s SMTP. Okay det accepterede jeg så.

I efterfølgende 8 uger var der 2 gange, hvor ALT min email forsvandt
fuldstændigt den pågældende arbejdsdag. Nå, men jeg tog til takke med deres
søforklaringer om at email ville komme indenfor 3 dage, da den - som de
påstod lå i relay hos UNI-C. Den kom aldrig, og det var jeg godt klar over.
Azero er bange for at folk finder ud af at deres email faktisk forsvinder
totalt, og derfor kommer de med løgnehistorier eller også er de bare totalt
inkompetente indenfor IT (nok begge dele).

I samme periode har der været utallige døde perioder hvor mit site ikke har
været tilgængeligt. Fra andre af Azero´s utilfredse kunder ved jeg at deres
skidt altid går ned når et site får mange hits som følge af offentlig
omtale.

Nu for nylig flød bægeret dog over hos mig, og jeg mistede tilliden og
tålmodigheden til Azero da endnu en dags email gik helt tabt. Deres tekniske
forklaringer holdt ikke vand. De fyldte mig rent ud sagt med løgn. Jeg
sætter selv servere op, udvikler websites, bygger PC-ere, laver VPN
forbindelser, konfigurer routere o.s.v. - så mig kan de ikke fylde med løgn.
Jeg opdagede indenfor 5 min at deres server var gået ned. Nu ville jeg have
bevis for at de ikke talte sandt mht. at emails aldrig forsvandt. Jeg
afsendte nu således kontinuerligt i intervaller, en betydelig mængde emails
til min egen mailbox hos Azero og disse emails er gået helt tabt, og de er
ikke sendt tilbage til afsenderen. Der er nu gået 10 dage og de er fortsat
totalt bortkommet sammen med anden vigtig epost som jeg var afhængig af den
pågældende dag. Azero fylder mig fortsat med løgn og snakker udenom. Jeg har
anmodet Azero om at få mine penge igen for det år som jeg var så dum at
forudbetale, men dette afviser de, og henviser til deres inkompetente
support som jeg overhovedet ikke har brug for. Derfor er jeg nu særdeles
vred på Azero.

Jeg skal iøvrigt sige at Azero har haft muligheden for dialog, og at jeg
advarede dem om konsekvenserne ved at snyde mig, derfor er der ikke mere at
gøre på det plan, idet de selv har valgt krigen fremfor en fredelig løsning.
Firmaet kunne have nemt have løst dette problem i fordragelighed, men har
ikke villet - så nu vil jeg/vi gøre alt for at skade Azero - og vil vil
holde ud i mange år.

Jeg vil have mine penge igen for det skidt de har solgt mig - hvordan får
jeg det ?

Jeg er villig til at bruge mange ressourcer på at retfærdigheden skal ske
fyldest, og at Azero anerkender at de er inkompetente og sælger plat
produkter.

Jeg agter at starte en masse sager mod dem, således at folk bliver advaret
mod at benytte dem. Det er uforståeligt for mig hvis man kan slippe afsted
med at sælge så dårlige produkter som Azero gør.

Hvilke §§ kan anvendes i et kommende sagsanlæg ?
Produktansvarsloven, Købeloven, Aftaleloven, o.s.v. ???

Kan man klage til forbrugerstyrelsen over Azero´s dårlige vare ?

Kan ens retshjælpsforsikring anvendes til at føre erstatningssag mod dem ?

Vil det være lovstridigt at oprette mængder af hade-websites hvor der
advares mod brug af Azero, og at indsætte søgekriterier i metatags som kan
forveksles med deres eget site. Jeg tænker på at klone hele deres site og så
ændre i det, og lægge det på andre domænenavne o.s.v. Resultatet skal være
at folk der søger på Azero skal ledes til mit hadesite hvor de bliver
advaret mod at benytte Azero. Jeg har kontakt til mange grupper som laver
aktioner mod websites og firmaer der ikke opfører sig ordentligt. Vil det
være lovstridigt i DK at angribe deres servere med milliarder af besøg,
således at de bliver uanvendelige og forhåbentligt går ned ?

Vil det være lovstidigt at indhente oplysninger om firmaet alle tilgængelige
steder, f.eks Erhvervs & Selskabsstyrelsen o.s.v og så lægge oplysningerne
ud på de etablerede hadesites ? Formålet er at fokusere på de ansvarlige i
Azero´s ledelse, og således gå målrettet efter personerne.

Jeg ville kunne opspore samtlige webhotelkunder som ligger på deres servere.
Ville det være lovstridigt at lave mailinglister med advarsler til disse
tusindvis af Azero kunder ?

Alle forslag til hvorledes Azero´s platfirma kan stoppes imødeses. Alle kneb
imødeses.

Er der andre med dårlig erfaring med Azero der vil være med i hadekampager
mod Azero, så giv Jer til kende her ?
Jeg søger folk der vil være med til at nedlægge Azero og deres platfirma,
skriv til:
post2200@usa.net

Hvis du vil være med til at spolere Platfirmat Azero, så send emails. Du vil
få stillet webplads, expertise, software, internetforbindelser og penge til
rådighed hvis du har nogle ideer der virkeligt sætter en stopper for dem.

Med venlig hilsen




 
 
Jesper M. Larsen (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper M. Larsen


Dato : 01-01-02 13:07

"Klaus Brakmann" <kbmm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:pw%X7.7899$Zm5.870870@news000.worldonline.dk...

> Alle forslag til hvorledes Azero´s platfirma kan stoppes imødeses. Alle
kneb
> imødeses.

Jeg er kunde hos dem, og godt tilfreds.

Hvis du er utilfreds, kan du jo evt. kontakte en advokat, og kræve det
betalte beløb returneret. Det er en ærlig sag. Men hvis du tænker på at få
deres server til at gå ned, og spamme deres andre kunder, så render du nok
hurtigt ind i en (mindst) lige så berettiget erstatningssag, ikke kun fra
Azero, men potentielt også fra de kunder, du generer...


Hilsen

Jesper M. Larsen - jesper-m@larsen.dk



Mickey (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 01-01-02 17:15

"Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> skrev i en meddelelse
news:a0s8lm$2lc9$1@news.cybercity.dk...

> Jeg er kunde hos dem, og godt tilfreds.

der er nogen der er heldige...
Jeg har ikke oplevet det helt så slemt som Klaus, men jeg har ofte oplevet
at mail var nede

> deres server til at gå ned

hehe, det behøver de da ikke hjælp til ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk


Jesper M. Larsen (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper M. Larsen


Dato : 01-01-02 19:06

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i en meddelelse
news:a0sng2$6q1$1@egon.worldonline.dk...
> "Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:a0s8lm$2lc9$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg er kunde hos dem, og godt tilfreds.
>
> der er nogen der er heldige...
> Jeg har ikke oplevet det helt så slemt som Klaus, men jeg har ofte oplevet
> at mail var nede

Jeg har oplevet det enkelte gange, men det har jeg også med andre udbydere.
Uden at jeg har ført statistik over det, virker Azero ikke værre end andre.

> > deres server til at gå ned
>
> hehe, det behøver de da ikke hjælp til ;)

Nej, ikke hvis det er så galt som beskrevet



Hilsen

Jesper V. Larsen - jesper-m@larsen.dk



Mickey (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 01-01-02 20:35

"Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> skrev i en meddelelse
news:a0stob$hi6$2@news.cybercity.dk...

> > der er nogen der er heldige...
> > Jeg har ikke oplevet det helt så slemt som Klaus, men jeg har ofte
oplevet
> > at mail var nede
>
> Jeg har oplevet det enkelte gange, men det har jeg også med andre
udbydere.
> Uden at jeg har ført statistik over det, virker Azero ikke værre end
andre.

ja jeg har heller ikke nogen statistik på det, men for mig er det azero der
kører absolut værst, danmarks.nu tangerer førstepladsen, enavn.dk kan være
lidt sløve i optrækket men virker perfekt og har en udemæret kundeservice (i
modsætning til azero!)


--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?
- lav en traceroute på http://trace.susie.dk



Henrik (02-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 02-02-02 13:10


"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
news:a0sng2$6q1$1@egon.worldonline.dk...
> "Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:a0s8lm$2lc9$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg er kunde hos dem, og godt tilfreds.
>
> der er nogen der er heldige...
> Jeg har ikke oplevet det helt så slemt som Klaus, men jeg har ofte oplevet
> at mail var nede

Ta' et kig i nyhedsgruppen dk.edb.internet.udbydere.webhotel - der er stort
set ikke andet end utilfredse Azero-kunder, så jeg tror nu nok det kan lade
sig gøre at gå et par stykker sammen...


Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste