Novice HJÆLP! INI fil som indeholder flere~
Fra : Ole Linder

Dato : 31-12-01 15:12

Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg løser følgende;
Jeg har et sæt af checkbox komponenter der korresponderer til valg af nogle
filnavne, webstier og sidst opdateret datoer. Ved programstart skal
checkbox'ens komponent indlæse disse informationer.
Jeg er ikke så vild med at bruge Typed filer, da der er variationer på data
sættet og kaldet derved skulle være til flere Typed filer?
Håber på at nogen kan hjælpe mig med ovenstående !
Med et ønske om et godt nytår!
Ole Linder

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 01-01-02 10:39

Kære Ole.

Du burde bruge enten TInifile eller skrive til Registreringsdatabasen.

Mvh

Gunnar

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 01-01-02 12:25

Jeg har ofte gemt den slags meget forskellige data i *.ini-filer via en
TStringList og hentet/gemt via LoadFromFile og SaveToFile.
Du skal selvfølgelig lave to konverteringsprocedurer. Oplysningerne er så
reelt gemt som rene txt-filer.

vh Niels Aage

Fra : Ole Linder

Dato : 02-01-02 18:47

Tak for svarerne. Jeg kommer nok til at "tygge" lidt videre på dem, men jeg
tror, jeg har fanget ideen!.
mvh
Ole

Niels Aage Schmidt <nielsaa@mail.dk> skrev i en