Strømforbrug for lille domæneserver
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 31-12-01 10:36

Hej

Nogen der på rygraden hard det så ca. koster at have en enkelt lille
domæneserver stående on-line året rundt ?

Jeg ved selvfølgeliog godt at skærmen ikke behøves at være tændt medmindre
man skal lave noget i systemet. Jeg ved også (tror jeg da , at hvis der
er en 300 Watts strømforsyning i computeren, så kan den i hvert fald ikke
bruge mere end det. Men den køre vel heller ikke for fuld skrue året rundt.

Så er det et forbrug på omkring 100 Watt i timen eller mindre eller... ?

Sådan en server skal man jo nok ikke sætte i "standby-mode"

Nu ved jeg godt, at der er forskel på nye og ældre systemer, men den jeg
påtænker bliver en helt ny i lighed med den Bilka har på tilbud i den første
uge i det nye år:

Mycom PC
AMD Duron 1 Ghz processor
128 MB RAM
40 GB Harddisk
52 x CD-ROM IDE drev
kr. 3999,-
Plus
En alm. 17" color monitor
kr. 1395,-
Plus
ekstra 128MB RAM
kr. 200,-
2 IDE harddiskskuffer
kr. 400,-
og
40 GB harddisk mere
kr. 1200,-

Ialt ca. kr. 7200,-

Bare et rimeligt godt slag på tasken er fuldt ud tilfredsstillende

og tilsidst ha´ et rigtigt Godt Nytår alle sammen og pas godt på Jer selv

Venlig hilsen

Bjørn

Homepage: http://home1.inet.tele.dk/bjornjen

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 31-12-01 11:56

On Mon, 31 Dec 2001 10:36:22 +0100, "Bjorn Jensen"
<bjornjen@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>domæneserver stående on-line året rundt ?

>Så er det et forbrug på omkring 100 Watt i timen eller mindre eller... ?
Ja, det passer meget godt, så omkring en tusse pr. maskine pr. år. Det
er også hvad det koster hos mig (3 x PC/Servere + lidt andet ~ 350kWh
pr måned).

>Sådan en server skal man jo nok ikke sætte i "standby-mode"
Nej det bliver noget mærkeligt noget. Jeg har prøvet det ved en fejl.
Den første der var inde på siden, efter et stykke tid, fik en "server
not responding". Trykkede han "refresh" så virkede det igen.

>Mycom PC
>AMD Duron 1 Ghz processor

Jeg ved ikke om den er ligesom så slem som 1.4Ghz, den bruger lidt
mere strøm, end de fleste andre CPU'er.

/ Dan MOrtensen

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 31-12-01 17:32

Hej Dan

Tak for dit svar

Det er altid rart at få en bekræftigelse på ens "fornemmelse".

Jeg regnede med omkring kr. 1300-1500 i strømforbrug om året og det ser så
ud til nogenlunde at holde.

Årsagen til at jeg overhovedet spørger er, at jeg kan få en plads på et
webhotel for kr. 39,- /mdr. incl. fri trafik, domæne registrering og 100MB
harddisk plads.

Og jeg har spurgt firmaet om den pris og service kan holde! Således at jeg
som kunde kan regne med servicen over en længere periode. Det skulle jo
nødigt være sådan at firmaet saver den gren over de selv sidder på i
konkurrencens navn. For så bliver det simpelthen for besværligt at have med
at gøre

Så den mulighed vil koste ca. 500,- det første år mod ca. kr. 10.000,- hvis
jeg selv gør "det" incl, ny computer med dobbelthardisk til formålet..

Forskellen på ca. kr. 9500,- skal så retfærdiggøres ved, at jeg selv for lov
til at "gøre arbejdet" og dermed tilegne mig en viden på området

Fortsat godt NYTÅR og endnu engang tak

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 01-01-02 13:05

> Forskellen på ca. kr. 9500,- skal så retfærdiggøres ved, at jeg selv for
lov
> til at "gøre arbejdet" og dermed tilegne mig en viden på området

Jeg har i over 1 år haft en P1-133 med 64MB kørende. Den kører webserver,
mail, ftp og secure shell.
Uden skærm eller noget. 1 ledning til strøm og 1 til netværk. Der er en 4.7
+ 6.4GB disk i. Sådan en fætter koster ikke mange basseører. Men jeg vil nok
ikke anbefale at køre Windows på den.

Det får regnestykket til at se noget anderledes ud og den kan klare opgaven
meget langt hen ad vejen.

--
Tonny

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-01-02 15:59

Hej

"Tonny Sejr Kromann" <tskromann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
4.7
> + 6.4GB disk i. Sådan en fætter koster ikke mange basseører. Men jeg vil

Nej det er en mulighed som er værd at tage med i sine betragtninger. Men nu
kan jeg godt lide tanken om en skærm tilsluttet serveren. Hvis "alt andet"
skulle fejle. Du ved "livrem og seler" er altid godt, ikke mindst når det er
EDB vi taler om og det skal køre 24 timer i døgnet.

Lige et "nybegynder spørgsmål af de helt dumme": Hvis nu jeg vælger, som du,
"uden skærm" er der så en speciel software du bruger til vedligeholdelse
eller er den altid tilstede pr. default i serversoftwarepakken ?

Og

Bruger du de 2 harddiske til sikkerhedskopiering eller ?
For hvis du gør det, så troede jeg, at det var bedst, hvis harddiskene var
af samme størrelse ?

> Det får regnestykket til at se noget anderledes ud og den kan klare
opgaven
> meget langt hen ad vejen.

Da jeg tænkte på en nyere PC, så tænkte jeg at de var måske blevet "lidt"
mere økonomiske end de ældre modeller. Så på lang sigt - men jeg har aldrig
regnet på det - skal lige siges

Men jeg har faktisk - eller konen har - en P133 classic 64MB RAM og 2 x 2GB
harddiske inside. Men så kommer hun jo til at mangle den. Hun har en hel del
specielt software til Brother computerstyret og designmulige
strikkemaskiner.
Og hendes programmer og brug af dem passer fint til den maskine. Den er
faktisk rimelig hurtigt både i opstart og dagligt brug. Og hun har rigeligt
plads på de 2 små harddiske.
Så nu ved du det. Jeg skal have en ny PC under alle omstændigheder. Men jeg
kan selvfølgelig søge efter et godt tilbud på en mindre maskine. Men hvis nu
jeg fortryder, så kan den maskine ikke bruges til ret meget andet og det
ville jo være rart at have en up-to-date maskine - hvis nu osv.

Men du har da ret i, at havde jeg en ubrugt maskine stående af en ældre
dato, så var det da en oplagt mulighed

Så tak få dit indlæg altid rart med en dialog omkring ting, man måske ikke
har set alle muligheder i.

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Claus O

Dato : 01-01-02 14:23

"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> wrote

> Forskellen på ca. kr. 9500,- skal så retfærdiggøres ved, at jeg selv for lov
> til at "gøre arbejdet" og dermed tilegne mig en viden på området

Jeg ville som en anden, foreslå dig at starte med noget mindre og ældre
hardware, indtil du finder ud af om dette er vejen for dig...måske noget
du har stående i dag som ikke bruges. Husk på, det hardware du påtænker,
burde kunne klare _væsentligt_ mere end 1-2 sites, bare med en kraftigere
forbindelse til nettet.
Claus

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-01-02 16:14

Hej

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> burde kunne klare _væsentligt_ mere end 1-2 sites, bare med en kraftigere

1) se mit svar til Tonny

2) Angående flere sites, så har du nok ret. Jeg havde nu ikke lige tænkt på
det, men på den anden side, hvis jeg slipper nogenlunde fra et forsøg med at
sætte et site op, så er muligheden at konen måske kunne få sit eget med alle
hendes 25 års erfaring indenfor elektroniske strikkemaskiner og
designersoftware og hvad ved jeg

Så selvom jeg skrev at den kun var til mit eget forholdsvise lille domæne,
så kunne det jo være...

Men det har også noget med omkostningerne til domænenavne og evt. andet der
følger med. Jeg har derudover slet ikke undersøgt om muligheden for at få 2
eller måske flere faste IP adresser i forbindelse med min helt nye adsl
opkobling hos TDC. Jeg mener godt nok at man for meget små penge kan leje
yderligere IP adresse men kan ikke huske om det var i sammenhæng med et
Netexpress abonnemment og en lejet SpeedStream 2601 router. Ja jeg er slet
ikke begyndt at undersøge eller forestille mig, hvordan flere sites skal
laves på samme PC og med alt det der sandsynligvis følger med

Men du har sandsynligvis langt mere erfaring med disse ting end jeg og som
du siger "PC´en" kan nok klare det evt. med et højere abonnement!

Men og det er vigtigt: Evt. fremtidige behov må ikke hindres gennem en her
og nu besparelse. Da en lille besparelse nu kan blive og ofte gør det "ris
til egen r.."

Jeg tror vi alle har prøvet det med at købe en "godt tilbud" og når vi så
skal til at ændre i "tilbudet", så bliver det i sidste ende ligeså dyrt, som
hvis vi fra begyndelsen af, havde bygget det hele op selv eller i hvert fald
meget tæt på

Men tak for dit indslag under alle omstændigheder.

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : complex@pc.dk

Dato : 01-01-02 10:01

uden skærm 50 kr mdl ca
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-01-02 16:40

Hej

Tak for indslaget.

Jeg "kigger" forbi en af de nærmeste dage for at se nærmere på tilbudet

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-01-02 19:11

"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> writes:

> [...]
> skulle fejle. Du ved "livrem og seler" er altid godt, ikke mindst når det er
> EDB vi taler om og det skal køre 24 timer i døgnet.

Det meste kan altså klares uden at der er en skærm tilsluttet. Går der
ged i et eller andet, så må man finde sig en skærm og slutte til.

*Vil* du alligevel have en skærm på, så køb det billigste du kan
finde (evt. brugt), da du forhåbentlig kun skal bruge den bruge den
når der er et eller andet helt galt.

> Lige et "nybegynder spørgsmål af de helt dumme": Hvis nu jeg vælger, som du,
> "uden skærm" er der så en speciel software du bruger til vedligeholdelse
> eller er den altid tilstede pr. default i serversoftwarepakken ?

Det kommer helt an på hvilken software du vil anvende. Jeg bruger
Linux på min server, og der er SSH (Secure SHell) fremragende til
fjernadministration. SSH følger med de fleste distributioner.

> Bruger du de 2 harddiske til sikkerhedskopiering eller ?
> For hvis du gør det, så troede jeg, at det var bedst, hvis harddiskene var
> af samme størrelse ?

Det er vist kun hvis man kører RAID at det er interessant, ellers skal
der bare være plads på backup-disken til de data man vil tage backup
af.

> [...]
> jeg fortryder, så kan den maskine ikke bruges til ret meget andet og det
> ville jo være rart at have en up-to-date maskine - hvis nu osv.

Hvorfor ikke købe en brugt maskine til at være server? Du kan
garanteret få noget der er hurtigt nok til under 1000 kroner.

--
Jacob - www.bunk.cc
The future isn't what it used to be. (It never was.)

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-01-02 20:59

Hej

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Det meste kan altså klares uden at der er en skærm tilsluttet. Går der
> ged i et eller andet, så må man finde sig en skærm og slutte til.

OK - det er selvfølgelig en mulighed

> *Vil* du alligevel have en skærm på, så køb det billigste du kan
> finde (evt. brugt), da du forhåbentlig kun skal bruge den bruge den
> når der er et eller andet helt galt.

Jo meeeen når vi i vore dage kan få en 17" til kr. 1395,- med et års garanti
og som samtidig kan være en slags "reserveskærm" til de 3 andre og mere
faste systemer, så er der nok ikke så meget sparet lige på den side af
sagen.
Men OK jeg forstår fuldt ud hvor du vel hen og selvfølgelig kan 700-800 kr
sparet og være noget at tage med i sidste ende

> Det kommer helt an på hvilken software du vil anvende. Jeg bruger
> Linux på min server, og der er SSH (Secure SHell) fremragende til
> fjernadministration. SSH følger med de fleste distributioner.

Og det vil nok også være Linux jeg vil "lege" med hvis og når jeg kommer så
langt
For Windows 2000´s Server version med ISS er alt for dyr til mit private
brug!

> Det er vist kun hvis man kører RAID at det er interessant, ellers skal
> der bare være plads på backup-disken til de data man vil tage backup
> af.

Jo men hvis jeg skal "lege" og vil gøre brug af Linux, så ville RAID
muligheden også være en af de ting jeg ville forsøge at lære at kende. Det
hele er jo tænkt som en lille lege- og praktikantopsætning i første omgang.
Et sted skal jeg jo starte og da jeg åbenbart ike kan få penge samtidig med
at jeg får en viden jeg finder interessant, så er dette her åbenbart den
eneste mulighed jeg kan få erfaringen på. Så derfor er det vigtigt, at der
er uvidelsesmuligheder fra starten af.

> Hvorfor ikke købe en brugt maskine til at være server? Du kan
> garanteret få noget der er hurtigt nok til under 1000 kroner.

Jo det er da en mulighed. Men jeg synes, at når jeg nogen gange køber en Blå
Avis og se hvad de forskellige personer vil have for deres brugte udstyr, så
tænker jeg, at det bedre kan betale sig at købe en ny i en pakkeløsning. Ja
jeg synes faktisk at jeg nogen gange har på fornemmelsen af ikke alene er
computeren fra i går, men sælgeren vil også have ligeså meget eller endog
mere for hans brugte udstyr, end jeg skal give for en ny i en pakkeløsning
excl. Windows og monitor i Bilka eller hvor jeg nu lige har kigget sidst.
Det er muligt det er indbildning, da jeg ikke har lavet en detaljeret
statistik på sagen, men da jeg bl.a. er en gammel speditionsuddannet person,
så har jeg fået ind med modermælken at samle informationer af alle mulige og
p.t. måske ligegyldige informationer, man ved jo aldrig, hvornår man skal
bruge noget i en eller anden retning
Og derfor har jeg altid en fornemmelse af "det", som jeg undersøger uden at
jeg lige kan sætte en finger på en speciel detalje. Noget af det er nok også
kommet med alderen - tror jeg

Men tak for informationerne og forslagene under alle omstændigheder

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-01-02 21:26

> [...]

> og som samtidig kan være en slags "reserveskærm" til de 3 andre og mere
> faste systemer, så er der nok ikke så meget sparet lige på den side af

Så skal du i givet fald købe skærmen for at have den som reserve, og
ikke for at bruge den på serveren. Selv har jeg min server hængende
som nummer 2 computer på en skærm, der har to indgange. Det er yderst
sjældent at jeg har brug for at se på den. Jeg bruger stort set altid
SSH når jeg skal lave noget på den.

> Men OK jeg forstår fuldt ud hvor du vel hen og selvfølgelig kan 700-800 kr
> sparet og være noget at tage med i sidste ende

Var det ikke 1395,- du nævnte lige oven over?
Ja, hver sin lyst, men jeg har ikke lige 1400 spir at kaste efter en
skærm bare fordi den kan være rar at have

> Og det vil nok også være Linux jeg vil "lege" med hvis og når jeg kommer så
> langt

Så er SSH vejen frem mht. fjernadministration.

> [...]
> tænker jeg, at det bedre kan betale sig at købe en ny i en pakkeløsning.

Prøv i stedet at kigge lidt med i news:dk.marked.edb.privat. Der går
massere af gode brugte computere til rimelige priser. Jeg har selv
lige solgt min gamle hjemmeserver der.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's the thought, if any, that counts!

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-01-02 23:31

> "Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> writes:
>
> Så skal du i givet fald købe skærmen for at have den som reserve, og
> ikke for at bruge den på serveren.

Nej det har du så nok ret i

>Selv har jeg min server hængende
> som nummer 2 computer på en skærm, der har to indgange. Det er yderst
> sjældent at jeg har brug for at se på den. Jeg bruger stort set altid
> SSH når jeg skal lave noget på den.

Nå - det har en skærm adgang uden den store "flytning af kabler og
genopstart"
Ganske vist overkommelige ting, men vi er jo lidt dovne, så....

> Var det ikke 1395,- du nævnte lige oven over?

Jo - det er den sidste pris jeg lige har i hukommelsen angående skærme i
Bilka.

> Ja, hver sin lyst, men jeg har ikke lige 1400 spir at kaste efter en
> skærm bare fordi den kan være rar at have

Næ jeg vil såmænd også gerne spare dem, men hvis nu noget går galt, så er
det måske ikke de bedste penge at spare. Hvis altså jeg overhovedet skal
have en skærm. Alt-andet-lige så er det rart engang imellem, at have en
dialog med mennesker (som denne her) der ikke lever af at sælge de ting, der
tales om ))

> Så er SSH vejen frem mht. fjernadministration.

Ja det ser ud til, at det var noget, jeg kunne lære noget af...

> Prøv i stedet at kigge lidt med i news:dk.marked.edb.privat. Der går
> massere af gode brugte computere til rimelige priser. Jeg har selv
> lige solgt min gamle hjemmeserver der.

Ja det var også en mulighed, jeg tilslutter mig i hvert fald gruppen efter
jeg har sendt denne mail
Og så må jeg se, om der dukker et "rigtigt godt tilbud op".

Du ved sådan et hvor man får det hele og samtidig får 100 kr. til
hjemtransporten

Nå det sker nok ikke, men det er i teorien enhver indkøbschefs drøm. At
virkeligheden så er en noget mere afbalanceret sag mellem indkøbet og
behovet der skal dækkes er så en ganske anden ting

Forresten ved du om et godt sted at registrere sit domænenavn og samtidig
også et meget billigt sted ?
Sidstnævnte også for efterfølgende omkostninger, hvis sådanne forefindes !

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Ivar

Dato : 01-01-02 23:29

Bjorn Jensen skrev:

> Så er det et forbrug på omkring 100 Watt i timen eller mindre eller... ?

Er nogen der har prøvet at lave en domæneserver på en
singleboard-computer ?
fx: www.danbit.dk/kat2002/0207.phtml
2500,- kr + moms, max 25W uden harddisk.
Som hardisk kan man bruge en low-power type til transportabel PC.
Hvis man ikke skal bruge så meget hd-plads kan man bruge noget
flash, så har man en total lydløs server.

Flash "harddiske" www.danbit.dk/kat2002/1114.phtml
er dog noget dyre.

Det normale effektforbrug er nok er godt stykke under de 25 W
Her er en singleboard-computer der typisk bruger 7,5 W ved 300MHz
www.advantech.com/products/PCM-5822.asp
og så kan den bruge standard Compact Flash kort.
(jeg tror forøvrigt at Danbits også er fra Advantech)

Ivar

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-01-02 23:50

"Ivar" <did@vip.[nozpam]cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> www.advantech.com/products/PCM-5822.asp
> og så kan den bruge standard Compact Flash kort.
> (jeg tror forøvrigt at Danbits også er fra Advantech)

OK - et forslag der er værd at tage med i overvejelserne - ser det ud til..

Jeg kigger fordi dine links inden for den nærmeste fremtid.

Tak for henvisningerne

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-02 00:12

"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> writes:

> Forresten ved du om et godt sted at registrere sit domænenavn og samtidig
> også et meget billigt sted ?

Kleinweb ser ud til at have noget til fornuftig pris på
<http://www.kleinweb.dk/produkter-pegning.php>. En af mine venner
benytter det, og er vist fint tilfreds.

Dette har i øvrigt meget lidt med serverhardware at gøre, jeg sætter
opfølgning til dk.edb.internet.udbydere (det betyder at svar på dette
indlæg havner der), hvor den slags er mere on-topic, og hvor dit
spørgsmål vist også er besvaret et par gange før.

--
Jacob - www.bunk.cc
Not every question deserves an answer.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 02-01-02 02:18

> "Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> writes:

snip...

> [...]
> indlæg havner der), hvor den slags er mere on-topic, og hvor dit
> spørgsmål vist også er besvaret et par gange før.

Ja når det ikke kan være anderledes, så...

Men da jeg først har måttet tilslutte mig den gruppe - også - så må du sende
en gang til, hvis du har afsendt mailen og det er inden kl. 02.10 (nat)

Og lige en ting, når jeg skal tilslutte mig så mange grupper på bl.a. din
anbefaling i løbet af få dage og fordi emnerne er så opdelte, så har jeg
ikke downloaded alle de på serveren liggende og fortidige mail. Jeg
downloader kun headers og derefter sletter jeg dem igen. Således at jeg kan
starte op fra d.d. eller når jeg får tilsluttet mig en ny gruppe. For hvis
jeg skulle have downloade alt hvad ligger i de grupper du har anbefalet
indenfor de sidste par dage, så ville jeg have ca. + 25000 mail, hvoraf jeg
måske skulle bruge ca. 50. Det har jeg ikke tid til - simpelthen. Så hvis du
ser et spørgsmål fra mig, som der er svaret på for uger siden, så har jeg
altså ikke fået den mail - bare for the record

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 08:41

"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvoraf jeg
> måske skulle bruge ca. 50. Det har jeg ikke tid til - simpelthen.

Men du går ud fra at vi andre har tid til at læse og besvare de samme
spørgsmål 10 gange om måneden?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 02-01-02 18:58

> [...]
> anbefalet
> hvoraf jeg
>
> Men du går ud fra at vi andre har tid til at læse og besvare de samme

Jeg mener ikke, at jeg har svaret for dig eller andre !

Jeg mener heller ikke, at jeg har givet en detaljeret oversigt over hvilket
grupper der indeholdt en masse og hvilken der ikke gjorde. Det var bare en
"venlig information til een person der har været mig meget behjælpelig !

Så jeg ser ikke din mail som særlig interessant !

Men der var en gruppe der alene havde +18000 mail. Og der var de ca. +17000
nok ikke særligt aktuelt, når de oplysninger, jeg skal bruge, er nogen, der
helst skulle været svaret på inden for den sidste måned. For at de
informationer jeg så få ikke bliver "out-of-date".

Så vær venlig at spare dine aggresioner til en bedre sag

For mange af de anbefalede grupper er ikke grupper, hvor jeg kan være nogen
til hjælp i. Så jeg skal bare følge dem i fremtiden. Og hvis nogen ikke
synes de vil svare opå et spørgsmål fra mig eller andre, så lever vi da i et
frit land og det har jeg da ikke tænktmig at ændre noget som helst ved

Venlig hilsen

Bjørn

P.S.: Hvis du har yderligere kommentare til "den uheldige og desværre let
misforståelige mail", så mail direkte til mig:

E-mail: bjornjen@post1.tele.dk

Homepage: http://home1.inet.tele.dk/bjornjen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-01-02 15:01

Bjorn Jensen wrote:
> Så hvis du ser et spørgsmål fra mig, som der er svaret på for
> uger siden, så har jeg altså ikke fået den mail - bare for the record

Bare for the record, så skal du jo heller ikke forvente at nogen gider at
svare på det samme igen og igen, hvis du ikke gider at læse tidligere
indlæg. Du er jo ikke den eneste der mangler tid Så tag lige og brug
<http://groups.google.com> til at søge i tidligere postings

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-02 02:30

"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> writes:

[ Jeg svarede på et spørgmål om hvor man kan finde DNS-hosting i
news:dk.edb.hardware.server, og satte FUT hertil, skulle nogle have
henvisninger til hvor man finder DNS-hosting til rimelig pris er Bjørn
sikkert stadig interesseret i at se flere alternativer. ]

> Ja når det ikke kan være anderledes, så...

Du klippede lidt offensivt. Når du følger en FUT er det et hit at være
lidt gavmild med citaterne, så læsere af den gruppe der FUT'es til kan
se hvorfor der er FUT'et.

> Men da jeg først har måttet tilslutte mig den gruppe - også - så må du sende
> en gang til, hvis du har afsendt mailen og det er inden kl. 02.10 (nat)

Ikke forstået.