Fodgængerovergang.
Fra : Frank Ronnie Hansen

Dato : 31-12-01 05:07

Hej gruppe.

Hvis man vil over en vej, og der er en fodgængerovergang i
nærheden - skal man så benytte den?

Venlig hilsen
Frank

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-01 10:31

"Frank Ronnie Hansen" <fever@hansen.mail.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Hvis man vil over en vej, og der er en fodgængerovergang i
> nærheden - skal man så benytte den?

Ja - er der ikke en 100 meters regel - eller noget i den stil?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-12-01 10:34

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev:

> Ja - er der ikke en 100 meters regel - eller noget i den stil?

Det har jeg aldrig hørt om, men det er sikkert den rettesnor politiet
bruger når de uddeler bøder for "fumlegængeri" (i mangel af et bedre
ord)

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 31-12-01 13:42

> Det har jeg aldrig hørt om, men det er sikkert den rettesnor politiet
> bruger når de uddeler bøder for "fumlegængeri" (i mangel af et bedre
> ord)
30meter...

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 31-12-01 10:55

Frank Ronnie Hansen skrev:

> Hvis man vil over en vej, og der er en fodgængerovergang i
> nærheden - skal man så benytte den?

Færdselslovens § 10, stk. 5:

| Stk. 5. Ved passage over kørebane eller cykelsti skal
| fodgængerfelt benyttes, såfremt et sådant findes i
| nærheden. Findes fodgængerbro eller -tunnel i
| nærheden, skal broen eller tunnelen om muligt benyttes.

Thomas T.

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-01 11:10

"Thomas Thorsen" <tt@thomasDELETETHISthorsen.dk> wrote in message

[klip]

> Færdselslovens § 10, stk. 5:

Karnovs note til bestemmelsen (vedr. 'i nærheden'):

"Normalt ca 30 m. Om nedsættelse af erstatning ved krydsning tæt ved et
fodgængerfelt se Lyngsø, Færdselsansvar, s 91"

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-01 14:00

Frank Ronnie Hansen skrev:

>Hvis man vil over en vej, og der er en fodgængerovergang i
>nærheden - skal man så benytte den?

Ja.

Færdselslovens § 10:
[...]

Bertel

Fra : alexbo

Dato : 31-12-01 15:53

Frank Ronnie Hansen <fever@hansen.mail.dk> skrev

> Hvis man vil over en vej, og der er en fodgængerovergang i
> nærheden - skal man så benytte den?

Ja, hvis man er fodgænger.

mvh
Alex Christensen