Sletning af filer i en bestemt mappe
Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 31-12-01 01:08

Hej

Jeg søger en stump kode, som kan slette ALLE filer i en bestemt mappe!

Jeg kan bare ikke få det til at virke!

Nogen der vil hjælpe mig?!?!

MVH Torsten

Fra : PL

Dato : 31-12-01 01:17

Hej Torsten

Here you are Sir:
Tilpas den efter dine egne ønsker 'SHFileOperation' kan både hækle og
brodere, når det gælder Remove, Copy, Move etc.

MEEEEN !!!!!! Pas på !!!!
Nedenstående funktion fjerner hele Mappen m/indhold OG DER INGEN PAPIRKURV
BAGEFTER.

En lille historie.
Jeg har engang defineret Path forkert og slettede en mappe, hvor alle mine
Sourcefiles lå (et års arbejde). Heldigvis havde jeg en 2 dage gammel kopi
liggende på en anden PCer.
Derfor fløøøj jeg ud og købte mig en CD-ROM brænder samme aften - puuh-ha
!!!

PL

function PFURemoveDir(Path:String):Boolean;
var FOS: TSHFileOpStruct;
var MemFrom :Array[0..max_path] of Char;
begin
Result := False;
While Copy(Path,Length(Path),1)='\' do System.Delete(Path,Length(Path),1);
Try
if not DirectoryExists(Path) then begin
Result := True;
exit;
end;
except end;
with FOS do begin
Wnd := Application.Handle;
wFunc := FO_DELETE;
FillChar(MemFrom, SizeOf(MemFrom), #0);
StrPCopy(MemFrom, Path+#0);
pFrom := MemFrom;
pTo := nil;
fFlags := FOF_NOCONFIRMATION or FOF_SILENT;
end;
{$I-}
Result := SHFileOperation(FOS)=0;
{$I+}
SetLastError(0);
end;

Fra : Steen Jensen

Dato : 31-12-01 09:14

PL skrev i meddelelsen ...
>Hej Torsten
>
>MEEEEN !!!!!! Pas på !!!!
>Nedenstående funktion fjerner hele Mappen m/indhold OG DER INGEN PAPIRKURV
>BAGEFTER.

Man kan evt. sætte FOF_ALLOWUNDO flaget på også, så fFlags bliver
FOF_NOCONFIRMATION or FOF_SILENT or FOF_ALLOWUNDO
så kan man hente dem op fra papirkurven igen

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 31-12-01 12:16

Hej

Jeg ved ikke hvad der er galt, men Delphi skriver:
Undeclared identifier: 'TSHFileOpStruct'

Er der noget jeg har glemt i USES???

MVH Torsten

Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 31-12-01 12:17

Hej

Jeg prøvede med ShellApi, og det virker nu, men den næste fejl er:
Undeclared Indentifier: Directoryexists

Jeg bruger flg. kode:

Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 31-12-01 12:30

Hej igen

Jeg har fundet ud af at jeg skulle have FileCtrl med i USES...

MVH Torsten

Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 01-01-02 21:46

Hej

Nu har jeg fået det til at virke, men jeg var ikke klar over at koden også
sletter mappen...

Det er ikke meningen - hvordan nøjes jeg med at slette filerne???

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-01-02 07:19

Hej

Torsten T. Nielsen skrev i meddelelsen
<3c321fe3$0$89063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>
>Nu har jeg fået det til at virke, men jeg var ikke klar over at koden også
>sletter mappen...
>
>Det er ikke meningen - hvordan nøjes jeg med at slette filerne???

PFURemoveDir('C:\Slettes\*.*');

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 15-01-02 22:25

Hvad???

Det virker ikke...

Er der nogen der kan sende lidt kode???

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-01-02 22:56

Hej

Torsten T. Nielsen skrev i meddelelsen
<3c449d99$0$62894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hvad???
>
>Det virker ikke...
>
>Er der nogen der kan sende lidt kode???
>
>MVH Torsten

>også

Hvis du opretter en mappe C:\Slettes og bruger denne funktion

[...]

Bliver kun indholdet (undermapper og filer) slettet. Mappen
C:\Slettes sker der ikke noget med.

Med venlig hilsen
Steen