Start af program på en anden pc i netværke~
Fra : Jesper

Dato : 30-12-01 23:16

Hej NG

Er det muligt, fra et vb program, at starte et program på en anden pc.????
Programmet skal køre på den anden pc.

Any Help....

Jesper G

Fra : Jesper

Dato : 30-12-01 23:31

Glemte at skrive, at maskinerne kører i netværk.

Jesper G

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-12-01 23:59

On Sun, 30 Dec 2001 23:31:04 +0100, "Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk>
wrote:

>Glemte at skrive, at maskinerne kører i netværk.
>
>Jesper G
>

>"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Ikke uten at du lager/bruker ett "server program"
på den pc'en som skal starte programmet.
I NT4/W2K finnes det noen muligheter (RPC), men det er vel ikke det du
er på jakt etter......

--
Snutten
Fjern helge fra mail adressen før du svarer.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-01-02 22:14

Helge Bjørkhaug skrev:
> Ikke uten at du lager/bruker ett "server program"
> på den pc'en som skal starte programmet.

SysInternals lille program PsExec kan klare tricket UDEN at der skal
være installeret noget på server-computeren.

Virker dog kun på Windows NT eller 2000 computere:

> I NT4/W2K finnes det noen muligheter (RPC)...

Læs selv mere på:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/psexec.shtml

-------
Tomas

Fra : Vestergaard

Dato : 31-12-01 13:58

"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Er det muligt, fra et vb program, at starte et program på en anden pc.????
> [...]

Det er faktisk ganske simpelt ved brug af winsock.
Hvis du har prøvet at rode lidt med Winsock, har du også fundet ud af at du
kan lave et simpelt chatprogram i løbet af 5 min.
Den eneste ulempe er at der bliver nødt til at være et program på den
maskine du vil starte programmet på.
Hvis det kan gøre det, så skriv igen, så kan jeg nemt hjælpe dig.

Jacob V.

Fra : Morten Fjord

Dato : 05-01-02 23:49

Hejsa

Hvis du vil komme godt igang med winsock er der en MEGET god
artikel på www.netcoders.dk om netop dette emne (meget nem at gå til)

Med venlig hilsen
Morten Fjord

www.mortenfjord.dk