Modstanderen?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-12-01 23:15

Satan er modstander af dåben, fordi når et menneske bliver døbt, dør dette
menneske med Jesus på Korset og opstår til et nyt liv med Kristus.

Og så må Satan give slippe dette menneske og det gør ham rasende.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-01-02 03:49

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-01-02 03:52

> [...]
> menneske med Jesus på Korset og opstår til et nyt liv med Kristus.
>
> Og så må Satan give slippe dette menneske og det gør ham rasende.

Prøv at se mit indlæg omkring centrale ritualer længere nede.

Jeg mener at Nadveren er det afgørende øjeblik i det kristne trosliv.

Det er netop dèr, vi få vore synder forladt.

Dåben er kun en ceremoniel indledning til Nadveren.

"Soi el Diablo?" ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 01-01-02 09:39

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er netop dèr, vi få vore synder forladt.
>
> Dåben er kun en ceremoniel indledning til Nadveren.

Ja, for dem der vil det sådan, men som folkrkirkepræsten siger; " NN jeg
døber dig til dine synders forladelse---"

Dern der tror og bliver Døbt skal blive frelst, Mark 16v16

Erik