Spørgsmål vdr. Mac G3, ekstra harddisk
Fra : Preben Virkus

Dato : 30-12-01 22:29

Jeg ville gerne sætte en ekstra harddisk i min Beige Pover Mac G3.

Jeg har i forvejen en harddisk og en cd-rom.

Skal man bruge specielle kabler eller fungerer det med kabler fra en PC.
Hvis JA - Skal den ekstra harddisk monteres som MASTER på samme kabel som
SLAVE CD-ROM drev ?

Og hvordan er det nu lige med MASTER og SLAVE - hvad sidder først og sidst
på kablet ?

Mvh. Preben Virkus

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-12-01 22:57

In article <wSLX7.7398$Zm5.802475@news000.worldonline.dk>,
"Preben Virkus" <pv@trendtoys.dk> wrote:

> Skal man bruge specielle kabler eller fungerer det med kabler fra en PC.

Kablerne er de samme, men det er ikke alle beige G3'ere, der kan køre
med slaver.

> Hvis JA - Skal den ekstra harddisk monteres som MASTER på samme kabel som
> SLAVE CD-ROM drev ?

Skidt for sig og snot for sig - sæt en ekstra HD som slave på HD'en.

> Og hvordan er det nu lige med MASTER og SLAVE - hvad sidder først og sidst
> på kablet ?

Det er ligemeget.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 23:36

Det er nu ret vigtigt at de ikke begge sidder som master eller slave.

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Preben Virkus

Dato : 31-12-01 00:16

Hvilke G3 ere kan håndtere harddisk som SLAVE

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-01 00:55

In article <YpNX7.7450$Zm5.811923@news000.worldonline.dk>,
"Preben Virkus" <pv@trendtoys.dk> wrote:

> Hvilke G3 ere kan håndtere harddisk som SLAVE

Beige G3'ere med ROM version større end A (40F2) (og et grafikkort ved
navn ATI RageII+), samt B&W G3'ere hvor der er fabriksmonteret en holder
med plads til 2 harddiske.

Gør lige os allesammen (og dig selv) en tjeneste og læs
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>, så slipper du for at
havne samme sted som TS

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : KRJ

Dato : 31-12-01 00:03

??

ikke alle beige G3...

Jeg har en 300 Mhz Beige G3 med HD, Zip og CD-ROM... ??

KimR

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-01 00:40

In article <O2NX7.328$Zk2.652445829@news.orangenet.dk>,
"KRJ" <xkrx@hotmail.com> wrote:

> ??
>
> ikke alle beige G3...
>
> Jeg har en 300 Mhz Beige G3 med HD, Zip og CD-ROM... ??

Imponerende. Hvad prøver du at fortælle?

Prøv at læs lidt på <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>,
så har jeg måske en chance for at se hvad du mener.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-12-01 02:25

KRJ <xkrx@hotmail.com> wrote:

> ikke alle beige G3...
>
> Jeg har en 300 Mhz Beige G3 med HD, Zip og CD-ROM... ??

rev2 eller 3 - kan godt håndtere slave.

<icq:131382336>