Ny ejer - hvad med klippekort?
Fra : Perfectionist

Dato : 30-12-01 19:15

Forretningen har fået ny indehaver, men jeg har for et par år siden købt
klippekort uden udløbsdato. Hvordan ligger landet med disse klippekort? Kan
den nye ejer helt afvise de gamle klippekort? Hænger det evt. sammen med om
firmaet har skiftet navn..?
Og hvor kan jeg egentlig læse mere omkring disse ting?

--
/Perfectionist
It's got to be perfect

Fra : Gevaldi

Dato : 30-12-01 19:30

"Perfectionist" <fake@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c2f59ad$0$94839$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> firmaet har skiftet navn..?
> Og hvor kan jeg egentlig læse mere omkring disse ting?

Er det et klippekort til en frisør forretning?

Fra : Perfectionist

Dato : 31-12-01 03:49

"Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote in message

> "Perfectionist" <fake@mail.dk> skrev i en meddelelse
Kan

> Er det et klippekort til en frisør forretning?

Ja for så vidt en frisør. Jeg har selv oplevet det i praksis med et
skicenter i Gjern, men også et solcenter som har fået nye ejere.
Altså - kan den nye eje gøre som han/hun lyster selvom der har stået en dato
eller man har fået at vide at der ikke var nogen udløbsdato? Jeg er meget
interesseret i den helt generelle sag.
Altså - hvad siger loven?

På forhånd tak :)

--
/Perfectionist
It's got to be perfect

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-01 10:29

"Perfectionist" <no@mail.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
dato
> eller man har fået at vide at der ikke var nogen udløbsdato? Jeg er meget

Du kan under alle omstændigheder gå til den tidligere ejer og kræve at få
refunderet det overskydende beløb. Kravet forældes efter 5 år.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 30-12-01 20:01

"Perfectionist" <fake@mail.dk> wrote in message
> [...]
Kan
> den nye ejer helt afvise de gamle klippekort? Hænger det evt. sammen med

Hvad taler vi helt præcist om?

> Og hvor kan jeg egentlig læse mere omkring disse ting?

Hos forbrugerstyrelsen eller i god juridisk lærebog.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-12-01 16:32

> [...]
om
> firmaet har skiftet navn..?
> Og hvor kan jeg egentlig læse mere omkring disse ting?

Normalt vil der ikke være nogen problemer i denne sammenhæng, med mindre den
forhenværende ejer er gået konkurs eller er i betalingsstandsning. Enten vil
han have videregivet fordringen til den nye ejer, der så blot i hans sted
vil være forpligtet til at levere ydelsen. Ellers vil han selv stadig skylde
dig de resterende klip.

Fra : *Tweak*

Dato : 04-01-02 13:59

> [...]
> han have videregivet fordringen til den nye ejer, der så blot i hans sted
> vil være forpligtet til at levere ydelsen. Ellers vil han selv stadig

Hvad nu hvis den nye ejer ikke vil køre med en klippekort løsning ?

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-02 17:23

"*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1> wrote in message

[klip]

> Hvad nu hvis den nye ejer ikke vil køre med en klippekort løsning ?

Så må du snakke med den tidligere ejer.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Perfectionist

Dato : 04-01-02 16:42

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> han have videregivet fordringen til den nye ejer, der så blot i hans sted
> vil være forpligtet til at levere ydelsen. Ellers vil han selv stadig

Har det nogen betydning om firmaet har skiftet navn?
--
/Perfectionist
It's got to be perfect

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-02 17:23

[klip]

> Har det nogen betydning om firmaet har skiftet navn?

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-02 17:29

> [...]

> han have videregivet fordringen til den nye ejer, der så blot i hans sted
> vil være forpligtet til at levere ydelsen. Ellers vil han selv stadig

Hvordan er det nu lige med sådan et debitorskifte?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/