Frontpage Xp DK som VIRKER !!!
Fra : Mogens W. Larsen

Dato : 30-12-01 17:34

Hej

Er der en der vil uppe den på min server, den jeg fik tidligere idag virker
ikke...Den går ned i selve installationen..
212.10.33.219 Front/Page P21

Mvh.
Mogens
ICQ : 99234081

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 30-12-01 18:22

Mogens W. Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er der en der vil uppe den på min server, den jeg fik tidligere
> idag virker ikke...Den går ned i selve installationen..

Der er sikkert mange som gerne vil sælge dig en udgave - prøv selv at finde en
forhandler nær dig her:

http://www.microsoft.com/danmark/partners/

Bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 30-12-01 18:28

"Mogens W. Larsen" skrev bla

> Er der en der vil uppe den på min server, den jeg fik tidligere idag
virker
> ikke...Den går ned i selve installationen..

Logger lige på din server og ser om der ligger noget Warez
ps du er sikker på at du er helt normal, og ikke bare beruset.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 30-12-01 19:57

"jopa" <j@jp-web.dk> wrote in message
> "Mogens W. Larsen" skrev bla
>

> Logger lige på din server og ser om der ligger noget Warez
> ps du er sikker på at du er helt normal, og ikke bare beruset.

lol

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Peter T.

Dato : 31-12-01 20:12

"Mogens W. Larsen" <mogens@stofanet.dk> wrote in

> Hej
>
> Er der en der vil uppe den på min server, den jeg fik tidligere idag
> virker ikke...Den går ned i selve installationen..
> 212.10.33.219 Front/Page P21

Køb dog dreamweaver 3 eller 4 istedet for det frontpage skrammel. :)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : arne h. wilstrup

Dato : 31-12-01 23:17

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse
> "Mogens W. Larsen" <mogens@stofanet.dk> wrote in

> Køb dog dreamweaver 3 eller 4 istedet for det frontpage skrammel. :)
'
Pas på - vi ved, hvor din adressse bor!

Men ærlig talt: Dreamweaver har to fejl: 1. det er et indviklet program,
ikke egnet for privatpersoner 2. det koster i omegnen af 10.000 kr.

Frontpage derimod koster omkr.1700 - og har de fleste funktioner, man kan
ønske sig til almindelig og semiprofessionel (eller professionel) virke.

Hvad er det egentlig du vil bruge Dreamweaver til udover at blære dig?

Næ, køb Frontpage - det har alt, hvad hjertet begærer: mulighed for
almindelige html-kodning, hvis du er "hjemmesnedker" - mulighed for at bruge
skabeloner, hvis du vil lave en ordentlig hjemmeside uden tårer og endelig
kan man kombinere begge dele, så man kan lave professionelle og
semiprofessionelle sider med produktet. Hvad vil du mere?

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-12-01 23:52

Mon, 31 Dec 2001 23:16:56 +0100, skrev "arne h. wilstrup"
<ahw@ahw.dk>:

>Men ærlig talt: Dreamweaver har to fejl: 1. det er et indviklet program,
>ikke egnet for privatpersoner 2. det koster i omegnen af 10.000 kr.

Lidt overdrevet med prisen, ca. kr. 4.000 iflg. edbpriser.

Om det er indviklet er lidt afhængig af om man sætter sig ind i
programmet.

DW kan noget FP ikke kan og omvendt.

Men det er lige så meget et religionsspørgsmål.

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter T.

Dato : 01-01-02 01:28

"arne h. wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in

> "Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse

> Men ærlig talt: Dreamweaver har to fejl: 1. det er et indviklet
> program, ikke egnet for privatpersoner 2. det koster i omegnen af
> 10.000 kr.

1. det er da bestemt for privatpersoner (omend lidt dyr). 2. 10.000 kr er
måske lige i overkanten. Anyway - så er jeg ret sikker på at man kan støve
en billig dreamweaver 2 eller 3 op et eller andet sted, nu hvor DW4 er på
markedet.

> [...]
> virke.
>
> Hvad er det egentlig du vil bruge Dreamweaver til udover at blære dig?

Det er nu ikke for at blære mig. :) Jeg bruger dreamweaver igennem mit
arbejde og jeg synes det er klart mere overskueligt og intuitivt at bruge
end frontpage, som jeg i sin tid begyndte med.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-01-02 12:42

> [...]
man kan støve
> en billig dreamweaver 2 eller 3 op et eller andet sted, nu

Javist, men hvorfor skal jeg dog ofre så mange penge på et
produkt, der "kun" er fortidigt?

> [...]
> arbejde og jeg synes det er klart mere overskueligt og
intuitivt at bruge
> end frontpage, som jeg i sin tid begyndte med.

Tja, det afhænger vel af, hvilket produkt af FrontPage du
benyttede i sin tid.
Om det er intuitivt afhænger af, hvad man arbejder med - det er
lidt af en religionskrig. Der er folk, der mener at GoLive er
endnu bedre etc.
Men ret skal være ret: Dreamweaver er sikkert et udmærket
program (jeg har prøvet det, men finder det ganske indviklet,
men som Knud skrev: det kan vel læres), men jeg mener ikke det
helt er muligt at sammenligne: der vil være ting i Dreamweaver,
du ikke kan lave, men som du kan lave i FrontPage uden videre.
Men i begge programmer kan du lave, hvad du vil, hvis du er til
html-kodning, javascript, php etc. Begge programmer har altså
mulighederne i sig -det gælder blot om at benytte dem.
Så er der lige prisen: jeg har fået oplyst at dreamweaver koster
10.000 kr. Nogle siger, at det snarere er 4.000 kr., men det må
være uden moms - men selvom det ikke er, så skal man altså have
et vældig stort behov, hvis man skal ofre næsten 3 gange så
meget for et produkt, som man kan få FrontPage for. Med andre
ord: jeg har givet omkring 900 kr. for en opgradering af
FP2002 - det kan man naturligvis kalde dyrt, men jeg har alle de
funktioner jeg kunne ønske mig- og mere til (et par undtagelser
nær), og jeg skal ikke op med den store tegnebog for at anskaffe
mig Dreamweaver -et program, som jeg næppe får det store behov
for.

Du benytter det på dit arbejde, skriver du - all right: men hvad
er det du nu har behov for at kunne lave i Dreamweaver, som du
ikke kunne lave i FrontPage? Og er det så pengene værd? Ville du
selv ofre 4000 kr. eller mere på produktet, hvis du selv skulle
betale det?

Nej, jeg er enig med KG i dette spørgsmål: Frontpage har noget
som Dreamweaver ikke har og omvendt -jeg vil endda forvente at
Dreamweaver har endnu mere med til den pris, og jeg ville da
gerne købe produktet, hvis jeg havde råd, men jeg har foreløbig
svært ved at se, hvad Dreamweaver skulle have mere som
berettiger den enorme prisforskel, som du her har udsigt til,
når du benytter dig af produktet.

Derfor: Køb og brug FrontPage 2002 - det produkt rækker ganske
langt, og kun i særlige tilfælde vil jeg da tilråde brug af et
dyrere produkt - og naturligvis kan man da finde særlige
områder, hvor man skal kunne lave hjemmesider i større målstok
og som kræver mere end hvad FrontPage kan - men jeg kan egentlig
ikke komme på, hvor det skal være.

Med andre ord: hvem skal bruge produktet?,hvilken funktionalitet
skal det have? , er der status indblandet i det? Skal man lave
professionelle hjemmesider for mange firmaer og vedligeholde dem
hver eneste dag?

Der er mange paramtre for brugen af et program - for slet ikke
at tale om den tid, det tager for at lære programmet at kende
til bunds.

Derfor: til alle amatører såvel som professionelle til en vis
grænse vil være udmærket tjent med at benytte FronPage 2002 -
både af hensyn til pengepungen og af hensyn til
funktionaliteten, anvendeligheden etc.

Ellers bliver diskussionen blot til en religionskrig.

--
ahw