Maling af bremsekaliber
Fra : Michael Frederiksen

Dato : 30-12-01 13:44

hej i gruppen

jeg har en grimeca bremsekaliber somjeg har slebet malingen af da det
alligevel var begyndt at skalle.. nu skal den så behandles så den ikke
irrer..
Har tænkt lidt på at blankpolere den men det blir vist list bøvlet med
hjørnerne, nogen gide ideer til hvor'n det kunnem løses??

ellers skal den males, kunne godt tænke mig lidt farve på den??
hvad gør man?
slibe - rense - Hammerite - Maling - lak??
eller?
alle foreslag modtages med kyshånd...!

hvor kan man købe paknings sæt til en grimeca, det er en et stemplet..
(ja en 30 km/t scoot)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ CTD

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 30-12-01 18:47

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX @ CTD

hat lige til min store forfærdelse opdaget at CTD - crash test dummies
allerede er brugt her i gruppen. der er et udtryk på klaundborg egenen for
en der vælter meget, og jeg er blevet udnævnt til ctd..
men naturligvis har jeg ikke noget med mads lund & co at gøre!!
jeg beklager meget meget og har rettet min signatur

--
Michael Frederiksen
Honda SFX '00

Fra : Armand

Dato : 31-12-01 00:19

> [...]
> en der vælter meget, og jeg er blevet udnævnt til ctd..
> men naturligvis har jeg ikke noget med mads lund & co at gøre!!

Du lyder ellers lige som en mand efter hans smag !

Du burde ihvertfald kunne gennemskue hvorudfra at han har kreeret navnet
på CTD-Racing team

Grimeca:
Don'no. Men er det ikke en original reservedel til din tohjuler??

--
Armand.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-01-02 22:18

> Du lyder ellers lige som en mand efter hans smag !

Hehe, ja er smuttet i et sving eller 6.. det squ ikk så godt, det lede
plastik er pisse dyrt

> Du burde ihvertfald kunne gennemskue hvorudfra at han har kreeret navnet
> på CTD-Racing team

Har luret lidt på hans hjemmeside efter jeg har læst tidligere indlæg i
gruppen..
det ser ellers meget sjovt ud med hans zx9r..

> Grimeca:
> Don'no. Men er det ikke en original reservedel til din tohjuler??

Jow da.. ideen er at eftersom jeg har smadret lidt plastik skal mopeden ha'
den store tur med maling.. incl div stumper! den her kaliber er fra en anden
halv smadret scooter jeg købte for 500,- som jeg bruger til reservedele.. så
jeg ville male kaliberen lyseblå eller sådan noget, lidt ála resten af
knallerten som blir malet til foråret en gang.. Men jeg har hørt at alm
maling ikke binder på aluminium! læste på oasen (landrover klubben i DK) at
man kan male med hammerite men det var mere om der var nogen der havde
dicideret erfaringer med maling på aluminium, helst ikke noget sindsygt
dyrt...

Fra : Armand

Dato : 01-01-02 23:37

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Jow da.. ideen er ......................den her kaliber er fra en
anden
> halv smadret....som jeg bruger til reservedele.. så jeg ville male
kaliberen
> lidt ála resten .......Men jeg har hørt at alm. maling ikke binder på
aluminium!
> ........med hammerite men det var mere om der var nogen der havde
> dicideret erfaringer med maling på aluminium,

"Don'no var nu også mere på den med pakningerne; men nu du ynker videre
omkring bemalingen, så spugte jeg lige ud i stuen (fruen er malersvend
men står nu bag disken i en farvehandel):

Til al metal-bemaling ude vil hun kun anbefale deciderede hammerlakker,
hvoriblandt "hammer-tite"(?) hører (hendes produkt hedder "Granville").
Til metal med risiko for opvarmning er en pejse-emalje på spray til
gengæld måske mere relevant. I modsætning til hammerlakken der skal
pensles på, giver spray'en nok en bedre overflade; imens at pejse-emalje
ikke er beregnet til udendørs brug i den samme grad - Og helt ærligt:
Hvor varm bliver dén caliper?
:-/

På den anden side: Hendes kollega gav sin bilmotor en tur med alm.
alkydmaling engang, og dét holdt til hendes egen overraskelse godt!

--
Armand.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-01-02 17:51

> "Don'no var nu også mere på den med pakningerne; men nu du ynker videre
> omkring bemalingen, så spugte jeg lige ud i stuen (fruen er malersvend
> men står nu bag disken i en farvehandel):

JO det er del vel egentlig nu det lille barn får tænkt sig om... tak

> Til al metal-bemaling ude vil hun kun anbefale deciderede hammerlakker,
> hvoriblandt "hammer-tite"(?) hører (hendes produkt hedder "Granville").

tror det hedder "hammerite" det råd&dåd, kalundobrg fører, men det ser jeg
lige på
> [...]
> pensles på, giver spray'en nok en bedre overflade; imens at pejse-emalje
> ikke er beregnet til udendørs brug i den samme grad - Og helt ærligt:

nok ikk specielt varm.. jeg prøver med noget hammerlak, så må det falde af
igen hvis det vil, så har jeg da et projekt til hviis jeg keder mig ;-P

> På den anden side: Hendes kollega gav sin bilmotor en tur med alm.
> alkydmaling engang, og dét holdt til hendes egen overraskelse godt!

Tjaa.. man blir sq forbavset nogen gange!

> --
> Armand.

Tusind tak for hjælpen!! det guld værd

--