asus AGP -v6600 og win XP
Fra : Rene Sørensen

Dato : 30-12-01 13:35

Hej.

Jeg har fået win Xp Pro. i julegave.

Skønt et OP system som ville køre stabilt.

Jeg er gået igang og nu rigtig mange dag/timer efter, køre det stadigt ikke
som det skal, Xp kan ikke finde mit skærmkort,
jeg har prøvet rigtigt mange ting, uden effekt.

Men det var ikke starten, jeg har et BP6 motherboard og det køre jo med
highpoint drivere til hardisken.

Win XP kunne ikke finde harddisken og så er det jo svært at installere
noget.
Så jeg måtte installere win 98 igen, fotr at kunne komme på nettet for at
finde nogle highpoint drivere som XP ville æde.
Det tog lang tid men det lykkedes endeligt.

Jeg fik installeret win XP, men det skulle vise sig at det ikke var de
eneste problemer som ville opstå.
Så var den gal med USP portene, XP kunne ikke finde dem.
Det var nemt løst jeg fjernede dem i enhedshåndteringen, installerede dem
igen så virkede de.

Så var det skærmkortet det var galt med, og stadig er.
Jeg har prøvet med et hav af forskellige drivere, uden resultat ?.
Mine næste tanker gå på at prøve at flashe bios på skærmkortet, det er helt
nyt for mig, og jeg har set flere advare mod det på forskellige sider på
nettet.
Er der nogle der flashet deres asus 6600, til win Xp Pro. med succes.
Hvad er forskellen at flashe bios på et MB og et skærmkort
Eller er der en helt anden løsning ?.

I mine desperate forsøg på at løse dette, deaktivere jeg skærmkortet i
enhedshåndteringen, for at prøve at installere det på ny.
Resultatet var at jeg ikke kunne komme videre og var nød til at formatere
hele l..... og starte forfra igen, det var en bitter erfaring (.

Rene

Fra : - = KG = -

Dato : 06-01-02 01:37

> Så var det skærmkortet det var galt med, og stadig er.
> Jeg har prøvet med et hav af forskellige drivere, uden resultat ?.

Weird - jeg kører Asus V6600 her uden problemer. Har du prøvet Nvidias 23.11
XP drivere ?
Ihvertfald er Asus stoppet med at opdatere, så seneste drivere fra dem er
3,75 og 3,79 (win2k) og de
er ikke brugbare mere.