M$ Messenger 2.0
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 30-12-01 13:11

Ja jeg ved godt det er blasfemisk - men flere og flere flygter fra icq,
og jeg har nu kun 3 i min. Virker lidt åndsvagt. Desuden vil hverken
Gerrys eller Mirabilis' icq lave tcp connections igennem min router.

Nogen der har erfaringer med ovenstående? Jeg har hørt onde ting om
Passport og folk privatliv, men gælder det også til mac? (eller i det
hele taget?)

MVH ANR

"Does anyone have change for a button?"
-Montgomery Burns

Fra : Jesper

Dato : 30-12-01 14:14

in article 1f58ciu.1kriy0815n7304N%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N
Rasmussen at anrNOTPART@OFMAILmac.com wrote on 30/12/01 13:11:

> [...]
>
> Nogen der har erfaringer med ovenstående? Jeg har hørt onde ting om
> Passport og folk privatliv, men gælder det også til mac? (eller i det

Hvis ikke du kan komme igennem din router med Mirabilis ICQ, så er det fordi
den er sat forkert op.

Sæt den op til at tillade forbindelse til 205.188.179.233 og 64.12.162.57
(host for begge IP: login.icq.com) på port 5190 og 80 for TCP.

Hvis ikke det duer,så prøv at route ICQ over en proxy:

File->Security And Network Klik på Connection I venstre felt og konfigurer:

Flueben I Use Proxy

Protocol: HTTPS
Host: 148.235.139.18
Port: 8080

Samme konfiguration kan bruges I AOL Instant Messenger.

Mht. MSN Messenger og Passport: Hvis du I forvejen har en Hotmail konto så
har du allerede Passport. 2.1.0 der er bundled med Office X duer slet ikke,
men 2.0 virker fint nok, bortset fra at der er mange funktioner I Windows
versionen der slet ikke findes I Mac udgaven.

Jesper

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-12-01 16:47

Jesper <pinebox@myrealbox.com> wrote:

> [...]
> men 2.0 virker fint nok, bortset fra at der er mange funktioner I Windows
> versionen der slet ikke findes I Mac udgaven.

Samt at den på mest irriterende vis altid smider en henvisning til sig
selv i startemner når man lukker programmet. Har ikke kunne finde noget
sted i indstillingerne hvor dette kan ændres. Funktionelt lader den
meget at ønske, der er ingen konference-muligheder så vidt jeg kan se,
og man kan heller ikke udveksle filer.

Personligt bruger jeg AOL instant messenger, den fungerer
tilfredstillende, og kan både udveksle filer, lave konferencer, voice
chat mm.

Mht. ICQ så er den nye 3.0beta udmærket, om end den hænger lidt en gang
i mellem, men den er ved at være der.

Gerry's ICQ var hårdt angrebet af Voodoo på min gigabit G4'er, mens den
virker fint på en af mine venners Pismo.

--
//Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/>

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-01 19:27

On 30.12.2001 16:46, in article
1f58mbx.1ilqx8v1yx73b2N%spamthis@verture.net, "Jonas Voss"
<spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
>
> Gerry's ICQ var hårdt angrebet af Voodoo på min gigabit G4'er, mens den
> virker fint på en af mine venners Pismo.

Jeg bruger ellers ICQ, men MSN Messenger, netop den der var 'bundled' med
Office v. X er fin ‹ og den smider intet i noget startemne. Jeg synes
tværtimod, at den er (yikes!) ret lækker og har en fin aqua interface. Den
funker også fint, når min søn og jeg taler sammen (han er ellers også
icq'er, men synes MSN Messenger, der kom med WindowsXP er fed).
- David
--
Hvis der er et vand i Europa, jeg begærer,
er det det sorte og kolde vandhul under det duftende tusmørke,

If I long for a shore in Europe,
it's a small pond, dark, cold, remote,
The odor of evening, and a child full of sorrow
Who stoops to launch a crumpled paper boat.

Si je désire une eau d¹Europe, c¹est la flache
Noire et froide où vers le crépuscule embaumé
Un enfant accroupi plein de tristesses, lâche
Un bateau frêle comme un papillon de mai.

- Rimbaud (from:Le Bateau ivre)

(Ja, meget undskyld, men jeg skulle lige se, hvordan det var med en
kæmpestor signatur

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-12-01 19:36

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]
> funker også fint, når min søn og jeg taler sammen (han er ellers også
> icq'er, men synes MSN Messenger, der kom med WindowsXP er fed).

Glemte naturligvis også lige at skrive at jeg benytter den til Classic,
jeg er ikke røget på X-vognen endnu - men snart skulle det ske.

Fra : Jesper

Dato : 30-12-01 21:14

in article 1f58mbx.1ilqx8v1yx73b2N%spamthis@verture.net, Jonas Voss at
spamthis@verture.net wrote on 30/12/01 16:46:

> [...]
> sted i indstillingerne hvor dette kan ændres. Funktionelt lader den
> meget at ønske, der er ingen konference-muligheder så vidt jeg kan se,

Man kan slå fra at MSN skal starte op automatisk I indstillingerne. Dog ikke
I OS X hvor den ikke starter automatisk. Mac udgaven er noget skrabet I
forhold til PC udgaven.

> [...]
> chat mm.
>
> Mht. ICQ så er den nye 3.0beta udmærket, om end den hænger lidt en gang

Den hænger ikke I OS X :)

> Gerry's ICQ var hårdt angrebet af Voodoo på min gigabit G4'er, mens den
> virker fint på en af mine venners Pismo.

Aha, er det så et Voodoo I, II eller III kort der angriber din Gerry?

Jesper

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-12-01 22:51

Jesper <pinebox@myrealbox.com> wrote:

[ snip ]

> Man kan slå fra at MSN skal starte op automatisk I indstillingerne. Dog ikke
> I OS X hvor den ikke starter automatisk. Mac udgaven er noget skrabet I
> forhold til PC udgaven.

Arh ja, nu har jeg fundet det, de havde bare smart camoufleret det til
'always run this program so i can receive messages whenever I am online'
- jeg forventede noget lignende 'Add MS messenger to startup items' -
men det mener producenten nok ikke en almindelig bruger ved hvad er.

> Den hænger ikke I OS X :)

Jeg må set at få mig det X der, så kan de 4 mennesker på min liste regne
med stabile udvekslinger.

> Aha, er det så et Voodoo I, II eller III kort der angriber din Gerry?

(:

Det er nok det helt nye Voodoo Twat kort der angriber Gerry -- og han
har fået nogle klø efterhånden.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-12-01 15:27

> [...]
> sted i indstillingerne hvor dette kan ændres. Funktionelt lader den
> meget at ønske, der er ingen konference-muligheder så vidt jeg kan se,

Hmm, ja så kan det vist være ligemeget - en væsentlig grund til at jeg
vil væk fra icq, er at den ikke kan klare filetransfers.

> Personligt bruger jeg AOL instant messenger, den fungerer
> tilfredstillende, og kan både udveksle filer, lave konferencer, voice
> chat mm.
Kender desværre ikke nogen der bruger.

> [...]
>
> Gerry's ICQ var hårdt angrebet af Voodoo på min gigabit G4'er, mens den
> virker fint på en af mine venners Pismo.

Jeg synes også at Mirabilis' er væsentlig bedre end Gicq (hvilket er en
skam, for den er så grim i forhold til). Gerrys hænger ofte, og jeg fik
den samme besked i 1,5 uger.

Nåmen så kan jeg vel ligeså godt blive på ciq indtil M$N MESSENGER
opdateres.

MVH ANR

"Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just
do this so I can back to killing you with beer."
-Homer Simpson

Fra : Jesper

Dato : 01-01-02 22:52

in article 1f5adev.1hcmnaq1e4j8lcN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N
Rasmussen at anrNOTPART@OFMAILmac.com wrote on 31/12/01 15:26:

> Hmm, ja så kan det vist være ligemeget - en væsentlig grund til at jeg
> vil væk fra icq, er at den ikke kan klare filetransfers.

ICQ kan udmærket klare filetransfers, din router eller firewall skal holde
TCP portene 1024-65535 åbne for udgående trafik og der skal være adgang
begge veje på port 5190 TCP til login.icq.com Desuden skal port 53 UDP være
åben udgående for DNS navneopslag eller der skal være åben på en TCP port
udgående til proxy og 53 UDP til DNS. Prøv at pinge for at se om der er hul
igennem.

Jesper

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-12-01 15:27

> [...]
>
> Sæt den op til at tillade forbindelse til 205.188.179.233 og 64.12.162.57
> (host for begge IP: login.icq.com) på port 5190 og 80 for TCP.

Disse ip'ere skal istedet for login.icq.com ikke?

> Hvis ikke det duer,så prøv at route ICQ over en proxy:
>
> File->Security And Network Klik på Connection I venstre felt og konfigurer:

> [...]

Det er nu forsøgt - desværre uden held. Jeg får nu bare en timeout
uanset hvad jeg prøver (af tcp stuff).

> [...]
> men 2.0 virker fint nok, bortset fra at der er mange funktioner I Windows
> versionen der slet ikke findes I Mac udgaven.

Ja, okay - så behøver man jo slet ikke opgive korrekte info.

MVH ANR

"Call this an unfair generalization if you must, but old people are
no good at everything."
-Moe Szyslak