Country musik: HJÆLP???
Fra : Tot og Carlsen

Dato : 30-12-01 12:32

Hej Alle sammen

Jeg går og tænker på en countrysang, men kan ikke komme i tanke om hvad den
hedder og hvem der synger den.

Men omkvædet er nogenlunde som følger:

"promise me son not to do the things I´ve done
walk away from trouble if you can"

bla bla bla

"son you don´t have to fight to be a man"

Og det skal lige siges at det er en mand der synger

påforhånd tak for hjælpen

mvh Tot

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-12-01 12:51

Således skrev "Tot og Carlsen" <totogcarlsen@mail.tele.dk> i
dk.kultur.musik Sun, 30 Dec 2001 12:32:15 +0100:

>Jeg går og tænker på en countrysang, men kan ikke komme i tanke om hvad den
>hedder og hvem der synger den.

<http://www.google.com> er din ven.
1 hit med søgekriterierne

"son you don´t have to fight to be a man"

gav:

<http://gunther.simplenet.com/v/data/cowardof.htm>

ARTIST: Kenny Rogers
TITLE: Coward of the County

Knud
--
You are standing on my toes.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 30-12-01 12:58

Tot og Carlsen skrev:

> Jeg går og tænker på en countrysang, men kan ikke komme i tanke om hvad
> den hedder og hvem der synger den.
Det lyder som Kenny Rogers' "Coward of the County".

http://gunther.simplenet.com/v/data/cowardof.htm

Den findes i øvrigt i en skøn dansk udgave, som vist nok hedder
"Kommunens kryster".

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-01 13:52

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1f58bxc.1blwuqam8mr4N%jjj@cyrk.dk...

> [...]
>
> http://gunther.simplenet.com/v/data/cowardof.htm
>
> Den findes i øvrigt i en skøn dansk udgave, som vist nok hedder

SV: Den findes i en fabelagtig dygtigt udført udgave med Bjørn Og Okay og
der hedder den "Den Største Bangebuks".

Hilsen country-geniet
(Lyt til god dansksproget traditionel country på Dansktoppen)