Blå Øjne - Hos Dig (Er Jeg Alt)
Fra : xebodia

Dato : 05-01-01 21:00

Er der nogen her der ved hvem der har lavet originalen af Blå Øjne´s - Hos
Dig (Er Jeg Alt).
Det skulle vistnok være en lidt mere rockede band ?

Mvh
Xebo

Fra : Luvl@ze

Dato : 06-01-01 01:35

Han hedder Patrik Isaksson og sangen hedder "Hos Dig Är Jag Underbar".....

Og er selvfølgelig fra Sverige, hehe!

xxx

/Luvl@ze

Fra : xebodia

Dato : 07-01-01 18:47

Ja sørme så - Tak for hjælpen

xebo

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 15-01-01 20:21

On Sat, 6 Jan 2001 01:35:13 +0100, "Luvl@ze" <linda@lovelace.com> wrote:

>Han hedder Patrik Isaksson og sangen hedder "Hos Dig Är Jag Underbar".....
>
>Og er selvfølgelig fra Sverige, hehe!

Det forklarer jo hvorfor teksten er så sprogligt dårlig (når den
er på dansk).

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-01-01 23:42

Den Mon, 15 Jan 2001 19:20:59 GMT, skrev rorschak@mail1.stofanet.dk
(Jesper Lauridsen):

>Det forklarer jo hvorfor teksten er så sprogligt dårlig (når den
>er på dansk).

Ja, jeg undrede også.

Nej spøg til side, nu må vi være lidt pæne ved Julie-pigen, nu hvor
hun har været så dybt involveret i den kreative proces og selv har
skrevet (oversat) teksten.

Men jo, nøgternt set er teksten elendig - på trods af, hvad ungerne
siger i børne-radio.

/Nikolaj

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-01-01 00:34

On Mon, 15 Jan 2001 23:42:13 +0100, nikolaj borg wrote:

> Nej spøg til side, nu må vi være lidt pæne ved Julie-pigen, nu hvor
> hun har været så dybt involveret i den kreative proces og selv har
> skrevet (oversat) teksten.

Jeg var ekstremt forvirret i starten, fordi jeg havde fået det til at
hun havde skrevet teksten selv (nå ja, den slags radioprogrammer der
spiller Blå Øjne er normalt dem hvor man ikke bør lytte for grundigt
efter hvad værten siger) - og den dér sætning med "Jeg undrer om du..."
lød så ekstremt direkte-fra-svensk at jeg måbede.

Men der var altså en god forklaring

Tak dk.kultur.musik!

,

--
"Dart er forbudt!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Knud K. H.

Dato : 16-01-01 16:29

> Det skulle vistnok være en lidt mere rockede band ?

Jeg hørte originalen i lørdags, og der er nemlig ik tale om en danceversion,
men et rocknummer - faktisk ok, selv om det er på svensk.....
--
mvh.
Knud K.H.