Lars Lilholt kontra Jethro Tull - igen!
Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 30-12-01 11:24

Jeg kan godt se, at mit tidligere indlæg i denne gruppe kan misforståes og
jeg vil gerne undskylde, hvis nogen har haft unøvendig ulejlighed. Det jeg
(stadig) søger, er titlen på et instrumentalnummer fra en tidligere Lilholt
cd (live?), der lyder som et Jethro Tull nummer, men sansynligvis er
komponeret af Lilholt.

m.v.h. Per

p.s.: Dette indlæg er ikke skrevet som "svar til gruppen", da jeg ikke kunne
sende det som sådan (uvist af hvilken grund).

Fra : Troels

Dato : 30-12-01 18:12

> [...]
Lilholt
> cd (live?), der lyder som et Jethro Tull nummer, men sansynligvis er

Jeg har lige kigget på Portland (som Kristian Amby mener det er fra) igen.
Det eneste instrumentalnummer der på er "Krig og fred", men det nummer kan
jeg bare ikke finde på noget livealbum. Hvis det endeligt skal være på et
livealbum, kan det være "Ten years after", men med min spinkle viden om
Jethro Tull mener jeg at "Krig og fred" lyder mere som ham, da det fløjten
her er det bærende instrument, mens det på "Ten years after" (som består af
3 traditionelle danske sange) er skiftevis violin, fløjte og guitar....

håber du kan bruge det til noget... mit bedste bud er at det er Krig og fred
du leder efter.... Portland er forøvrigt LL's 3. album, så det kan man vel
godt sige er et tidligt album...

/Troels

--
http://home.musling.dk/~lundlaursen/dureforsog/

Fra : Max

Dato : 30-12-01 22:45

Hej Troels

> livealbum, kan det være "Ten years after", men med min spinkle viden om
> Jethro Tull mener jeg at "Krig og fred" lyder mere som ham, da det fløjten

Nu er Jethro Tull jo ikke en person, men en gruppe med den markante
tværfløjtespillende Ian Anderson i forgrunden.

> her er det bærende instrument, mens det på "Ten years after" (som består af
> 3 traditionelle danske sange) er skiftevis violin, fløjte og guitar....

Ten Years After kan nu fint lyde lidt som JT, specielt da der også spilles tværfløjte
på numret.

Mvh Max

Fra : Troels

Dato : 31-12-01 00:46

> Nu er Jethro Tull jo ikke en person, men en gruppe med den markante
> tværfløjtespillende Ian Anderson i forgrunden.

Når ja! det viste jeg egentligt godt....

> Ten Years After kan nu fint lyde lidt som JT, specielt da der også spilles
tværfløjte
> på numret.

men der er nu *mere* fløjte på Krig og fred....

/Troels