OS 9.1 på en 8100
Fra : Kim Larsen

Dato : 30-12-01 11:06

Hej i kloge hoveder.

Nu må jeg have lidt hjælp.

Jeg har en 8100 / 110 Mhz, hvilket fartmonster.
Den kører pt. med OS 9.04 Dk.
Jeg har en opdatering til 9.1, som et image, men jeg kan ikke få lov
at opdatere, jeg får meddelelsen, at jeg skal starte op på OS 9.1
cd'en, og den har jeg jo ikke, det er jo den jeg ønsker at opgradere
til.

Jeg har prøvet at starte op fra 8.5 8.6 og 9.0, men samme problem.
I installlationsoplysningerne står der, at på en 8100 med et
accelereret nubus skærmkort, kan man muligvis ikke køre
installlationen, og man skal kontakte forhandleren, det er lettere
sagt end gjort, da maskinene jo er tudse gammel, iøvrigt er jeg i
tvivil, om det er det, som er problemet.

Hvad siger i ??????

Fra : Michael Horn

Dato : 30-12-01 11:56

> [...]
> at opdatere, jeg får meddelelsen, at jeg skal starte op på OS 9.1
> cd'en, og den har jeg jo ikke, det er jo den jeg ønsker at opgradere
Den giver selv svaret.. Kan du brænde din opdatering sammen med fx den
systemmappe du har på en anden CD??
Horn

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-12-01 15:07

Michael Horn <aarhus@seas.dk> wrote:

>Den giver selv svaret.. Kan du brænde din opdatering sammen med fx den
>systemmappe du har på en anden CD??
>Horn

Jeg har den liggende på en OS 9.0 Cd, men det er samme problem, hvis
jeg havde en OS 9.1 Cd, var der jo ingen grund til at opdatere.

Kim

Fra : Michael Horn

Dato : 30-12-01 18:36

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-12-01 13:44

Kim Larsen <kimlarsen@mail.dk> wrote:

> [...]
> sagt end gjort, da maskinene jo er tudse gammel, iøvrigt er jeg i
> tvivil, om det er det, som er problemet.

Du kan måske få lov til at lave en Clean Install, hvor er oprettes en ny
systemmappe. Prøv at slå denne funktion til og se hvad der sker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-12-01 15:08

rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

>Du kan måske få lov til at lave en Clean Install, hvor er oprettes en ny
>systemmappe. Prøv at slå denne funktion til og se hvad der sker.

> [...]

Nej, den kommer med meddelelsen, lige så snart jeg har startet
installeren op.

Kim

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 15:53

Kim Larsen <kimlarsen@mail.dk> wrote:

> Nej, den kommer med meddelelsen, lige så snart jeg har startet
> installeren op.

I Readme filen til 9.1 mener jeg bestemt, at der står at du ikke kan
opdatere en nubus mac medmindre du har en komplet 9.1 CD og booter fra
den

Kan du ikke bruge en software kupon til at få en 9.1 CD?

<icq:131382336>

Fra : N/A

Dato : 30-12-01 18:37

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-12-01 18:37

in article B8550F26.912F%aarhus@seas.dk, Michael Horn at aarhus@seas.dk
wrote on 30/12/01 18:36:

> ..

Jow Jow

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.