Ansvarsfralæggelse ved IT job
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 30-12-01 10:15

Hej alle

Jeg yder support til Mac og PC computer brugere, det være sig både
private / virksomheder og vil gerne være sikret mod evt. mistet klient
arbejde på de computere jeg ordner. Mit spørgsmål er: Skal man have en
advokat til at udfærdige et dokument mht. ansvarsfralæggelse for evt.
mistede filer, som klienten skal underskrive før arbejdet påbegyndes
eller kan man selv lave et sådan dokument?

I så fald man selv kan udfærdige et sådan dokument, hvad skal det
indeholde, så man rent juridisk er mest sikker?

På forhånd tak.

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-01 11:36

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> skrev :

>Jeg yder support til Mac og PC computer brugere, det være sig både
>private / virksomheder og vil gerne være sikret mod evt. mistet klient
>arbejde på de computere jeg ordner.

Du tegner en ansvarsforsikring - og sikrer dig at kunden har en backup
af sine data - intet foretages før du har set backup'en.

det kan vanskeligt gøres nemmere.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Peter G C

Dato : 30-12-01 12:18

<jan@stevns.net> wrote in message

[klip]

> det kan vanskeligt gøres nemmere.

Enig. Det andet lyder ikke som en god ide.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 30-12-01 15:11

<jan@stevns.net> wrote in message

> Du tegner en ansvarsforsikring - og sikrer dig at kunden har en backup
> af sine data - intet foretages før du har set backup'en.
>
> det kan vanskeligt gøres nemmere.

Hmmm... det bliver sgu nok lidt svært, idet de fleste end ikke har
backup (selv virksomheder...!!!) Jeg havde håbet på, at man kunne lave
en form for "gummi" kontrakt hvor jeg fralagde mig et hvert ansvar for
evt. problemer, der opstår i forbindelse med rettelse af de fejl jeg er
blevet tilkaldt for at afhjælpe.

Jeg vil lige hoppe over i dk.videnskab.jura og spørge der..

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : arthurdent44@hotmail~

Dato : 05-01-02 10:49

> [...]
> en form for "gummi" kontrakt hvor jeg fralagde mig et hvert ansvar for
> evt. problemer, der opstår i forbindelse med rettelse af de fejl jeg er

Det giver dig da en glimrende forretningsmulighed for at sælge et
backupsystem og sælge rådgivning omkring implementeringen af dette

LArs