(OT) Opfølgning til "Nu kan det være nok!!~
Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 10:08

Jeg er lidt skuffet over i tror jeg intet har foretaget mig, og jeg bare et
brokkehoved.
Der er prøvet så mange forskellige ting, at dette indlæg ville blive flere
kilometer langt, hvis det hele skulle uddybes.

Her får i den "korte" version:

Systemet fryser(musen fryser, og maskinen skal "koldstartes"), lyden
forsvinder, plugins'ene(soft synths) stopper med at reagere, effekter
stopper med at virke. Der skal laves en "reset devices" før effekterne
opfører sig normalt igen. Ofte dør lyden efter dette er sket, og cubase skal
lukkes ned, og genstartes.

Mac os 9.0 9.1 9.21 9.22 alle på DK
Firmware 4.16 og kører nu med 4.18
Startede med 512mb ram og nu har den 1024mb ram - rammene er blevet testet
både af folk fra computerstore, og af folk som er (fuldtids) Mac supportere
til daglig. Rammene fejler intet. De kunne INGEN hardwarefejl finde.

Computerstore sagde dog at de havde skiftet logicboardet "for en sikkerheds
skyld".
Jeg har prøvet alle version af Cubase 5.0x samt 5.1 - det samme.

Først købte jeg creamware scope plus (koster "Kun" 45.000,-) - det virkede
selvfølgelig IKKE, da det ikke kunne klare at Mac'en var så hurtig. Det var
i hvert fald hvad creamware sagde. Efter en advokat sag, fik jeg pengene
retur, og prøvede et Audiomedia III , Audiophile2496 og kører nu med et Motu
828. Alle PCI kort der ryger ind i selve maskinen, er meget lidt glad for at
være der hvis man kan sige det såden. Maskinen "dødfryser" når der
sidder noget PCI lydkort i maskinen. Har ikke prøvet andre PCI kort end
lydkort, men det har indtil videre ikke været en succes. Motu 828 er
firewire, og det kører ok. Det får i hvert fald ikke maskinen til at fryse
umotiveret som de andre kort gjorde.

Desuden er der os X på en anden partition, som har kørt noget hardcore
videoredigering med et firewire digital videokamera, og det har virket
upåklagligt siger de - firewire porten fejler altså intet.

Der udover, har jeg prøvet at lave et par absolut "minimums"
udvidelseskontrol'er samt nogle "medium" udvidelseskontrol'er.

Jeg har KUN original software på maskinen. Alt er købt og betalt. Der er KUN
software der har relation til musik produktion. Når jeg laver en "clean"
install af mac OS, fravælger jeg også alt det der ikke har relation på musik
produktion(internet og lign.) Jeg har sågar skrottet min logitech mus, hvis
den skulle fucke noget op i udvidelserne.

Der er Mac OS 9.22 DK - CUBASE 5.1 - OMS 2.3.8 - HALion 1.1 - Pro52 2.5 -
LM4 - Battery - PPG V 2.3 på maskinen lige pt. INTET andet.
Der er kun mit 512mb ram ekstra(1024mb i alt), lydkort Motu 828, Steinberg
usb midiinterface og en 9.1gb IBM HD på maskinen. Alt er ellers om "factory
default".

Jeg har prøvet at assigne 128mb, 256mb, 300mb, 400mb og 512mb ram til
cubase - ingen forskel - dog kører den MEGET skidt med mindre end 256mb ram
assigned til sig.

Jeg prøvede at lave en ramdisk, og det virkede faktisk forbløffende godt,
men da jeg kun kan lave en ramdisk på 256mb, løb det hurtigt ud i sandet -
plugin'ene SKAL ligge i "VST plugins" mappen - nogle lydbanker SKAL ligge i
den samme mappe som plugins'ene og så ryger der nemt op på 1gb

Jeg har sikkert glemt 40 ting jeg også har prøvet, men det er i meget store
træk. Nogle af jer sagde at jeg var en idiot, fordi jeg har brugt et år på
det, og det stadig ikke virkede. Hvis det er SÅ nemt, giver jeg en kasse øl
+ transport - hvis du ikke kan lave det, er det for egen regning.

Den flinke Erik Richard Sørensen ringede mig op igår, og tilbød mig hans
hjælp. Det vil ske efter nytår - jeg skulle først prøve Reaper og give
finder og system mere ram. Det tester jeg indtil midt i januar - ellers må
han hærge maskinen, og se om han kan finde en fejl på den.

Alle (konstruktive) forslag meget velkomne - og vil jeg gerne betale for at
få min kælk lavet.

Selvfølgelig er det skod at miste 20.000 på ét år, men jeg vil ikke have
verdens dyreste kælk stående og samle støv.

Kan i have et godt nytår alle sammen... jeg tror mit bliver bedre, da det
ikke kan blive meget ringere næste år hvad Mac'en angår. *suk*

På forhånd tak
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-12-01 11:21

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
> Der er prøvet så mange forskellige ting, at dette indlæg ville blive flere
> kilometer langt, hvis det hele skulle uddybes.

SNIP en hel masse......

Thomas

Jeg har efterhånden fikset en hel del Mac'er. Fælles for dem alle var at
de kørte med dansk OS (ja jeg pisser sikkert nogen af), men det er altså
roden til alt ondt.

Mac'en er amerikansk og hele dens måde, som programmer, plug-ins, fonte
og så videre bliver installeret på kræver at alt er på engelsk.

Har du vigtige ting på den så lav en back-up. Installér Mac OS 9.21 US
eller Mac OS X.X US - jeg ved ikke om OS X duer til dit formål, vis ikke
så lad være med at installere det.

Hvis dine programmer kræver en stor scrath disk (ligesom Photoshop) så
husk at tage højde for det ved formateringen.

Prøv at abbonere på nogle af de udenlandske news groups:

aus.computers.mac
comp.sys.mac.comm
uk.comp.sys.mac

Aner ikke om:

alt.steinberg.cubase har relevans

Hvis du melder dig ind i MacBruger, så får telefonnumrene til de 6 som
har listet Cubase som en af deres programmer i MacBrugers database.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 11:30

> [...]

> opfører sig normalt igen. Ofte dør lyden efter dette er sket, og cubase skal

hvad laver du når den fryser?
i hvilke programmer sker det?

har du prøvet om det hjælper at slå multiprocessing fra i Cubase?
Har du prøvet at boote med de absolut nødvendige udvidelser for at dit
audio system kn bruges?

På denne måde kan du isolerer problemet, hvilket gør det lettere at
løse.

har du søgt løsninger eller efter ligenende problemer hos steinberg og
de øvrige software producenter hvis software du bruger.

<icq:131382336>

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 11:59

De folk der bruger single CPU maskiner, har ingen problemer.

Og det skal lige nævnes at jeg IKKE har købt en DUAL maskine til 35.000,-
for at disable den ene cpu. Det er ikke noget alternativ. Cubase er skrevet
til MP maskiner, men jeg tror bare at alle(nogen overhovedet) plugins(inkl.
steinbergs egne) ikke fatter MP maskiner. Jeg er ikke i tvivl om at det er
fordi jeg har MP'er - men den "smarte" sælger sagde jo at jeg var forud
kompatibel, og de musikere han kendte, ikke havde probs med MP'er.

Som beskrevet, har jeg lavet op til flere "minimal udvidelser" - hvor der
KUN var det på som fik maskinen til at starte op, kunne bruge usb/fw og så
mit musik program virker - ingen forskel.

Jeg tror Jesper HG har ret, hvad os sprog angår - kender det selv fra wintel
verdenen. Har kun kørt med US windows version selv, da de danske fyldt med
fejl. Problemet er bare at de fleste udlændinge ikke kører mac OS DK -
hvorfor de sikkert ikke ville få de samme problemer. DK er vel så lille et
marked, at vi rager apple en høstblomst?

Jeg ville få bedre Steinberg support hos Interflora, end hos Steinberg og DK
importøren - www.newmusik.dk Steinberg er kendt for at have den ringeste
support der findes. I hvert fald i Europa - og det kan jeg kun bekræfte - de
svare ikke på deres mails, og de mails de får, sender de videre til
importøren for det givne land - som ikke er til nogen hjælp overhovdet. New
musik gider kun snakke med en, hvis man lige står og skal brænde 100K af hos
dem.

Cubase har desværre ingen "scratch disk" indstillinger. Man kan kun assigne
ram til selve programmet.

Cubase NG'en er fyldt med "soundblaster brugere" der ikke kan forstå de har
en skyhøj latency på 500kr lydkort. Der er ikke megen hjælp at hente hos
dem.

Jeg har brugt egroups fra yahoo som egentlig er ret ok - de har en MAC VST
gruppe. Problemet er bare jeg - tror jeg - at de eneste i verdenen der har
MP'er, er Tom dissing og undertegnede. just kidding - men meget få har
MP'er, og dem der har, har ofte problemer hardware der ikke virker, og
problemer med CUBASE... og sikkert andre programmer

Der er mulighed for at slå multiprocessor suppoort til og fra. Der er
faktisk både "advanced" og bare "enable", men multi slår maskinen ihjel med
det samme. Enable er ok, og mindsker pressert iflg. "cpu meteret" i cubase.

Jeg tror at når der engang kommer noget VST sequencer tamtam der virker i oS
X, er min MP'er en whupass maskine. Men indtil da, er den værdiløs for mig.
Jeg skulle have sparet de 10.000,- og købt en single G4 500mhz.

Jeg ved godt at det ikke stedet at spørge - jeg har samme holdning - men der
er vel ikke nogen der ligger inde med US version af 9.2 (9.1) som jeg kunne
låne/få en kopi af, så jeg kan se om det giver forskel???

Glemte jeg at svare på noget?

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 13:21

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> De folk der bruger single CPU maskiner, har ingen problemer.

Hvad sker der når du _kun_ bruger den ene CPU ?

> Og det skal lige nævnes at jeg IKKE har købt en DUAL maskine til 35.000,-
> for at disable den ene cpu. Det er ikke noget alternativ.

Nej, men det er et middel til at troubleshoote dit problem, isoler
fejlkilder for at indsnævre dit problem. Hvis du kan isolere _alle_
problemer til MP, kan du begynde at finde ud af, hvad det er der får den
crashe med MP slået til.

> Cubase er skrevet til MP maskiner, men jeg tror bare at alle(nogen
> overhovedet) plugins(inkl. steinbergs egne) ikke fatter MP maskiner.

Det ved jeg. Prøv at slå _alle_ plugins fra og se hvad der sker - virker
det kan du slå dem til én efter én.

> Jeg er ikke i tvivl om at det er fordi jeg har MP'er - men den "smarte"
> sælger sagde jo at jeg var forud kompatibel, og de musikere han kendte,
> ikke havde probs med MP'er.

hvor har du købt den? er den købt sammen med udstyr og software?

> Som beskrevet, har jeg lavet op til flere "minimal udvidelser" - hvor der
> KUN var det på som fik maskinen til at starte op, kunne bruge usb/fw og så
> mit musik program virker - ingen forskel.

Vil det sige at du har slået _alt_ fra, netværk og hele moletjavsen... ?
kun firewire udvidelser, hvad der kræves af cubase osv.

> [...]
> musik gider kun snakke med en, hvis man lige står og skal brænde 100K af hos

var der ikke support inkluderet i x antal måneder, da du købte dit
udstyr?

> Cubase NG'en er fyldt med "soundblaster brugere" der ikke kan forstå de har
> en skyhøj latency på 500kr lydkort. Der er ikke megen hjælp at hente hos
> dem.

prøv de internationale grupper og websites med bulletin boards, der er
masser af musikere der bruger MP G4'ere

> [...]
> det samme. Enable er ok, og mindsker pressert iflg. "cpu meteret" i cubase.

hvad sker der når du slår MP fra ?

> Jeg tror at når der engang kommer noget VST sequencer tamtam der virker i oS
> X, er min MP'er en whupass maskine. Men indtil da, er den værdiløs for mig.
> Jeg skulle have sparet de 10.000,- og købt en single G4 500mhz.

vil du bytte ?

> Glemte jeg at svare på noget?

ved det ikke - du glemte at quote korrekt (høm, høm!) så dit svar er
unødigt uoverskueligt.

<icq:131382336>

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 14:36

> Hvad sker der når du _kun_ bruger den ene CPU ?

Har ikke lige fundet den funktion i mac OS der hedder "disable MP".

> Prøv at slå _alle_ plugins fra og se hvad der sker - virker
> det kan du slå dem til én efter én.

Jeg kan ikke slå plugins'ene fra, da det er dem jeg bruger til at lave musik
med. Jeg kører intet midi på maskinen, udover fra et midikeyboard ind i
maskinen. Det er rent digital det hele, og dvs. software synths.

> hvor har du købt den? er den købt sammen med udstyr og software?

computerstore - kun 256mb ram ekstra.

> Vil det sige at du har slået _alt_ fra, netværk og hele moletjavsen... ?
> kun firewire udvidelser, hvad der kræves af cubase osv.

Ja.

> var der ikke support inkluderet i x antal måneder, da du købte dit
> udstyr?

Nej. Kun garanti på Mac'en som netop lige er udløbet

> prøv de internationale grupper og websites med bulletin boards, der er
> masser af musikere der bruger MP G4'ere

Kan du nævne nogle? Som bruger Cubase på MP, og som ikke bare har en midi
sequencer til 35K stående.

> hvad sker der når du slår MP fra ?

Har jeg ikke forsøgt mig ret meget med, da det ville være tåbeligt at købe
en MP, og så slå det fra.
(jeg ved det er for at fejlfinde)

> vil du bytte ?

Ja med en G4 500+mhz, men ikke lige over - of course - også gerne med en
500mhz cube, da jeg bruger firewire lydkort.

> du glemte at quote korrekt (høm, høm!) så dit svar er
> unødigt uoverskueligt.

Var det bedre?

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 15:13

> Har ikke lige fundet den funktion i mac OS der hedder "disable MP".

slå det fra i cubasis - eller fjern mappen:
'/system mappe/udvidelser/Multiprocessing'

> Jeg kan ikke slå plugins'ene fra, da det er dem jeg bruger til at lave musik
> med. Jeg kører intet midi på maskinen, udover fra et midikeyboard ind i
> maskinen. Det er rent digital det hele, og dvs. software synths.

slå dem nu fra (dem der ligger i plug-ins mappen).

> computerstore - kun 256mb ram ekstra.

så stor en udskivning ville jeg have købt gennem en lydbutik, eller en
konsulent der yder support på den samlede løsning.

> Nej. Kun garanti på Mac'en som netop lige er udløbet

Var der ingen telefon support på software og lydkort?

> Kan du nævne nogle? Som bruger Cubase på MP, og som ikke bare har en midi
> sequencer til 35K stående.

Jeg vil gætte på at der er adkillige tusinde - så sjælden er en MP
ikke.

> Har jeg ikke forsøgt mig ret meget med, da det ville være tåbeligt at købe
> en MP, og så slå det fra.
> (jeg ved det er for at fejlfinde)

slå det nu fra og prøv.

> Ja med en G4 500+mhz, men ikke lige over - of course - også gerne med en
> 500mhz cube, da jeg bruger firewire lydkort.

øv

> Var det bedre?

du er meget dygtig

<icq:131382336>

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 15:27

> slå det fra i cubasis - eller fjern mappen:
> '/system mappe/udvidelser/Multiprocessing'

Kunne være jeg skulle prøve det.

> slå dem nu fra (dem der ligger i plug-ins mappen).

Jeg kan jo ikke se om det virker hvis jeg ikke kan bruge plugins'ene.

> så stor en udskivning ville jeg have købt gennem en lydbutik, eller en
> konsulent der yder support på den samlede løsning.

Jeg kendte på det tidspunkt ingen musikbutikker der solgte computere. Og gør
den dag i dag ikke. har hørt om computermusik.dk men ved ikke om de sælger
Mac's også. Alle kan jo sælge en PC Det er også for sent nu. Regnede
jo ikke med at jeg skulle have hjælp til noget, når Mac nu var så pisse
godt.

> Var der ingen telefon support på software og lydkort?

nope - de ved intet om sådan noget. Det er ligesom dem der har en PC bix -
de kan sælge hardwaren, men de ved som regel intet om PC'er.

> Jeg vil gætte på at der er adkillige tusinde - så sjælden er en MP
> ikke.

Der er STOR forskel på om man bruger den som "midi afspiller", eller som VST
host. Midi kræver en bare Atari Falcon.

> slå det nu fra og prøv.

Jeg skal prøve

> du er meget dygtig

tak

Har du/i andre forslag?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 16:14

> Jeg kan jo ikke se om det virker hvis jeg ikke kan bruge plugins'ene.

Du kan bruge det til at teste din plug-ins én efter én og på den vis
finde ud af om det er en af dem der volder problemer (hvad jeg tror det
er), men test først om problemerne forsvinder når MP slås fra i Cubase.
Det kan være 'en af dine plug-ins der ikke kan lide at arbejde sammen
med en anden plug-ins, sammen med dit OS eller en udvidelse til OS'et,
din hardware eller måske ikke vil arbejde med MP.

> Jeg kendte på det tidspunkt ingen musikbutikker der solgte computere. Og gør
> den dag i dag ikke. har hørt om computermusik.dk men ved ikke om de sælger
> Mac's også. Alle kan jo sælge en PC Det er også for sent nu.

Jeg ved der er i al fald én butik i KBH, der sælger lyd moduler, lydkort
software osv. som også formidler køb/anbefaler computere (har en veninde
der købte en P6400 på anbefaling fra butikken og købte hardware +
software i butikken. dvs. man kan få en samlet løsning som mutikken har
erfaring med virker og som de kan yde support på.

> Regnede jo ikke med at jeg skulle have hjælp til noget, når Mac nu var så
> pisse godt.

Hvorfor tror du der er et stort marked for virksomheder der
specialicerer sig i at supporte og hjælpe med indkøb af audio og video
redigeringssystemer (herunder både mac og PC) ?

> nope - de ved intet om sådan noget. Det er ligesom dem der har en PC bix -
> de kan sælge hardwaren, men de ved som regel intet om PC'er.

Har du ikke købt software og hardware (bortset fra mac'en) i én
lydbutik? Eller har du købt det enkeltvis det billigste sted?

> Der er STOR forskel på om man bruger den som "midi afspiller", eller som VST
> host. Midi kræver en bare Atari Falcon.

det ved jeg.

> Har du/i andre forslag?

Start med at teste med MP slået fra og fortsæt derefter med at teste
dine plug-ins. (kan tage laaaaaang tid)

<icq:131382336>

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 16:52

> [...]
> med en anden plug-ins, sammen med dit OS eller en udvidelse til OS'et,
> din hardware eller måske ikke vil arbejde med MP.

Det er bare mystisk at det fint virker på en PC. Syntes det er meget
foruligende at der er så mange ting der kan konflikte på en Mac. Det mærkede
jeg ikke ngoet til på PC.

> Har du ikke købt software og hardware (bortset fra mac'en) i én
> lydbutik? Eller har du købt det enkeltvis det billigste sted?

Jeg købte Mac'en hos computerstore, og lydkort + software ved Aage Jensen.

Btw. Ved nogen om man kan lave en ramdisc større end 256mb???

Tror det bliver US os og uden MP support som bliver det første forsøg.

Min tiltro på at det kommer til at fungerer, ligger dog på et meget lille
sted.

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 17:52

> [...]

> Det er bare mystisk at det fint virker på en PC. Syntes det er meget
> foruligende at der er så mange ting der kan konflikte på en Mac. Det mærkede

Belive me, der er også masser af kombinationer der ikke virker på en PC.

> Jeg købte Mac'en hos computerstore, og lydkort + software ved Aage Jensen.

så bør Aage Jensen da supporte det (såfremt du har henvendt dig hos ham
i tide) - i al fald hvis han har sagt god for kombinationen. Det er vel
ideen med at gå til 'en forhandler, frem for at købe billigst muligt på
nettet hos 10 forskellige.

> Btw. Ved nogen om man kan lave en ramdisc større end 256mb???

nej.

> Tror det bliver US os og uden MP support som bliver det første forsøg.

start med MP - dernæst dine plug-ins, US vil måske hjælpe men jeg tror
det er et vildskud.

> Min tiltro på at det kommer til at fungerer, ligger dog på et meget lille
> sted.

begynd nu med at teste det jeg har forslået, når du har gjort det kan du
kontakte ham jeg (via email) gav dig adressen på.

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-01 19:19

On 30.12.2001 16:51, in article a0nd64$scb$1@sunsite.dk, "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
>

> Tror det bliver US os og uden MP support som bliver det første forsøg.
>
> Min tiltro på at det kommer til at fungerer, ligger dog på et meget lille

SELVFØLGELIG kommer det til at fungere! Hvorfor tror du, at de fleste
musikere er vilde med mac? Jeg kender en, der havde en masse vrøvl med sit
Cubase og sit studie. Han blev til sidst anbefalet at købe en mac, hvad han
gjorde. Og nu kører det!
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 19:55

> [...]
> Cubase og sit studie. Han blev til sidst anbefalet at købe en mac, hvad

Det modsatte skete bare for mig.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Christian Flintrup

Dato : 02-01-02 00:38

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Btw. Ved nogen om man kan lave en ramdisc større end 256mb???

Hvad, hvis du laver en RAM-disk på 256 MB og så lægger VST-plugins på
harddisken og herefter laver henvisninger til mappen på harddisken?

--
Christian

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-01-02 10:59

Plugins'ene SKAL ligge i cubase mappen

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Christian Flintrup

Dato : 04-01-02 15:58

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Plugins'ene SKAL ligge i cubase mappen

Og man kan ikke 'narre' den med henvisninger?

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-01-02 22:22

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Og man kan ikke 'narre' den med henvisninger?

Det kan man med Logic... Men om det virker i Cubase?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-01-02 02:30

Hej Christian

Nej, det kan man ikke. - Hverken i Cubase eller andre VST baserede
musikprogrammer - som fx. Amadeus II og BiasPEAK, som er dem, jeg selv
bruger sammen med en demo af Cubase.

Kun de plug-ins, hvor der udtrykkelig står, at de kan placeres i
programmets hovedmappe eller i plug-ins mappen må lægges andre steder
end i plug-ins mappen - og så endda kun i hovedmappen.

Christian Flintrup wrote:

> Og man kan ikke 'narre' den med henvisninger?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-12-01 17:22

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Der er STOR forskel på om man bruger den som "midi afspiller", eller som VST
> host. Midi kræver en bare Atari Falcon.
^^^^^^^^^^^^

Ikke for at blande mig, men Falcon'en var en _fed_ maskine, da den kom
frem.... Synes du ikke?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-12-01 17:59

rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) writes:

> ^^^^^^^^^^^^
>
> Ikke for at blande mig, men Falcon'en var en _fed_ maskine, da den kom
> frem.... Synes du ikke?

Jo, det var ilden og dampmaskinen også.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-12-01 18:19

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Jo, det var ilden og dampmaskinen også.

Nåeh... _så_ gammel er den da heller ikke (1992). Jeg syntes selv den
var suveræn, da jeg spyttede de 10.000 kr. i kassen jeg måtte slippe for
den. I dag kan jeg godt se, at den er temmelig antikveret, men dens
DSP-chip kunne dog lave ret sjove ting.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-12-01 00:45

> [...]

> Mac's også. Alle kan jo sælge en PC Det er også for sent nu. Regnede
> jo ikke med at jeg skulle have hjælp til noget, når Mac nu var så pisse

Ta' et kik her: <http://www.indigo2.dk/>

Martin

Fra : thomas schreiber

Dato : 31-12-01 09:26

Hvis et firma kan finde på at sælge Hoontech produkter, er jeg ikke kunde
hos dem. Det siger lidt om hvor de står. (sorry hvis jeg har fornærmet
nogen)

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-12-01 15:09

> [...]

> Hvis et firma kan finde på at sælge Hoontech produkter, er jeg ikke kunde
> hos dem. Det siger lidt om hvor de står. (sorry hvis jeg har fornærmet

Indigo 2 er et meget respektabelt firma og jeg kender ejeren personligt.
Han ville aldrig snyde nogen, så hvis du hentyder til, at ovenstående
mærke måske er noget skod (kender det ikke), så er det nok pga. prisen,
at de har dem.

De har eksisteret i 10+ år (nok noget længere faktisk) og startede
oprindeligt som en Atari/musik-forhandler. De er så siden (af naturlige
grunde) gået over til stor fokus på musik og Mac/PC.

Hvis du skal have mere hard-/software (du har sikker nok!), så ville jeg
foreslå at give dem et kald. Det er venlige mennesker!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 31-12-01 12:20

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Ta' et kik her: <http://www.indigo2.dk/>

Det kan jeg også varmt anbefale. Et meget seriøst foretagende med god
rådgivning og service.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-01 11:36

On 30.12.2001 10:07, in article a0mlgd$nh6$1@sunsite.dk, "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
> -
> www.stall.dk
>
> "Women! You can't live with them... the end!"

Noget af det, der umiddelbart slår mig, er, at du kører Mac OS dk. Hvis det
var mig, ville jeg øjeblikkeligt skifte til us.
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 21:59

SHIT MAND!!! Efter jeg prøvede Reaper, virker der intet(i cubase). Heller
ikke efter jeg fjernede det igen.

Noger der har et forslag ud over en "format C:"?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jesper

Dato : 30-12-01 23:03

in article a0nv6p$f8n$1@sunsite.dk, thomas schreiber at NOSPAMschreiber@c.dk
wrote on 30/12/01 21:59:

> SHIT MAND!!! Efter jeg prøvede Reaper, virker der intet(i cubase). Heller
> ikke efter jeg fjernede det igen.
>
> Noger der har et forslag ud over en "format C:"?

Format C: ? Sig mig tror du det er Windows ?

Jesper

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 23:35

Der var " omkring det.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : N/A

Dato : 30-12-01 23:35

Fra : N/A

Dato : 30-12-01 23:35

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-12-01 23:35

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Jeg venter til jeg får fingrene i en US version af Mac os

Smart move.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-12-01 07:25

Hej Thomas

Ja, hvis det ikke vil virke med større RAM tildeling til Finder/System, så
slet Reaper igen, Fjern også 'Finder Indstillinger' fra indstillingsmappen.
genstart og zap PRAM - COM+ALT+P+R holdt nede, lad startlyden komme 4-5
gange og lad den derefter starte normalt, og hold så COM+ALT nede og
genopbyg skrivebordet. Så er alt, hvad der har med Reaper at gøre væk igen.

Men det er altså lidt underlig, - for den eneste måde, jeg kunne få startet
Cubase på var netop med Reaper og max RAM tildeling til Finder/System.