Advokatformularer på nettet
Fra : Stuffy

Dato : 30-12-01 10:00

Hej

Jeg har et firma, som producerer hjemmesider.

Jeg ønsker en kontrakt til kunder, som stipulerer, at det er en licens
de køber - dvs. at jeg må anvende dele af eller hele koden på andre
hjemmesider.

Er dette noget man kan finde på nogle af de juridiske portaler på nettet
enten gratis eller til salg?

Jeg har ikke kunnet finde noget på netvokat samt familieadvokaten som jo
begge henvender sig til private.

På forhånd tak,
Jimmy

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-12-01 10:09

On Sun, 30 Dec 2001 09:59:58 +0100, "Stuffy" <stuffy@hotmail.com>
wrote:

>Er dette noget man kan finde på nogle af de juridiske portaler på nettet
>enten gratis eller til salg?

Næppe. Selvom det kan lyde som en standard-tekst, vil den - hvis ikke
indholdet bare skal være den sætning du selv skrev - nok skulle
tilpasses situationen.

--
Jakob Paikin

Fra : Morten Guldager

Dato : 30-12-01 11:48

In article <oIAX7.4$FC4.86@news.get2net.dk>, Stuffy wrote:

> [...]
>
> Jeg ønsker en kontrakt til kunder, som stipulerer, at det er en licens
> de køber - dvs. at jeg må anvende dele af eller hele koden på andre

Hvis du køber et software produkt hos f.eks. MicroSoft er det jo netop
det der sker. Altså du får en licens.

Kig i deres licensbetingelser.

Men det er måske noget andet når det er noget der er skrevet til
en specifik kunde....?

/Morten

Fra : Stuffy

Dato : 30-12-01 13:00

> [...]
> det der sker. Altså du får en licens.
>
> Kig i deres licensbetingelser.
>
> Men det er måske noget andet når det er noget der er skrevet til

Hej

Nej det er faktisk det samme - min hovedpointe er at kunden ikke ejer koden
til videresalg og at jeg kan anvende de samme kodestumper på andre sites
uden at de retsmæssigt kan hævde at det er deres kode der er blevet brugt.

Men god ide med Microsoft's betingelser

Tak, Jimmy

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-12-01 13:11

On Sun, 30 Dec 2001 13:00:28 +0100, "Stuffy" <stuffy@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>uden at de retsmæssigt kan hævde at det er deres kode der er blevet brugt.

Så skriv bare det. Aftaledokumenter behøver ikke være lange og
formelle - bare meningen er klar.

>Men god ide med Microsoft's betingelser

Ikke nødvendigvis - de er nærmest uforståelige for almindelige
mennesker og handler om købesoftware, ikke web-design med indbygget
"kode".

--
Jakob Paikin