Sprød svær
Fra : PAR

Dato : 29-12-01 23:03

Min nabo ville låne lidt eddike for at opnå mere sprøde flæskesvære.

Har nogen hørt om dette råd før?
- Hvordan gør man?
- Bliver resultatet bedre?
- Og er det beskrevet i litteraturen?

PAR

Fra : food_life

Dato : 29-12-01 23:38

Har ikke hørt om muligheden - jeg starter altid med at vende sværen
nedad i det tilsatte vand i ca. 20 min., herefter saltes vendes stegen
saltes rigeligt og ca. 200 grader så er sværen altid sprød!

MVH

food_life

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Pedersen

Dato : 30-12-01 01:50

On Sat, 29 Dec 2001 22:37:39 GMT, "food_life"
<food_life.news@kandu.dk> wrote:

>Har ikke hørt om muligheden - jeg starter altid med at vende sværen
>nedad i det tilsatte vand i ca. 20 min., herefter saltes vendes stegen
>saltes rigeligt og ca. 200 grader så er sværen altid sprød!

Det trick kan jeg også godt skrive under på. Sikker succes.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Torbenth

Dato : 30-12-01 00:09

PAR skrev i meddelelsen ...

>Min nabo ville låne lidt eddike for at opnå mere sprøde flæskesvære.
>
>Har nogen hørt om dette råd før?
>- Hvordan gør man?

Hej.

Det bruger jeg hver gang. Man pensler bare sværen med eddike. Steg stegen
ved ca. 200 grader kernetemperatur ca. 75 grader.
Evt. lidt grill på til sidst når skyen er hældt af. Sæt stegen i den
nederste 1/3 del af ovnen og lågen på klem.
Perfekt hver gang (næsten)
Hvis sværen er ridset for dybt går det ikke helt som præsten prædiker.

Mvh.
Torben

Fra : Emil

Dato : 30-12-01 05:37

On Sun, 30 Dec 2001, Torbenth wrote:

>Hvis sværen er ridset for dybt går det ikke helt som præsten prædiker.

Det sker ikke hvis du bruger en hobbykniv hvor bladet kan skydes
ud i små hak. Første hak er passende.

m.v.h. Emil

Fra : Stroyer

Dato : 30-12-01 03:14

Hvis du vil have sprøde svær, ja så 10 min. før stegen er færdig kommes der
ca.½ dl. KOLD vand hen over stegen og så ind i oven på 250 garder til alle
sværene er boblet op.
Hilsen en der fik såååååå meget ros lille juleaften for det, både på anden
og flæskestegen :0)
Stine

PAR <parleth@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:G4rX7.164$rx3.4585@news.get2net.dk...