Gabriel Axels Leila
Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 29-12-01 22:09

Jeg sad lige og bladrede i Jyllands-Posten, hvor der var var en liste
over opture og nedture i året, der gik.

Under nedture var nævnt Gabriel Axels Leila, som kun var blevet set af
872 biografgængere. Er der nogle af gruppens læsere, der er iblandt
disse og eventuelt kunne fortælle, hvad der er i vejen med filmen.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Det er garanteret Keld Albrechtsens skyld...Alt er hans skyld...Han
kunne bare have ladet være... - Søren R i dk.edb.internet.udbydere

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-12-01 01:26

On 29 Dec 2001 21:09:00 GMT, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

> [...]
>872 biografgængere. Er der nogle af gruppens læsere, der er iblandt
>disse og eventuelt kunne fortælle, hvad der er i vejen med filmen.

Well personligt synes jeg ikke at der var noget i vejen med filmen.
Men den var i høj grad båret af karaktererne og som sådan var de ikke
særligt stærke. Det var en historie der var båret af historien i
højere grad end af personerne. Så karaktererne fremstod måske primært
som statister ift. selve historien/moralen. Den blev fortalt på en
meget eventyrisk facon. Dette var helt i min smag, men det gjorde den
mindre vedkommende og mere til et overordnet moralsk/etisk dilemma.
Jeg synes bestemt den er værd at se.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-12-01 03:28

On 30 dec 2001 Morten Bowman Hansen enriched usenet with:

> [...]
> meget eventyrisk facon. Dette var helt i min smag, men det gjorde den
> mindre vedkommende og mere til et overordnet moralsk/etisk dilemma.

Hvor så du den?

Artiklen i JP nævnte, at hvis man delte støtten fra Dansk Filminstitut
ud på de solgte billetter, havde filmen fået over 10000 kr. i støtte
pr. solgt billet.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-12-01 10:31

On 30 Dec 2001 02:28:24 GMT, Lars Kyndi Laursen

Jeg så den i Øst For Paradis.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-12-01 13:59

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk>
> Men den var i høj grad båret af karaktererne og som sådan var de ikke
> særligt stærke. Det var en historie der var båret af historien i
> højere grad end af personerne.

Gider du forklare den indre logik i ovenstående del af dit udsagn
for en måske mindre veludviklet hjerne?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-12-01 15:20

On Sun, 30 Dec 2001 13:59:14 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk>
>
>Gider du forklare den indre logik i ovenstående del af dit udsagn
>for en måske mindre veludviklet hjerne?

Hæhæ. Well jeg kan godt se det er _noget_ forvirrende
Det jeg mente var at historien bliver fortalt på en næsten
eventyragtig facon. Som sådan er karaktererne ikke sælige stærke eller
for den sags skyld vigtige for denne historie.
Men tydeligør dillemaerne mellem de to kulturer, især mht. den ældre
generation.
Men den danske dreng er indimellem, imo, dummere end en dør. Men det
er sikkert fordi kærlighed gør blind.
Pigen er gudeskøn og spilles meget troværdigt.
Filmen bliver dog også noget urealistisk til sidst. Men igen -
kærlighed overvinder alt!

Håber dette hjalp lidt på forståelsen

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk