DataGrid/Flexgrid sortering
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-12-01 21:22

Hej NG

Jeg har prøvet at indsætte både en DataGrid og Flexgrid. Data vises fint,
men jeg kunne godt tænke mig at enten ved at dobbelklikke på
kolonneoverskriften ville den sortere efter den kolonne man dobbeltklikker
på. Eller som alternativ via Commando-knapper.

Kan det lade sig gøre ? og i givet fald hvordan.

Håber der er en der kan hjælpe.

MVH
Thomas J.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-12-01 22:17

Fandt en løsning via commandknap:
SELECT kunde, navn FROM BASE1 ORDER BY NAVN
så det var jo åbenbart simpelt nok.

Men det ville da være rart at kunne dobbeltklikkepå kol.overskrift istedet

Thomas J.

Fra : Jola

Dato : 10-01-02 01:23

Prøv dette:
Tabellen hedder diverse, brug en DBGrid skriv flg i DBGriddens headclick:
Private Sub DBGrid1_HeadClick(ByVal ColIndex As Integer)
Data1.RecordSource = "select * from diverse order by " & _
DBGrid1.Columns(ColIndex).DataField
Data1.Refresh
End Sub
mvh Lars